Uterus bicornis (2-hoornige baarmoeder) wie nog meer?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Aardbeitje7, Jun 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

Nov 19, 2012
    862
    2
    18
    Hey dames,

Kreeg gisteren met mijn echo te horen dat ik een twee-hoornige baarmoeder heb. Er zat wat bloed in de linker hoorn en het vruchtje zat in de rechter hoorn.
    Wie heeft dit nog meer en heeft gewoon gezonde kindjes op de wereld gebracht?

2. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

Nov 19, 2012
    862
    2
    18
    Helemaal niemand? :(

3. Nicole85

Nicole85 Actief lid

Jan 23, 2009
    315
    1
    18
    #3 Nicole85, Jun 4, 2013
    Last edited: Jun 4, 2013
    Wat ze de echoscopiste er verder over?

Net even op internet gezocht.... Volgens mij ligt het eraan wat voor vorm je hebt, geheel afgescheiden dus zeg maar twee baarmoeders, half gescheiden of alleen ingedeukt.... Je kan een normale zwangerschap hebben is wat ik eruit haal, maar soms kan het ook zijn dat je herhaaldelijke miskramen kan krijgen en dan word je geopereerd om de baarmoeder te splitsen, maar dit ligt ook er aan welke variatie je hebt...

Maar misschien wist je dit alles al en zoek je gewoon iemand die het ook heeft gehad;)

Succe in iedergeval

4. Asherah

Asherah Bekend lid

May 22, 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Ja ik! Ze kwamen erachter toen mijn zoontje met een keizersnede ter wereld kwam (keizersnede omdat hij in een stuit lag, met zijn voetjes naar beneden). Ze hebben het bij mij dus nooit op de echo gezien. Soms vind ik het zo zielig voor de kleine, ik heb echt alles geprobeerd om het te laten draaien, maar hij kon dus helemaal geen kant op...

Ik heb gehoord dat je 50% kans hebt op een stuitligging, meer kans op vroeggeboorte. Mijn zoontje was zelfs overtijd (40 weken en 3 dagen) en helemaal gezond, dus het kan zeker helemaal goed komen!!

5. Nicole85

Nicole85 Actief lid

Jan 23, 2009
    315
    1
    18
    Oh en volgens mij is het zelfs zo, dat als ze in zijn geheel afgesloten zijn van elkaar, dat je zwanger kan worden terwijl je al zwanger bent... In je andere baarmoeder zeg maar.... En dan heb je dus ook twee verschilende uitgerekende datums... Maar weet niet hoe vaak dit voorkomt, maar wellicht wel iets om aan je gynaecoloog of verloskundige te vragen:)

6. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

Nov 19, 2012
    862
    2
    18
    Oh dank jullie wel meiden voor jullie berichtjes, ik heb een hartvormige dus onder is het 1 geheel maar boven is het gesplitst in 2.

7. liniej

liniej Actief lid

Dec 12, 2012
    396
    0
    0
    echt waar??? wat bijzonder zeg!!
    ik had er echt nog nooit van gehoord, 2-hoornige baarmoeder..

8. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

Nov 19, 2012
    862
    2
    18
    Ik ook niet hoor, en als ze gewoon met echo kijken zie je het ook niet, het is echt per toeval ontdekt omdat ze zochten waar mijn bloeding evt vandaan kon komen, dus toen ze wat hoger ging zoeken zag ze het ineens, anders hadden we het niet geweten en zag alles er gewoon normaal uit..

9. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Yup hier nog iemand met een hartvormige baarmoeder.
    Na 2 miskramen kwamen ze er bij de 3e zwangerschap in een prive kliniek achter dat ik een hartvormige baarmoeder heb. Er werd me aangeraden dat als er een 3 miskraam zou volgen, ik het tussenschot operatief kon laten verwijderen.
    Gelukkig is het nooit zo ver gekomen. Kreeg wel meteen alle negatieve weetjes over een hartvormige baarmoeder (kans op stuitligging, kans op prematuriteit, kans op dysmaturiteit en meer kans op miskramen) te horen dus ben behoorlijk geschrokken.

Mijn baarmoeder bleek overgevoelig en ik kreeg al met 15 weken vele harde buiken waardoor ik bij de gyn onder controle ging en om de week een baarmoedermond meting kreeg om vroeggeboorte optijd te signaleren. Vanaf 20 weken zo goed als volledige rust en met 26 weken zelfs opgenomen met weeenremmers en longrijpers omdat de harde buiken ritmisch (3-5min) werden. Gelukkig niet doorgezet. Dochterlief lag vanaf 16 weken in stuit en is ook nooit meer gedraaid. Ik heb dus een geplande keizersnede gehad met 38 weken (waar de gyn de hartvorm ook heel goed kon zien).
    Ondanks vroege weeen dus geen vroeggeboorte en ook woog ze netjes 6 pond dus ook de dysmaturiteit was hier niet aan de orde, gelukkig!

