onzeker...ben je er nog??

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Silleke, 6 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silleke

Silleke Lid

3 sep 2012
    31
    0
    0
    Help!
    Ik word gek van de onzekerheid, ik ben nu 16 weken zwanger en komende week hebben we weer een afspraak met de vk maar de afgelopen 2 weken heb ik geregeld gedacht om toch al even langs de vk te gaan al is het alleen maar om het hartje even te horen....

Ben zo onzeker... Want, Ik voel nog niks ,ik zie niks ,ik hoor niks....brrrr ik word daar niet goed van mezelf :$
    En nou schijnt mijn placenta boven te liggen als extra stootkussen en dat wil zeggen dat ik het hoogswaarschijnlijk pas rond de 26 weken kan gaan voelen... dat duurt nog zo lang, en al die tijd geen teken van leven als alleen die ene keer bij de verloskundige :$.
    Ik heb al wel een buikje maar die kijk ik ook niet groter natuurlijk..;)

Is dit herkenbaar?? En wat doe ik aan die onzekerheid te stoppen?
    Bedankt alvast !

2. Rebec1980

Rebec1980 Actief lid

15 aug 2012
    115
    0
    0
    Hoi. Dit is heel herkenbaar hoor. Waarschijnlijk heb je gewoon een mooie echo binnenkort.
    Ik had overigens bij m'n eerste zwangerschap ook de placenta voor liggen, maar voelde haar al vanaf 16 weken. Dus dat hoeft niet zo lang te duren hoor.

3. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Meid ik herken het helemaal! Hier ook zon stresskip! Al een extra echo gepland met 16 WK tussen de 12 en de 20 omdat ik het anders niet trek!

Maar van vrienden een angelsound gekregen, en dat is echt het beste kado ever!

Als ik wil kan ik het hartslagje even horen, scheelt enorm! :)

Hoop wel dat ik het met WK 20 kan voelen.. Aangezien er dan lang geen echo's volgen :)

4. Silleke

Silleke Lid

3 sep 2012
    31
    0
    0
    Bedankt!
    Enne Angelsound? Daar ga ik me eens in verdiepen haha:p
    Pfft nou ik ben benieuwd volgende week... nog even geduld hebben dan maar, ;)

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

In het geval van voor een voorliggende placenta heb je de kans om de hartslag niet snel te vinden of helemaal niet.
    Dus pas daar mee op want daar kun je ook van in de stress raken.

Je gedachten zijn heel normaal, ging ook tot ik de kleine kon voelen, elke keer met angst en beven op controle.
    Ik heb ook een voorliggende placenta en met 16 weken nog helemaal niets en nog geen week later voelde ik de eerste plopjes!

Denk ook zo: het gaat vaker goed dan fout! Je kleintje heeft nu al zoveel obstakels overwonnen in de ontwikkeling; die blijft lekker warm en veilig bij je zitten tot 40 weken!

6. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    ALs je je zoveel zorgen maakt zou ik gewoon aan de vk vragen of je even langs mag komen om het hartje te horen. Doen ze doorgaans helemaal niet moeilijk over en jij bent weer gerust.

7. lies276

lies276 Niet meer actief

ik heb dit ook bij elke zwangerschap gehad! gek maak je jezelf!
    ik was wel misselijk, maar de ene dag erger dan de andere.
    als ik dan een goede dag had was ik eerst blij, maar dan ook meteen weer bezorgd (niet zo misselijk, dus zit het misschien niet goed??).
    bij mijn vierde zwangerschap had ik voor het eerst een voorliggende placenta.
    bij de eerste drie voelde ik de baby al rond de 16 weken en bij de vierde met 20 weken nóg niet.
    weer stress dus!
    ook ik heb een angelsound aangeschaft en ik was er aan verslaafd!
    pas toen ik mijn kindje goed voelde (pas met 22 weken), ging ik hem minder gebruiken.
    inderdaad kan het zo zijn dat je door die voorliggende placenta ook lastiger naar het hartje kan luisteren (vooral als je van jezelf ook al een (klein) rolletje hebt),dus daar moet je dan niet van in paniek raken, maar ik vond het een superding!
    overigens gewoon via marktplaats voor een prikkie gescoord (en ook weer verkocht)!

8. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Mee eens! Daar had ik in dit geval niet over nagedacht! :)

9. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    zo herkenbaar! ik ben tussendoor nog wel even naar de vk geweest. had gebeld en gezegd dat ik me zo ongerust maakte. ik mocht diezelfde dag nog even komen. ze hebben me gerustgesteld, hartje laten horen, buik opgemeten. en het was goed gegroeid.
    toen kon ik er weer even tegen aan.
    dus als je t echt niet trekt zou ik gewoon even bellen....

10. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Mijn plancenta is met 15 weken ongeveer naar voren geschoven. Daarvoor voelde ik kleine tikjes en plopjes (vanaf 11 weken)

Na die 15 weken niets meer, dus ook ik gelijk in de stress. Ik heb zelf ook met 9 weken een angelsounds aangeschaft. En dat nam mijn zorgen weg.

Hier hoorde ik wel gewoon het hartje, ook al lag de placenta voor.

11. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Vond die periode eigenlijk de meest onzekere tijd van de hele zwangerschap, durfde ook nog niets te kopen voor de baby voor het geval dat....
    Je voelt niets, had nog geen buikje, had veel buikpijn en zag heel erg op tegen de 20 weken echo.
    Heb toch geduldig afgewacht en had een perfecte 20 weken echo.

Ik werd wat geruster toen ik mijn meisje kon voelen.

12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Vond die periode ook vreselijk. Ik voelde niks, zag niks, geen zwangerschapsklachten, als de test niet zou zeggen dat ik zwanger was zou ik gedacht hebben niks aan de hand. Ook hier een voorliggende placenta, en de kleine de eerste keer pas gevoeld bij 21 weken. Nu nog steeds maar op bepaalde plekken en veel minder dan andere met een achterliggende placenta.
    Hier ook angelsound aangeschaft super ding, maar niet in de stress schieten als je geen hartje kan vinden, kan moeilijk zijn in het begin.

Deel Deze Pagina