Hoi allemaal,heb vandaag een 30 weken (groei)echo gehad en nu blijkt het kindje niet op zijn groeilijn te zitten,hij is veel te klein!nu is mijn vraag: wie heeft dit ook (gehad) en wat zijn jullie ervaringen?maak me erg veel zorgen😔
En hebben ze nog een meting gedaan van je vruchtwater en de flow van de navelstreng? Hier kwamen ze er bij toeval met 32 weken achter dat het buikje ineens een afwijkende groeicurve heeft (in 2 welen van p57 naar p14.5) ze denken dat de placenta niet zo goed werkt en ik Krijg nu elke week een ctg en een echo om te kijken maar de flow en het vruchtwater. 1x per 2 weken een groeiecho. Zolang de bah druk is hoef ik me geen zorgen te maken, want dan krijgt hij voldoende voeding. Ik heb zo voor het eerst een echo sinds ze er achter kwamen. Spannend dus. Ben je nu strenger onder controle? Hebben ze nog gezegd waar het waarschijnlijk aan ligt?
Ik heb over 12 dagen weer een echo en als het kindje dan te klein is moet ik naar ziekenhuis,denk dat ik dat sowieso maar ga vragen of dat kan maak nu teveel zorgen misschien😔
Hier ook een meisje die veel te klein is en verder aan het afwijken is van de p5 lijn.heb hier ook een topic over. Hebben ze je ook verteld hoeveel je kindje achterloopt en op welke lijn ie zit?? Bij mij werkt de placenta niet goed.nu 2x per week een groeiecho en om de dag een ctg scan en moeten er rekening mee houden dat ze vanaf nu elk moment gehaald kan moeten worden.ze is nu 1080 gram en ong 30 cm dus ook hier grote zorgen. Als ik jou was zou ik nog ff vragen hoe het allemaal zit en waar de groeiachterstand van kan komen.zou zeker de placenta,navelstrengflow etc laten controleren
Jeetje dat is ook wat,moeilijk zeg,ja ik ga morgen wel even bellen,dan voeren ze die onderzoeken maar uit,heb jij ook veel harde buiken enzo? Waardoor werkt de placenta dan niet goed?wel goed dat je onder strenge controle staat.mbt de lijn hebben ze het wel gezegd en laten zien,maar ging beetje langs me heen.sterkte
Jaa heb ook heel veel harde buiken en constant gespannen buik.gelukkig doet dat verder niks.hier is de flow en de ctgs nog goed tot nu toe dus dat is wel positief.hopelijk kan ze nog een tijdje blijven zitten.ze weten niet waarom mn placenta niet goed werkt helaas. Goed dat je ff gaat bellen en succes
mijn nichtje was steeds ondermaats en die kwam er uit en was 4300gram. Dus groot genoeg. ik hoor veel meer om me heen dat ze klein meten en het er alsnog normaal tot groot uit komt.
Vandaag bij de gyn geweest. Vruchtwater was goed, doorbloeding van de navelstreng ook nog net binnen de normaal waarde. Ze denkt dat ik de 37 weken wel ga halen. Doorbloeding van de navelstreng mag max 95 zijn en was nu 93.8. Vorige week was het nog 83. Dus de uitslagen worden wel wat slechter. Maar nog net binnen de normaal waarden. Volgende week weer echo en dan gelukkig ook groei van de baby meten. Ik zou als ik jou was idd vragen of je over kan naar de gyn. Weet he op welke P-lijn je zit?
Bij te klein denk ik altijd eerst; te klein op 1 meting zegt niet veel, dan moet je meer metingen hebben. Verder: volgt het kind een bepaald lijntje? Ik heb 1 groot en 1 klein kindje in m'n buik. Rust je al voldoende? Niet meer werken, goed je rust pakken, regelmatig liggen. Meting van de navelstreng hebben ze nog niet gedaan?
Ik ben doorgestuurd naar het Z-H omdat ik te weinig vruchtwater heb en moet dinsdag naar de gynaecoloog. Met mijn groei echo was mijn kindje klein maar niet te klein zeg maar en ik had toen nog 'genoeg' vruchtwater maar niet heel veel. Gisteren dus nog een echo gehad en nu is mijn vruchtwater afgenomen en ligt dus onder de laagste lijn vandaar dat ik naar het Z-H moet. Ze gaan naar de navelstreng en placenta kijken heb ik begrepen. Iemand hier ervaring mee? Zit al op een mooi termijn dus mijn kindje is 'af' maar ben erg benieuwd wat er uit gaat komen verder.