De topics die er over waren zijn inmiddels alweer een tijd inactief, maar nu de uitgerekende datum steeds dichterbij komt ben ik toch wel benieuwd of er nog meer vrouwen met deze afwijking op het forum rondzwerven en wat hun ervaringen zijn. Ikzelf heb uterus didelphys (2 baarmoeders, met elk 1 baarmoedermond en eierstok en 2 vagina's) Het schotje in de vagina is bij mij op 14 jarige leeftijd operatief verwijderd en inmiddels ben ik 30 weken zwanger Tot nu toe gaat alles goed, ons mannetje zit in de rechter baarmoeder en groeit goed ( elke keer boven het groeimiddelde) De linker baarmoeder was bij de 20 weken echo al niet meer te zien omdat hij volledig opzijgedrukt werd. Het is nu dus afwachten hoe veel rek de baarmoeder nog heeft en hoe lang de kleine nog kan blijven zitten, en of hij op tijd juist indaalt. volgens de gyn is hier helemaal niets over te zeggen dus het wordt nu echt spannend. Dus...Nog meer dames hier die dit hebben en verloopt/liep dit bij jullie
Wauww super bijzonder.. Had hier echt nog nooit over gehoord Iig sterkte en hopen dat de kleine nog even lekker kan blijven zitten! Liefs
Wat apart zeg! Fijn dat alles goed gaat tot nu toe Ik hoop dat het zo blijft gaan, en alles super verloopt! Wat ik mij afvraag, je hebt 2 baarmoeders, had het ook zo kunnen zijn dat er in elke baarmoeder een bevrucht eitje terecht was gekomen?!
Dit is wel een enkele keer gebeurd ( zelfs een keer in een greys anatomy aflevering) maar die kans is wel echt minimaal, heeft geloof ik weer te maken met het feit dat je maar 1 eicel per cyclus hebt, en op het moment dat je al zwanger bent die cyclus stopt. Ze zeggen zoiezo dat de kans om uberhaupt zwanger te worden een stuk kleiner is, omdat de zaadcel maar net de juiste baarmoeder moet "kiezen" hier overigens gelukkig weinig van gemerkt, in januari gestopt met de pil, en in augustus na mijn eerste normale cyclus al positief getest, nog voor we serieus gericht gingen klussen ( wilde we die maand mee gaan starten)
Wat jij hebt is volgens mij nogal zeldzaam. Ik heb er nog geen maand geleden voor het eerst van gehoord bij een vrouw uit Amerika! Wel heel erg bijzonder en wat fijn dat je in verwachting bent. Ik kan geen ervaring met je delen, maar ik wens je veel sterkte toe tijdens het verdere verloop van je zwangerschap.
Een vriendin van mij heeft dit ook. ZE heeft 3 kinderen. eerste is geboren met 30 weken, tweede met 34,4 weken en de derde met 39,3 weken. Het zegt dus ook niks over de termijn waarmee ze geboren worden. eerste en derde zaten in dezelfde baarmoeder en de tweede in de andere. Fijne zwangerschap nog!
ik had er nog nooit van gehoord wat apart zeg! wat super dat je alweer 30 weken zwanger bent hopelijk blijft alles goed gaan
Ik heb een uterus bicornis en ben een jaar geleden bevallen. Als je vragen hebt mag je me wel een pb sturen. Als je in het topic "Zijn er meer mensen met een dubbele baarmoeder" kijkt, zul je zien dat er meer dames op het forum zitten met dezelfde (soort) afwijking. Is wel een oud topic maar kun je met de zoekfunctie zo opzoeken.
Bijzonder! Maar in hoeverre reageert ook je "andere" baarmoeder op de zwangerschap? Al je hormonen gaan tenslotte door je bloed. Krijgt die andere ook een dikke wand en gaat hij straks meekrampen met de weeën?
Ik heb het on officieel. 2 bijna gescheiden baarmoeders, maar wel 1 baarmoedermond etc. Je kunt me pmen. Mijn zwangerschappen verlopen niet rooskleurig
Ik zit echt met open mond te lezen...wauw! Ik had er nooit van gehoord en heb er dus zeker geen ervaring mee. Wel wens ik je veel succes de rest van je zwangerschap!
Jeetje wat bijzonder! Ik heb het nog nooit gehoord! Wat goed dat je al zo lang zwanger bent. Ik hoop dat jullie kindje nog lekker lang bij je mag blijven/kan zitten! Nog even genieten van je zwangerschap hoor! xx
Misschien een beetje late reactie, ik heb me alweer een jaar niet vertoont op deze website..... Maar ik heb dus ook een uterus bicornis. Vorig jaar is ons zoontje ter wereld gekomen. Hij lag dwars en in stuit, en pas tijdens de keizersnede zijn ze erachter gekomen dat ik een dubbele baarmoeder heb. Mijn zwangerschap is verder volledig en goed verlopen. De keizersnede was gepland, en heb eigenlijk niets als vervelend ervaren. Er werd gezegd dat zo'n "aandoening" niet persee voor problemen hoeft te zorgen, maar ik zal nooit normaal kunnen bevallen bij een volgend kindje, altijd met KS.
Ik dacht altijd dat de spermacellen door een hormoon naar het eitje zwemmen, en weten waar ze heen moeten zwemmen. Als er geen ei is, wachten ze in de baarmoeder en als er een ei komt weten ze naar welke eileider ze moeten zwemmen. Maar iets anders, een dubbele baarmoeder.... een overblijfsel van een absorbed twin?
Nee, foutje in de ontwikkeling van de foetus er is mij verteld dat de baarmoeder wordt gevormd uit twee "buisjes" die samensmelten en doorgroeien tot baarmoeder. Bij een dubbele baarmoeder zijn de buisjes gestopt met samensmelten. Hoop dat het zo duidelijk is, beetje lastig uitleggen "op papier"
Jawel ikke!! Precies hetzelfde, ik zou iig even melden als ze gaan toucheren dat ze aan de goede bmmond voelen.. Scheeld een hoop gezeur Ik heb 2 kinderen... Allebei in een andere bm gegroeid... Bij de eerste ben ik met 35 weken bevallen doormiddel van een KS Bij de tweede met 36 weken... Geen complicaties nix... Heb jij ook maar 1 nier?
Voor zover ik weet heb ik gewoon 2 nieren ( heb toen ze het tussenschotje uit de vagina hebben gehaald ook meteen een kijkoperatie gehad, dus dan had dat ook naar voren gekomen denk ik) hier ook een scheve buik inderdaad, zeker bij een harde buik trekt hij helemaal naar rechts. Ik zit inmiddels bijna 3 weken thuis. 3 weken geleden namelijk vanaf mijn werk naar het ziekenhuis gegaan met pijnlijke harde buiken wat dus toch weeen bleken te zijn. Had ook een centimetertje ontsluiting dus 48 uur aan een infuus met weeenremmers gelegen en injecties gehad voor de longrijping. gelukkig werd mijn buik toen weer rustig en mocht ik naar huis. moet nu rust houden en bewegen naar kunnen, maar merk al gauw dat ik weer harde buiken krijg zodra ik iets te veel doe. het is nu dus afwachten hoe lang hij wil blijven zitten,woensdag 34 weken dus we gaan de goede kant op maar heb sinds gisteravond een trekkende buik en ook het gevoel dat hij een stuk lager zit dus het blijft spannend allemaal
Wat naar! Succes met je rustig houden! Overigens kunnen ze dat niet zien met een kijkoperatie maar met contrastvloeistof ik ben daar toen speciaal voor terug gemoeten misschien kun je het de volgende keer vragen als je bij de hun komt