Nu zwanger van ons 2e kindje, gewoon in hoofdligging, geschatte gewicht hetzelfde als eerste kindje. Tussendoor geen miskramen gehad. Wel weer veel harde buiken en rust, maar zoals je aan mijn banner ziet ben ik inmiddels overtijd ;).

Ik heb me heel erg druk gemaakt, maar achteraf hoeft het dus niet zo negatief te zijn als het doet vermoeden.

10. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Vergeten, bij deze zwangerschap had ik al vroeg wat bruin verlies, bleek ook een hematoom te hebben in de andere helft dan het kindje lag. Met 6 weken nog wat bruin/rood verloren en toen was het weg. Hematoom bleef nog wel een tijd zichtbaar met de echo maar slonk per echo.

11. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

Nov 19, 2012
    862
    2
    18
    Love you! Haha bedankt voor je positieve verhaal..ik heb hiervoor ook 2 vmk gehad en gooi nu mijn hart vast..maar super dat het zo goed gaat bij jou nu!

Lieve mensen plaats aub geen negatieve verhalen hier want die heb ik aak genoeg gehad.. :)

12. minimuis

minimuis Fanatiek lid

Aug 17, 2007
    4,066
    5
    38
    Female
    Aardbeitje gefeliciteerd ik zie dat je eerste echo goed is gegaan. Ik heb ook een hartvormige baarmoeder hier zijn ze tijdens een waterecho achter gekomen maar onze jongen is gehaald met 38w en 4dagen dit omdat ik suiker had en je dan niet overtijd mag gaan maar anders had hij de 40+ waarschijnlijk wel gehaald hij had het nogal goed al was hij niet zo heel groot 47cm en het is nog steeds een kleintje 65cm hahaha

13. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

Nov 19, 2012
    862
    2
    18
    Ohhh wat heerlijk voor je dat alles goed ging! Bedankt voor je positieve verhaal!

14. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Graag gedaan hoor, ben ook blij dat ik dit verhaal kan posten ipv iets negatiefs ;)
    Toch heb ik op het internet ook veel positieve verhalen gevonden toen der tijd hoor!

Zwanger zijn na (herhaalde) miskramen is heeeel erg zwaar. Ik hoop voor je dat het eerste trimster snel voorbij is en je kunt gaan genieten!!

15. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

Nov 19, 2012
    862
    2
    18
    Ja dat hoop ik ook want geniet nu helemaal niet..ook omdat ik al vind twee weken last heb van bruinverlies

16. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

Nov 19, 2012
    862
    2
    18
    het blijft spannend

17. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    1,399
    15
    38
    Hoihoi, ik heb een soort gelijke afwijking aan mijn baarmoeder en ben ook op zoek naar ervaringen. Duurde het lang voor je zwanger werd? Heb hier gister een topic over geopend zal ik even kopiëren in een nieuw berichtje. Ik ben nog niet zwanger maar willen er wel volgend jaar aan beginnen..

Groetjes

18. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    1,399
    15
    38
    Dit is mijn verhaal ;

Hoi dames,Zijn er meer meiden die een afwijking hebben aan hun baarmoeder op dit forum?Ik zal mijn verhaal eerst vertellen:Vorig jaar in de MMM geweest voor verder onderzoek op mijn baarmoederafwijking. Via een hysteroscopie is er bevestigd dat ik een uterus didelphys heb oftewel een dubbele baarmoeder.Bij mij is alles dubbel aangelegd: Dubbele baarmoeder met ieder zijn eigen eisterstok en eisprong, dubbele baarmoedermonden, en dubbele vagina met als gevolg dat er meer complicaties kunnen optreden bij een eventuele zwangerschap, zoals herhaalde miskramen, vroeggeboorten, afzonder in elke bm zwanger worden en er is al gezegd dat het zeer waarschijnlijk is dat ik via een keizersnede zal bevallen.Wat betreft het zwanger worden hoeft het niet per definitie problemen op te leveren maar er kan wel eens een kans gemist worden omdat de ene ruimte in mijn schede groter is als de andere en de eisprongen dus om en om zijn. (sorry voor deze praat maar zo steek het eenmaal in elkaar)Ik zou graag in contact willen komen met vrouwen die ook een baarmoederafwijking hebben, hoeft niet hetzelfde maar iedere vorm is welkom om onze ervaringen e.d. te kunnen delenGroetjes

19. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    1,399
    15
    38
    Sorry aardbeitje7 heb eerst berichten geplaatst voordat ik alles gelezen had. Wat fijn dat je nu zwanger bent! Op internet staan idd verschillende verhalen en je angst kan ik me heeel goed voorstellen dat heb ik namelijk nu al en ben nog niet eens zwanger. Laat je niet ontmoedigen en laat alles gewoon op je afkomen en het belangrijkste: probeer te genieten van je zwangerschap! Heel veel succes!!

20. Marijn

Marijn Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,551
    25
    48
    Ik heb ook een hartvormige bm en ben net bevallen van mijn derde!

Share This Page