He dames, ik ben 30 weken zwanger en heb momenteel last van angst. Vooral dat de baby niet gezond zal zijn of dat er nog voor de bevalling wat mis zal gaan. Herkent iemand dit? Ik heb er geen reden voor, echo's zijn goed en heb geen grip op die angst maar kan gewoon niet relativeren. Vind het erg vervelend maar kan gewoon niet geloven dat alles goed zal gaan. Zijn dit hormonen? Ben zo bang dat het intuitie is.
Dit zijn inderdaad je hormonen. Helaas kan je gewoon niet weten of je kindje gezond is ondanks de NIPT goede echo's zekerheid heb je niet. Het enige wat ik kan zeggen is probeer het van je af te zetten en probeer die laatste weken nog even te genieten..
Ik herken je angst wel. Ik ben de eerste weken heel bang geweest, daarna kwamen rustige weken en vanaf week 30 zat ik er weer helemaal doorheen. Schijnt dat je na week 30 nog meer last krijgt van je hormonen dus daar wijd ik het maar aan. Natuurlijk zijn er ook genoeg momenten dat ik wel geniet en er veel vertrouwen in heb maar toch wel minstens 1x per dag een huilmomentje haha. Het is heel naar, en op momenten dat ik echt heel bang ben ben ik er ook van overtuigd dat het mis gaat. Komt ook omdat ik hele nare dromen heb. Probeer jezelf bezig te houden en niet constant met baby/zwangerschapsdingen bezig te zijn, ik merk dat dat helpt bij mij.
Ik herken je angst wel een beetje omdat ik in de nabijheid nare dingen heb meegemaakt. Kon me ook slecht voorstellen dat het allemaal zomaar goed zou gaan. Lezen op dit soort forums helpt dan vaak ook niet erg omdat je hier toch vaak juist die uitzonderingen leest. Het is een verkeerd beeld van de realiteit, het gaat heel veel vaker wel goed Anders zouden we toch ook geen overpopulatie op de wereld hebben
Ik weet het.. Maar relativerend soms erg lastig. Was in het begin ook erg bang, erna ging het goed en nu drie dubbel zo bang. Vooral s avonds in bed heb ik er last van. Pfff hoop dat ik gauw 10 wk verder ben.
Hier ook die angst, probeer zoveel mogelijk die gedachtes te vermijden maar soms komen ze toch weer boven drijven.