Hallo dames, Wie van jullie heeft er allemaal een groeiecho gehad? Ik wil niet overkomen als een zeur, maar wil er eigenlijk graag ook wel een. Ik weet dat niet iedereen er een krijgt dus dat ik er niet een kan 'eisen'. De verloskundige voelt altijd wel aan mijn buik en kijkt hoe de baby ligt. Maar toch denk ik dan van, ze kan toch niet precies voelen of de kleine goed gegroeid is. Maak me een beetje zorgen of hij niet te groot of te klein is, terwijl er niets is wat er op wijst dat dat zo is. En toch spookt het elke keer door mijn hoofd
Ik heb er met 35 weken eentje gehad. Volgens de VK doen zij dit tegenwoordig altijd, en werd gewoon volledig vergoed. Omdat ze al zo groot is kan je niet zo heel veel zien, maar het is toch altijd even fijn een kijkje te nemen vind ik! Heb je er al naar gevraagd bij je verloskundige?
Nee, heb er nog niet naar gevraagd.. Was stiekem beetje aan het afwachten of ze er zelf mee zou komen. Maar ik moet er morgen weer heen dus denk dat ik het dan maar gewoon vraag
ik ben vanmorgen naar de verloskundige geweest en maandag krijg ik een groeiecho omdat de kleine niet goed groei en ben vrijdag 29 weken en vorige maand was de buik 23 cm en nu 24 cm ze weet niet of de baby zo klein is of me buik. vandaar de groeiecho en donderdag moet ik naar de gyn. dit is me eerste zwangerschap en alles is nog nieuw. en ik weet niet wat me allemaal te wachten staat met de groeiecho en de gyn.? hoop dat er zwangere vrouwen zijn die dit ook meegemaakt hebben en die me wat uit kan leggen. ben heel er nerveus. hoop niet dat ik als een zeur overkomt.
Ik heb het tijdens de intake gevraagd, zo van: "Goh, hoor tegenwoordig iedereen (ja, nogal veel zwangeren om me heen) over groeiecho's. Is dat nieuw en krijgt iedereen zo'n echo?" Antwoord: "Nee, die krijgt niet iedereen. Maar klopt, we doen dat wel steeds vaker. Zoals ik het nu voor jou kan zeggen, krijg jij die niet. Gezien de vorige zwangerschap en dergelijke. Het kan natuurlijk anders lopen, dat we het, om wat voor reden dan ook, toch doen." Dus het lijkt me niet verplicht?
De groei/liggings echo is nog niet verplicht, maar word sinds dit jaar wel vergoed. Dus veel praktijken maken daar gebruik van. Het varieert volgens mij alleen wel heel erg wanneer je die krijgt. Lees veel dames ronde de 30/32 weken, maar ook (en zo gebeurd het hier ook) met 36 weken. Dus ik zou het morgen gewoon even navragen
Kreeg met 30 weken een groeiecho, ze gooide het op m'n leeftijd en gewicht...ik vond het prima, een echo is altijd leuk Krijg er nu dinsdag weer eentje, bijna 37 weken dan dus. Dit omdat meneer in stuit ligt, ze hem groot schatten en er voor donderdag een draaipoging gepland staat. Morgen gewoon even naar vragen
ik zei tegen mn vk dat ik het vervelend vind dat ik niet zeker weet of mijn kindje goed groeit..ook al voel ik m wel veel bewegen e.d. en toen zei ze: nou dan krijg je gewoon een groeiecho want stress is sowieso niet goed..en dit voorkomt dan weer stress..ze zei ook dat volgens haar alles volgens plan ging maar dat we beter het zekere voor t onzekere konden nemen maar dat ik sowieso geen groot kindje zou krijgen..(zijn beiden ook niet al te groot)
Gelukkig heb ik morgen een afspraak bij de verloskundige. En ga er dan gewoon even goed naar vragen. En als ze zegt dat ik er niet een krijg, dan leg ik mijn zorgen uit en hoop ik dat ze me gerust kan stellen. Ik laat het jullie morgen nog wel weten of ik het voor elkaar gekregen heb
Ik heb met de 26 weken en met de 32 weken een groeiecho gehad. Maar dat heeft wel een rede. De eerste was omdat de baby met de 20 weken echo al achter lag en de tweede was omdat ik maar blijf afvallen en ze zeker willen weten of het kindje genoeg groeit
Ik heb er een gehad omdat met de 20 weken echo de baby iets te klein was en omdat ons kindje een aangeboren afwijking heeft.
ik krijg elke week een groeiecho,nu heb ik wel suikerziekte type 2,dus ja ze willen graag de groei bijhouden. Mijn vriend en ik zijn beidden niet groot maar ik baar wel grote kindjes die lang in groei voorlopen,ook als ze wat ouder zijn. Ik hoop dat je een groeiecho krijgt meid.
Ik krijg vandaag de tweede groeiecho. De eerste was met 30 weken (alles zag er prima uit,alleen het hoofdje liep een week achter) en dan nu met 34w3d weer zo'n echo.. De precieze reden dat ik er twee krijg weet ik eigenlijk niet eens.. Vandaag maar eens vragen.. Ik loop trouwens bij de gynaecoloog ipv verloskundige,misschien dat het iets uitmaakt?
Ik ben nu bijna 36 weken zwanger en heb volgende week weer een afspraak bij de verloskundige. Ze heeft er niks over gezegd, maar ik hoop dat ik een groei echo krijg. Ik heb heel erg last van harde buiken en steken van onderen, maar geen idee hoe de baby nu ligt. Ze kunnen het moeilijk voelen omdat ik wat stevig ben. Ik zou zo graag willen weten of de baby goed ligt, of hij al iets is ingedaald (of ik die pijn voel) en of alles goed gaat met onze kleine man. Ik hoop dat als ik dit uitleg ik de echo krijg. Vind het al spannend genoeg allemaal.
Volgens mij is een groeiecho vaak eerder. Rond dit termijn is hij niet meer betrouwbaar volgens de gyn.
Ik heb bij de vorige zwangerschap een groei echo gehad daar kwam met 36 weken uit dat het kindje ongeveer op 2800gram zat bij de geboorte 4720!!! Bij deze zwangerschap heb ik een groeiecho gehad met 31,34,36,37, en straks nog met 38 weken Grappige is dat van de ene op de andere week het bovenbeentje 5 weken was gegroeid, het hoofdje was een keer 2 weken gekrompen en in totaal word deze baby 3 weken verder geschat. het is in mijn ogen een beetje natte vinger werk.
Ben bij de verloskundige geweest en heb er toch even naar gevraagd. Maar zoals ik hier bij de meesten al lees, gaf zij als antwoord dat niet iedereen een krijgt en eigenlijk alleen in gevallen waarbij ze denken dat de baby niet goed groeit of te hard groeit.. En ze zei dat ze bij mij goed kon voelen dat dit niet het geval is en ook zijn mijn bloedwaardes en etc verder goed dus vond ze het niet nodig. Dus ik krijg er helaas niet een en moet er maar gewoon op vertrouwen dat de kleine het qua groei goed doet
Een enkele groei echo zegt niet zoveel, zoals hier al eerder gezegd zitten ze er soms enorm naast qua geschat gewicht. Bij mij bij mijn eerste ook. Ik kreeg bij beiden wel veel groeiecho's (elke 2 weken) maar dan kijken ze vooral of de groei over een bepaalde periode goed is, dus of het kindje zich goed ontwikkeld en niet achterbijft op enig moment. We hebben het nooit meer gehad over geschat gewicht en zo. Dus een enkele groei echo zet toch al niet zoveel zoden aan de dijk.