Hallo, Ik ben eigenlijk veel te veel bezig met de zwangerschap, ben er echt superblij mee, maar ik ben gewoon veel te bang dat er vanmiddag helemaal niks te zien is op de echo Waarschijnlijk ben ik 5 weken en 2 dagen zwanger... Deze echo krijg ik om te kijken hoever ik ben (Vorige maand ook overtijd, daarna toch ongi geworden en nu twijfelt de arts of ik wel echt ongi was). Nu moet ik over anderhalf uur al daar zijn en ik verga van de zenuwen... Herkennen meer mensen dat bij hun eerste echo? Tenslotte alleen een plastic staafje gaf aan dat ik zwanger was... Gr. Miranda
Nou hier over hoe het gegaan was... Waar ik al voor bang was kwam ook uit... Er was niks te zien op de echo! Ik schrok echt ontzettend! De gyn was ook vrij bot en toen ik met vragen kwam over hoe kan dat dan, waar is anders mijn menstruatie zei ze alleen: je menstruatie kan tot anderhalf jaar gewoon uitblijven. Toen ik daarop antwoorde met en de positieve zwangerschapstest dan? Kreeg ik als antwoord: Vraag dat maar aan je eigen huisarts Toen ik daarna vroeg of ik nu wel zwanger was ja of nee, was het antwoord weet ik niet, misschien wel misschien niet... Je moet gewoon even een afspraak maken met je huisarts. Ik gelijk de huisarts gebeld die gelijk heel lief was voor me en zei me gelijk dan ben je toch zwanger maar nog geen 5 weken. Dus ik ben waarschijnlijk pas 4 weken zwanger... Moet dus nu komende weken afwachten Heb ook gelijk op de terugweg nieuwe zwangerschapstesten gekocht, de digitale test van clearblue... Gelijk bij thuiskomst getest, omdat ik toch ontzettend twijfelde, maar die gaf gelijk al na een paar seconden zwanger aan! Toch blijf ik een beetje twijfelen, maar een test kan toch niet liegen over zoiets... Dus ik denk toch dat ik zwanger ben, alleen hoelang dat ik zwanger ben, geen idee! Gr. Miranda
Nou moe, wat een botterik! Dat is niet leuk, als je er toch met gespannen verwachtingen heengaat. En ok, dat er niets te zien is daar kan de gyn op zich niets aan doen. Maar dan hoeft ze nog niet zo bot te doen. Ik duim voor je dat er op de volgende echo wel degelijk wat te zien is, en wens je heel veel sterkte bij het doorkomen van de komende weken! Groetjes, Wendy
Kan me voorstellen dat je wat geirriteert bent. Bij mij was met de echo 5.5 weken ook niks te zien pas bij de operatie zagen ze dat ik toch zwanger was. ivm buitenbaarmoederlijke zwangerschap de vorige keer. Ik was er ook helemaal kapot van. Misschien dat je de verloskundige erover kunt bellen en misschien met 2 weken weer een echo mag hebben. Naar mijn weten ben je gewoon zwanger en misschien iets minder ver. maar dat is ook maar een paar dagen. Mijn felicitatie heb je alvast en zal voor je duimen!!!!
pff jeetje dat is ook niet leuk zeg, wat een botterik, daar zou ik de volgende keer dus echt niet meer naar toe willen! Maar goed dat de huisarts wel oke reageerde. En die positieve test zegt toch al genoeg dat zou die gyn ook moeten weten! Ik zou als je weer voor een echo mag een andere gyn vragen hoor, eentje die je behandeld zoals het hoort!!
Minimuisje, Hmm een domper voor je, maar niet gelijk de hoop opgeven hoor..je weet het nooit. Maarre zagen ze helemaal niets, ook geen vruchtzakje? Heb je wel een inwendige-termijnecho gehad?? Liefs Mirre
Hallo, Het was een inwendige termijnecho... Er is ook wat aangestipt op de foto wat ik heb meegekregen op de echofoto, maar wat er is aangestipt weet ik niet... Er staat alleen bij dat het 6.9mm is. Morgenvroeg heb ik een afspraak bij de huisarts, hopelijk kan hij me iets meer duidelijkheid geven, hoe weet ik niet, maar er moet toch wel een manier zijn... Gr. Miranda
tja wat een botte reaktie, maar als je nog zo vroeg bent is er gewoon nog niets te zien. mischien laat de huisarts je wel bloed prikken, zodat ze het daaraan ook kunnen zien. sterkte
Jeetje, echt bot zeg. Niet gehoord om het met takt te brengen. Hopelijk krijg je vandag wat duidleijkheid. liefs Jodi
Nou vanochtend naar de ha geweest, niet veel duidelijker geworden eigenlijk... Kon ook zijn dat ik eventueel vorige maand een miskraam heb gehad waardoor er nu nog HCG in mijn urine zat of dat ik inderdaad erg vroeg was gegaan voor de 1e echo... Natuurlijk hoop ik op het laatste! Heb nu als advies gekregen dat ik over 2 weken opnieuw moet testen, als ik tenminste nog geen bloeding zou hebben gehad in de tussentijd. Maar anders gewoon over 2 weken opnieuw testen en als die dan nog positief is, dan kon ik er voor 100% zeker van zijn dat ik zwanger ben. Tot die tijd is het erg onzeker Ik hoop natuurlijk op het beste! Had trouwens ook gevraagd voor het HCG via bloed te bepalen maar dat deed de ha niet, want dat was ook niet voor 100% betrouwbaar Terwijl ik toch genoeg verhalen lees hier over dat ze daaraan kunnen zien of je zwanger bent... Beetje wazig natuurlijk, maar ja ik wacht gewoon 2 weken af in behoorlijke spanning! Als iemand nog nog andere tips voor me heeft, heeeeel welkom!! Gr. Miranda
Ik zou iniedergeval een andere verloskundige zoeken wat een vreselijk mens zeg!!! Bah! Veel sterkte en hopelijk zit het toch goed en ben je gewoon zwanger!