Hallo allemaal, Ik vroeg mij af of er ook meiden zijn die een 30 weken echo kregen zònder medische redenen. Want is de 30 weken echo nou standaard of moet daar een reden voor zijn als je hem krijgt? En wordt hij ook vergoed? Grt Vanilia
ik kreeg een echo met 30 weken om de groei te controleren, ik heb namelijk een "isoleerlaagje" zoals de vlos dat zo netjes noemt en daardoor is de groei wat lastiger te checken. ik kreeg hem gewoon vergoed, heb tot nu toe in elk geval geen rekening gezien.
De 30 weken is alleen op medische indicatie. Vooral bedoeld om de groei te controleren van je kindje. En als het op medische indicatie is wordt deze gewoon vergoed.
Ik had een groeiecho met 28 weken. Maar wel op medische indicatie dus.. (en niks aan de hand gelukkig)
Ik krijg een echo met 34 weken i.v.m. laagliggende placenta. Niks gehoord over kosten enzo. gr. angela
Dank jullie voor de reacties! Dan ga ik er vanuit dat een 30 weken inderdaad niet standaard is. Grt Vanilia
Bij de praktijk waar ik zit is het volgens mij wel standaard ingevoegd. Heb hem zelf vandaag gehad, maar kreeg hem sowieso voor medische redenen.
30 weken echo is niet standaard alleen als er een rede toe is krijg je hem maar misschien dat er idd wel praktijken zijn waar je hem extra erbij krijgt
Dat zou toch wel lekker zijn, als het extra was. Even voor de laatste keer je baby bewonderen op scherm . Liefs Vanilia