hoi meiden. ik maak me een beetje veel zorgen en misschien wel onterecht. een paar dagen geleden had ik een vervelend drukkend gevoel in mijn onderbuik en sinds vanmiddag heb ik echt pijn in mijn onderbuik. een soort spierpijn. als ik dan zachtjes druk dan voelt het erg vervelend. weet iemand wat dit kan zijn. ik maak me best zorgen ook omdat ik de baby nog helemaal niet gevoeld heb en meerdere mensen in mijn omgeving zeggen dat ik nu met 17 weken de baby wel zou moeten kunnen voelen. ik hoop dat jullie mij gerust kunnen stellen.
Klinkt me toch een beetje als bandenpijn. Ik heb het ook al een aantal weken heel erg. Alsof er iets aan mijn buik hangt. Als ik moet niezen lijkt het net of iemand mijn banden afscheurt...zoooo pijnlijk. En met 17 weken hoef je helemaal nog niks te voelen hoor. Pas als je voorbij de 22-23 weken nog niks voelt zou ik me zorgen gaan maken. Maar als je het niet vertrouwd gewoon je VK bellen hoor! Die kan je waarschijnlijk wel gerust stellen...
@collo003 bedankt voor je snelle reactie. ik wist niet dan bandenpijn zo erge pijn doet. maar ik was al aan het speuren op internet, en kwam dit inderdaad veel tegen. het is een vervelend soort spierpijn helaas kan ik de VK niet bellen want die heb ik niet. ik ben alleen onder controle van de gynacoloog en die is denk ik niet meer te bereiken. gelukkig heb ik een angelsound en heb ik net weer het hartje gehoord. dit stelt me toch wel gerust. hopelijk word de pijn snel minder
Ja, het is best een gemene pijn. Soms heb ik er weken geen last van, dan weer een paar weken wel. Maar als je straks na de bevalling naar huis gaat, zul je toch ook een VK moeten hebben om de nacontroles te doen? Of niet?
maak je echt niet druk meis er gebeurt zoveel daarbinnen op het moment je hebt nu ook een groeispurt je baarmoeder groeit als een gek.. en bandenpijn in heel vervelend ja kan heel pijn doen...
ik weet het niet echt. dit is mijn 1e kindje. ik zal het 26 oktober wel even vragen aan de gynacoloog. ik heb namelijk echt geen idee wat er allemaal gaat gebeuren. de gynacoloog is er ook nog niet uit of ik nu wel of niet natuurlijk mag bevallen. mijn handicap is vrij zeldzaam en zelfs de artsen weten niet goed wat nu het beste is.
Mag ik vragen welke gyn je hebt? Neem aan dat je in het JBZ onder controle bent? Wel raar als ze het nog niet weten...
ik heb meneer rijnders. die zit in het groot zieken gasthuis. hij heeft veel kennis over erfelijke aandoeningen alleen is mijn handicap helaas niet echt bekend. er is ook vrij weinig over te vinden waardoor het voor de artsen ook wel moeilijk is. als ik normaal beval dan is de kans zeer groot dat mijn heupen en ruggenwervels verschuiven. vooral dat laatste is ernstig i.v.m. kans op verlamming. maar een keizersnede is ook een gevaar omdat bij mij alles extreem langzaam heelt. bijvoorbeeld een schaafwondje op mijn voet van 2 bij 1 cm duurde al 6 maanden voor het genezen was. ook is de kans dat mijn baarmoeder slecht heelt heel groot waardoor er infectiegevaar is. en ik waarschijnlijk niet meer zwanger kan worden. dus best lastig wel
Ah, met Rijnders zit je wel goed. Vind ik een supervent! Heeft mijn bevalling ook gedaan (lees: heeft net op tijd het kind opgevangen). Ontzettend moppen staan tappen naderhand. Lastig met je handicap. Beide opties zijn niet echt lekker natuurlijk. Mocht je ooit bij een vervanger van hem terecht moeten, vraag dan naar dokter Van de Kerkhof, ook een hele fijne arts. Ben wel benieuwd wat ze je aanraden...
