Hoi meiden, Wilde dit even met jullie delen.. Vorige week kom ik bij m'n oma; ik SCHROK! Kom er echt elke week met ons meisje, die dol op m'n opa en oma is, en ineens viel me vorige week op dat m'n oma erg geel zag en af was gevallen. Om een lang verhaal kort te maken; het ziet er niet goed uit; ze hebben vanmorgen bij de huisarts niets gezegd waar ze heen is geweest, ze moest alleen bloedprikken op de leverwaarden en op de nieren. Morgenvroeg krijgen we daar uitslag van. Ook al weten we nog niet wat het is, in m'n achterhoofd houd ik rekening met slecht nieuws. Ze heeft meer bijkomende symptomen, zoals beige ontlasting, geen eetlust... Ik ben erg, erg, verdrietig. Ik mag me gezegend noemen, want ik heb al mijn opa's en oma's nog, en je weet dat dat niet altijd zo zal blijven. Toch komt dit erg hard aan, helemaal als ons vermoeden juist zou zijn en ze leverkanker zou hebben. Dat komt dan erg snel ineens, we hebben echt eerder niets aan haar gezien. Tegelijkertijd voel ik ook dat het leven verdergaat. Ons dochtertje om voor te zorgen en 16 weken zwanger inmiddels. Ik merk dat ik onze kleine uk vandaag minder voel. Vanaf zaterdag heb ik hem/haar elke dag (veel) gevoeld. Kan dit komen door stress? Maak me dan al gauw bang dat er iets mis zal zijn, plus het bijkomende van m'n oma maakt dat ik op dit moment een stress-bom ben, want natuurlijk ook niet goed is voor onze uk.. Is het normaal dat ik hem/haar daarom minder voel? Of moet ik me zorgen maken? Bedankt dat ik m'n verhaal neer mocht zetten!
He bah, wat een nare dingen! Snap dat je ontzettend geschrokken bent en helemaal van slag. Maar je bent 16 weken, de kleine heeft werkelijk zeeen van ruimte, je hoeft ze pas vanaf 28 dagelijks te voelen..denk dat je beebje gedraait is en dat je het daarom minder voelt. Wat je kan doen is je verlos bellen en je zorgen uiten, al is het puur voor je eigen gemoedsrust.
Hè wat een rot situatie heel veel sterkte met je oma en hopen dat er alsnog een goede uitslag uitkomt. Wees voorzichtig met je stress al is dat makkelijker gezegt dan gedaan 1 week geleden kreeg ik een miskraam door teveel gestress Hou je ons op de hoogte
O echt? Heb ik echt nog nooit gehoord dat je daar een miskraam van kan krijgen! Jij ook sterkte daarin!
Sterkte! Klinkt eng! Hopelijk valt de uitslag toch mee! En volgens mijn vk kan je geen miskraam krijgen door stress, ze zegt: zolang het maar goed zit tussen jou en de baby! Alle andere stress heeft geen invloed op de zwangerschap.
Hoe kom je hierbij??? Heeft iemand dit tegen jou gezegd of denk je dit zelf???? Een miskraam komt NIET door stress, dat is echt onzin!
Lieve Elleke, Wens jou en je familie heel veel sterkte voor de komende tijd. Hopelijk valt de uitslag mee. Wat hierboven al is gemeld, je hoeft de kleine nog niet de hele dag, elke dag te voelen. Sommige dames voelen hun kleintje nog niet met 16 weken dus wat dat betreft bof je . Probeer vanaaf wat tijd voor jezelf in te plannen en even te ontspannen, ga lekker in bad of onder een warme douche en probeer heel even te ontsnappen van de werkelijkheid. Wie weet komt de kleine dan even zegge dat alles nog ok is met hem/haar. Blijft het zo, dan weet je wat je moet doen, bellen met je vk. Hele dikke knuf meid, sterkte!
Ik ben vanaf het begin van de zwangerschap super gespannen geweest en misschien geef ik me zelf de schuld van onnodige stress maar er is mij verteld dat een mk een niet goed aangelegde vruchtje is geweest. Dus ik hou het daar denk ik maar bij.
Wat naar dat je je kleintje bent verloren. Wens ook jou en je familie veel sterkte toe de komende tijd. Ben natuurlijk niet op de hoogte van het verhaal wat hier achter schuilt, maar Ik ben zelf van mening dat het niet alleen maar gekomen kan zijn door de stress, waarschijnlijk zat het al niet goed en was het sowieso al niet goed gegaan, stress of niet.