De afgelopen weken ben ik zó rustig en nuchter gebleven onder de zwangerschap, maar nu begint de angst echt toe te slaan! Volgende week donderdag heb ik de 20 weken echo en ik ben er zo bang voor! Ik heb het gevoel dat met de kleine alles goed is, zo sterk dat ik daarvan uit durf te gaan. Maar dan komen er vragen op: Wat nou als er iets is (bijvoorbeeld ontsluiting oid), waardoor ik derest van de zwangerschap op bed moet liggen? We wonen in een flatje met 3 wenteltrappen, dat betekent dus dat ik 20 weken lang mijn huis niet uit kan! Niet naar buiten, niet op bezoek, geen uitstapjes naar de verloskundige, want dan mag ik vast die wenteltrap niet op en af. (sta nu al te hijgen als ik hem op moet ) Ik probeer vanalles om dat uit mijn hoofd te zetten. De kans dat er iets is, is zo klein! Maar toch lukt het me niet om het van me af te zetten... Hebben jullie hier ervaring mee en misschien tips om het toch te vergeten? Heb opzich afleiding zat (onder andere een studie van 40 uur), maar ook dan komt het steeds in mijn gedachten..
Heel herkenbaar hoor. Ook ik heb volgende week donderdag de 20-weken echo en ondanks dat ik er zin in heb zie ik er ook erg tegenop. Die echo is toch niet voor niets, de kans bestaat dat ze afwijkingen vinden, hetzij bij het kind zelf of idd de ontsluiting of iets anders.... Ben echt bang dat er iets aan de hand is, ook al heb ik daar geen aanwijzingen voor ofzo.
Nee inderdaad, juist omdat er geen aanwijzingen zijn om bezorgd te zijn, ben ik er afgelopen weken zo rustig onder gebleven. Mijn moeder heeft bijvoorbeeld 4 gezonde kinderen gehad, allemaal zwangerschappen en bevallingen (4x thuis) zonder complicaties. Van derest van de familie zie ik ook dat het altijd goed gaat en tot nu toe heb ik ook nog geen gekke dingen gehad (behalve ontzettend ziek geweest, maar dat kan gelukkig geen kwaad). Maar je hoort natuurlijk ook andere verhalen en dan de gedachte dat wij op een flat wonen waar ik dan dus echt niet meer uit kan benauwd me wel!
Heel herkenbaar hoor, je haalt je van alles in je hoofd wat er mis kan zijn of kan gaan.. Ik was heel bang dat het kindje toch een afwijking of iets had of dat ik weer te vroeg ontsluiting had. Is beide niet het geval gelukkig en nu wil de kleine er niet eens uit hahaah ben nu 40+3.. Succes bij de 20 weken echo maar probeer er ook zeer zeker van te genieten!
Dank jullie wel! Toch wel lekker dat ik niet de enige ben die er zo zenuwachtig voor is Corina, heel veel succes met je allerlaatste lootjes! Hoop dat je kleintje het snel zat is daar binnen
Heel herkenbaar. Ik maak me ook zorgen Ik heb hem vrijdag. Ben zelf momenteel huisvrouw (dankzij de crisis) en zit dus echt de dagen af te tellen, en het duurt eeeeeeuwen Bij ons is er een kans dat mijn medicatie invloed heeft op de baby, dus ik maak me echt zorgen. Om eerlijk te zijn heb ik me helemaal nog niet druk gemaakt of er iets anders mis kan zijn, dat ik bedrust moet houden ofzo.... Ik heb geen tips, helaas, maar ik lees wel mee. Sterkte, ik duim met je mee dat alles goed is xxx
heel herkenbaar hoor! wij hadden de 20-weken echo op 14 oktober... en wat was ik nerveus... en ontzettend bang dat er wat zou zijn! GELUKKIG was alles goed..... mn man was ook ontzettend nerveus , maar liet dit minder aan mij merken... *zo lief* Ik denk dat het er best een beetje bij hoort meiden! Het IS tenslotte ook ontzettend spannend! Ik kan jullie geen tips geven.... (sorry!!) was zelf ook erg nerveus.... heb toen wel wat afleiding gezocht , in mn werk en huishouden... Heel veel sterkte en succes met jullie 20-weken echo!!! Liefs Ella
ik maakte me ook zoveel zorgen toen ik zwanger was van Ties. tijdens de echo zeiden ze dat alles oke was, word ik de volgende dag door de vlos gebeld dat er toch een afwijking was gezien en ik bij het AZM door een gyn een echo kreeg... uiteindelijk bleek het niets te zijn, maar ik was echt super boos over hoe het was gegaan.
Volgende week vrijdag hebben wij de 20 weken echo en ik vind het ook super spannend! Gaat het allemaal wel goed? Groeit het goed? Etc... En dat terwijl ik vorige week nog een echo had gekregen.. Liefs
Ook wij hebben donderdag de 20 weken echo... om kwart over 3... Heel spannend! De verloskundige stelde mij wel wat gerust, ze benoemde dat het tot nu toe er allemaal goed uit zag, en dat dat ook vast zo zou zijn met de 20 weken echo... ook ik vind het alsnog erg spannend! Stel dat er wel wat is?? maar probeer daar ook maar niet te veel aan te denken, dan kan ik me de hele zwangerschap wel druk maken en dat is natuurlijk niet goed. Ik hoop dat ik nog een beetje rustig kan blijven. Ben al lang blij dat ik weet dat mijn vk die ik de afgelopen 2 keer heb gehad, ook de 20 weken echo doet... dus dat vind ik in iedergeval al fijn. Wat een spanning! We houden elkaar op de hoogte! Willen jullie ook graag weten wat het word? Wij wel... dus probeer ook daar een beetje naar uit te kijken zodat ik niet alleen dol word in mn hoofd of alles wel goed zou zijn.
Hoi, Wij hebben vrijdag de 20 weken echo en vind het steeds enger haha. Lang leve de onzekerheid Voel die kleine soms wel eens bewegen maar nu ik toch een beetje zenuwachtig en gestressed ben voel ik het minder/anders of ben ik er nu meer op gefocust op wat ik voel..pfff @wainhula, hoe laat hebben jullie de echo? Wij vrijdag om 14.00. Groetjes
Hallo meiden, Ik was niet zo heel erg zenuwachtig voor de 20 weken echo. Wel ontzettend zenuwachtig voor de 12 weken echo. Daar heb ik me zelfs een dag voor ziek gemeld en na de echo, toen alles goed bleek te zijn, ben ik in huilen uitgebarsten. En dat terwijl wij geen enkele reden hebben om bezorgd te zijn. Hierna is er zo'n zware last van mijn schouders gevallen dat ik echt uitkeek naar de 20 weken echo. tijdens de echo was ik wel aan het afstrepen: Geen hartafwijking, check! Geen hazelip check! Hersentjes aanwezig check! Haha ik denk dat dat komt omdat ik verpleegkundige ben en heel goed herken wat er op de echo te zien is. Ik heb geen wijze raad voor jullie en natuurlijk kan ik zeggen dat je je nergens zorgen over hoeft te maken, maar dat neemt de zenuwen niet weg. Probeer in ieder geval niet zo belachelijk nerveus te zijn als ik, want je moet er ook van kunnen genieten. Het is zo mooi om te zien!! Succes allemaal!
Hoop er ook echt van te kunnen genieten... weet ookniet waar die angst vandaan komt, met 18 weken was alles oke ook op de echo...