30 weken, baarmoeder loopt voor??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Apenijn, 5 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    Hoi allemaal!!
    Net terug van vk! Allereerst goed nieuws. Bloeddruk was 110-70 ijzer 6,9! (Die was altijd te laag!) Gewicht schiet alleen veel te rap vooruit nu. Ben vandaag 30 welen en nu al 15 kg aangekomen. Nu hou ik van lekker eten, maar t gaat me voor n reëel beeld een beetje te hard. :(
    Nu ging de vk voelen naar de kleine en vond mn baarmoeder te hoog naar m'n aantal weken. Ze zei zelfs even 34 weken! Maar toen ze de baby voelde zei ze toch dat 't moppie kleiner was dan 34, en dat ze dacht aan 31 weken.
    Omdat ik zo aankom en vanwege deze constatering moet ik een glucose curve doen de 14e.

Ik maak me stiekem een beetje zorgen. Zijn er meiden hier met een soortgelijke ervaring?

Groetsels!

2. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Voor zover ik weet, als je zwangerschapsdiabetes hebt loopt zowel je baarmoeder als je kindje voor op groei en dat is bij jouw niet het geval. 1 weekje voor op groei, ligt nog binnen de normen. Hier liep mijn zoontje 5 weken voor op groei (op 32 weken had hij de grootte van 37 weken) maar geen zwangerschapsdiabetes. Het hoeft zeker geen zsdiabetes te zijn, wacht de resultaten even af.

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Maak je geen zorgen hoor.
    Hier ook veel aangekomen, baarmoeder groeide als een tierelier en zat met 26 weken al op 34 weken!
    De "kleine" ;) is ook aan de flinke kant!
    Heb ook twee keer een glucosetest moeten doen omdat ik haast wel zwangerschapsdiabetes moest hebben, maar mijn waardes zijn prima! Conclusie: sommige vrouwen baren nou eenmaal kleine babytjes en andere vrouwen lopen flink voor in hun zwangerschap en krijgen grote baby's ;)

4. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn buik liep ook steeds flink voor. Ben om die reden (en omdat mijn moeder zwangerschapsdiabetes heeft gehad en nu diabetes type II heeft) ook geprikt op suiker, maar dat was dik in orde.
    Uiteindelijk had ik heel gewone, iets stevige baby's (7,5 pond bij iets meer dan 40 weken). Blijkbaar zaten ze bij mij gewoon heel hoog met hun kontje, ook nog toen ze helemaal ingedaald waren.

Ik ben in totaal 18 kilo aangekomen in m´n zwangerschap.

5. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    Zoontje liep 3 weken voor en had een mega toeter.. Maar alle waardes waren goed dus ze maakte zich geeneens meer zorgen in t zh

6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij mijn eerste ging mijn baarmoeder (flink) voorlopen vanaf ongeveer 24-26 wkn. Kreeg daarom extra controle op zw-diabetes en extra echo's om te kijken naar groei en hoeveelheid vruchtwater.

Niets bijzonder vastgesteld, behalve dan dat mijn zoontje ongeveer 4 wkn voor liep op gemiddelde groei en dus een groot kindje was. Dus daarom was baarmoeder ook een maatje groter ;) en dat is altijd zo gebleven. Maar ja, ik was zelf ook 9 pond bij de geboorte, mijn man is 2.00 m en heb wat overgewicht. Allemaal ingredienten om groter kindje te verwachten...

Er is verder geen actie ondernomen, behalve een 2-tal opvolgende echo's om de groei te vervolgen. Voorsprong bleef rond die 4 wkn hangen en geschat geboortegewicht was 9-10 pond. Gyn zag geen reden om in te grijpen en natuurlijk beloop is afgewacht. Probleemloos bevallen bij 41+ 3 wkn in iets meer dan 4 uur van mijn zoontje die 4355 gram woog en 53 cm lang was.

Bij mijn 2e (die was 4520 gram bij geboorte, thuis met VK in 2,5 uur bevallen) en nu ook de 3e loopt baarmoeder weer voor, ongeveer 4 wkn. Maar nu maakt al helemaal niemand zich daar druk om ;). Dat hoort gewoon bij mij (en mijn kinderen). Het zou pas echt heel raar zijn als ik opeens een kindje van 6-7 pond zou krijgen!

7. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn buik (fundushoogte) liep behoorlijk voor maar de groei van ons meisje was gemiddeld. Het was alleen ongemakkelijk voor mij dat mijn baarmoeder zo hoog zat ivm reflux dus was wel prettig dat ze met 30 weken ging indalen.
    Ze was uiteindelijk ruim 6 pond bij 38+1.

8. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Ook mijn baarmoeder loopt voor in groei. Heb net de glucose test/bloedonderzoek gehad, gelukkig geen diabetes. A.s vrijdag ga ik naar de Gyn voor verder onderzoek.
    Mijn man en ik zijn beiden niet groot, mijn dochter was 2950 bij haar geboorte dus ik kan me niet zo voorstellen dat ik nu een heel groot kindje krijg. Afwachten..

Ik maak me op zich niet zo'n zorgen. Ieders buik/baarmoeder/baby is anders..

9. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    Dank dames! Dat stelt wat gerust ook. Ik zal zodra ik meer weet posten wat de oorzaak lijkt te zijn!

Deel Deze Pagina