Braxton hicks (oefenweeën/harde buiken)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MayaEli22, 18 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MayaEli22

MayaEli22 Lid

10 dec 2021
    14
    14
    3
    Vrouw
    Hallo dames,

Momenteel ben ik 33+3 weken zwanger en sinds twee weken heb ik last van harde buiken. De eerste week waren ze sporadisch maar deze week merk ik dat ik elke dag meerdere harde buiken heb. Vaak is het ook de kleine die zich volledig uitstrekt (te onderscheiden doordat je duidelijk een asymmetrische bolling ziet), maar de harde buiken komen steeds regelmatiger.
    Ik vroeg een paar dagen geleden aan mijn Verloskundige wanneer je je zorgen moet maken over harde buiken en zij zei indien ze ook regelmatig komen als je gewoon ontspannen op de bank zit.
    De afgelopen dagen is dit bij mij het geval en ik snap niet helemaal waar ze vandaan komen en of ik mij zorgen moet maken (aangezien ze ook komen op dagen dat ik mij helemaal niet inspan).
    Ik vroeg mij af wat jullie ervaringen zijn met harde buiken/Braxton hicks en wat ik er uberhaupt aan kan doen als ik mij al amper echt inspan op een dag (werk nu ook niet meer…)

Alvast bedankt!!!
    Liefs Maya

2. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Het hoort er een beetje bij.
    Het is juist niet gek als je ze krijgt als je uitrust. Dat gebeurt vaak.
    Je moet gaan oppassen als ze heel regelmatig komen en er een ritme in zit.

Af en toe een harde buik is niet gek, ook niet als dit een paar keer achter elkaar is

ik heb ze bijv vaak als ik moet plassen. Dat voel ik niet zo goed (dat ik moet plassen), maar dan merk ik het dan ik een harde buik krijg. Of als de baby draait of beweegt triggert het een harde buik.

hoe vaak heb je ze ongeveer per dag?

het is sowieso normaal om er ieder uur wel eentje te hebben. En aan het einde van de dag wat meer

3. MayaEli22

MayaEli22 Lid

10 dec 2021
    14
    14
    3
    Vrouw
    Dank je wel voor je reactie!!
    Ik denk dat ik ze ongeveer twee keer per uur heb en dan vooral in de avond, maar het kan ook dat ik ze twee uur lang niet heb…
    Als ik op mijn zij lig dan is het bijvoorbeeld een stuk minder, en als de baby veel beweegt (wat dus voornamelijk in de avond is) dan heb ik inderdaad het idee dat ze vaker komen.

4. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    dat is echt normaal hoor.
    Ik heb het laatst gevraagd aan mijn gyn en die zei dat 1 per uur sowieso normaal is, de hele dag door.
    En het is niet gek dat je er aan het einde van de dag meer hebt.

met regelmaat bedoelen ze dat het echt vaak is, dan kun je bijv blaasontsteking hebben of zijn het eigenlijk echte weeën (als er regelmaat in zit ook)

2 (of nog paar meer) per uur aan het einde van de dag is echt niet gek

MayaEli22 vindt dit leuk.
  5. MayaEli22

MayaEli22 Lid

10 dec 2021
    14
    14
    3
    Vrouw
    Aah bedankt voor je reactie! Dat stelt me enorm gerust!
    Ik heb sowieso al een enorme buik die eigenlijk altijd al ‘gespannen’ staat, maar sinds die harde buiken erbij zijn gekomen maakte ik mij toch een beetje zorgen…

6. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Als je, je zorgen blijft maken zou ik zeker volgende week de verloskundige even contacten. Misschien sowieso geen gek idee om even uit te sluiten dat je een blaasontsteking hebt. Komt vaak voor in de zwangerschap.

maar wat je beschrijft klinkt vrij normaal.
    Ook een teken dat het goed is dat je het wat rustiger aan doet.

deze termijn is ook gewoon zwaar. Je loopt net een paar dagen voor op mij :D. Buik zit in de weg, bukken is lastig, organen worden alle kanten op gedrukt, benauwd, weinig kunnen eten
    En ik zit ook de hele tijd te boeren. Dat houdt echt niet op. Langzaam aan richting de laatste loodjes

7. MayaEli22

MayaEli22 Lid

10 dec 2021
    14
    14
    3
    Vrouw
    Herken mij enorm in jouw beschrijving!!
    Ik zal het in de gaten blijven houden in ieder geval jij ook nog succes met de laatste weken!!!

Do1981 vindt dit leuk.
  8. MB91

MB91 Fanatiek lid

Ik had ze helaas dagelijks vanaf de 20 weken al, maar er zat geen regelmaat in en dus hoort het erbij. De een heeft er meer last van dan de ander. Succes die laatste weken :)

MayaEli22 vindt dit leuk.
  9. MayaEli22

MayaEli22 Lid

10 dec 2021
    14
    14
    3
    Vrouw
    Dank je wel voor je reactie!!
    Het gevoel is niet heel chill nee maar meer dan het gevoel maakte ik mij vooral zorgen dat het een teken zou zijn van vroegtijdige geboorte of van iets anders…zolang dat niet het geval is kan ik ermee leven

Deel Deze Pagina