Jeuk (vorige x cholestase), vraagje

Discussion in 'Zwangerschap' started by Rica, Jan 26, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Hallo,

Ben nu 5,1 weken zwanger, jeuk neemt toe. Hoofd, benen, handen...alles zo'n beetje.
    Ik heb twee zwangerschappen met verstoorde leverfuncties gehad waarvan de laatste ook met cholestase.
    Buiten het feit dat het bijna ondragelijk wordt (gezien het toeneemt), is dit iets waar je nik aan kan doen? Is het iets om je vk voor te bellen of kan dit de hele zwangschap zonder gevaar doorgaan nu.
    Telefonisch spreek uur is maandag weer, dus vraag ik even hier ervaringen. Heb dus geeen idee of ik hiermee de vk moet bellen of dat dit pech is. Bloedirritant dit...

2. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

Jan 23, 2017
    792
    478
    63
    Oeh herkenbaar. Ook ik heb cholestase ehad waarbij mijn galzure zouten op zijn laatst gemeten 144 was.. waarschijnlijk was hij nog hoger toen ik werd ingeleid.

Ben nu 10 weken zwanger en ook zo jeuk. Vooral op mijn rug, borsten en benen.
    Ik heb er eigenlijk nooit aan gedacht om het nu al te melden.

Het ontstaat pas in het derde trimester heb ik begrepen dus volgens mij kan het niet. Maar goed dat je het opnoemt, ik ga het toch aangeven bij de volgende controle.
    Je kan er niets aan doen inderdaad, maar ze zijn dan wel extra alert en ze gaven bij mij aan waarschijnlijk preventief bloedprikken dan als ik last heb.

Ik denk dat het wel tot maandag kan wachten hoor

Share This Page