bedankt voor je advies! ik vind meneer rijnders ook erg fijn. hij neemt de tijd voor je en zoekt zo veel mogelijk info om je te helpen. dat van dokter van kerkhof zal ik zeker onthouden. ik heb ook een keer mevrouw gaugler gehad en dat vond ik toch echt niks. ze geloofde niet eens dat mijn handicap bestond. maarja het komt vast allemaal goed
Hallo! Wat vervelend dat je zo'n pijn hebt! Het klinkt inderdaad als bandenpijn, dat voelt soms ook alsof je flinke spierpijn hebt. Maar nog een andere vraag...misschien wel een vreemde, maar hier komt ie... Hoe gaat het met je stoelgang? De reden waarom ik dit vraag is omdat ik tijdens mijn 2e zwangerschap (bij 18 weken zwangerschap) ook eens enorme buikpijn kreeg. Ook als er op mijn buik werd gedrukt, deed het enorm zeer. Ik kon wel naar de wc, maar mijn ontlasting was wel harder dan anders. Daarom had ik eerst niet echt het idee dat ik last van obstipatie had. De Gynaecoloog het vermoeden dat ik weleens wat verstopt kon zijn, ondanks dat ik wel naar de wc kon. Ik kreeg van hem een laxeersiroopje voorgeschreven en de buikpijn was binnen no time weg! Ik zou zeggen, bel je Gynaecoloog en vraag of je even langs kan komen. Dan weet je wat het is en zit je ook niet langer in de stress. Trouwens, je hoeft de baby niet rond 17 weken te voelen. Bij een 1e kindje voelen de meeste vrouwen hun kindje volgens mij voor het eerst zo tussen de 18 en 23 weken zwangerschap. Hey sterkte meid en ik hoop dat het snel beter gaat! Liefs Elly.
@elly bedankt voor je reactie. met de stoelgang gaat het erg goed. ik heb hier namelijk medicijnen voor (wel medicijnen die geen kwaad kunnen voor de kleine). omdat ik van nature al erg veel last heb gehad van obstipatie. nu gebruik ik al 4 jaar medicijnen. ik heb een vermoede dat het bandenpijn is. toch zal ik misschien morgen even de gynacoloog bellen voor bevestiging.
Ik heb het ook wel eens, dan kan ik het precies vinden en erop drukken, doet ook zo'n zeer. Niet erop drukken dus haha Maar het gaat ook weer weg uitzichzelf.. Ik heb ook nog niets gevoeld hoor, in ieder geval niet iets waarvan ik zeker kan zeggen, Ja! Dat was de baby! Maar mijn placenta ligt voor, dus ik wacht rustig af. Gelukkig heb ik ook een angelsounds, is best fijn soms! Mijn huisarts zei vandaag dat het normaal is als je nog niets hebt gevoeld, kan best nog even duren.. Ik hoop alleen snel, lijkt me zo leuk
Hoi jen ik had dat ook en bleek blaasontsteking te hebben. Is zo weer over met een kuurtje maar wel vervelend.. Sterkte!
Het klinkt inderdaad als bandenpijn of als de groei van de baarmoeder..... ben vorige week met dezelfde klachten naar de vk geweest en die gooide het echt hierop. Ook zou je voor de zekerheid je urine even kunnen laten controleren! Wel een vervelend gevoel he? Ik zit nu in de 20 weken, maar voel het kindje nog steeds niet supergoed hoor.... heel af en toe volgens mij wel wat, maar nog niet echt duidelijk! Sterkte ermee in ieder geval!
Hier ook van de vervelende steken/pijn. Soms van zitten naar staan trekt het en als ik nies heb ik het gevoel alsof er wat scheurt. Volgens vk bandenpijn en oprekken van alles daarbinnen.
Dr. Rijnders is idd goed. Hij heeft bij mij 2 keer een draaipoging gedaan, die helaas mislukte, maar hij is wel een van de beste, vind ik! Maak je niet te druk en als je het echt niet vertrouwt gewoon het Groot bellen. Er zijn meer gynaecologen die je kunnen helpen! Liefs, DD