30 weken en ontsluiting, iemand ervaring?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door roompje25, 13 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Heey dames,

Ben sinds vanmiddag opgemomen nadat ik van morgen pijnlijke buikkrampen had. Na onderzoekenbleek dat ik ontsluiting heb.
    Hoeveel weet ik niet heb ik niet gevraagd ze konden alkeen het hoofdje al voelen.

Op de echo zag het er ebnigsinds ok uit maar toch aan de remmers en de longrijping de komende dagen.

Iemand ervaring hiermee?

Xxx

2. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    Ik heb vorige week weeënremmers gehad en ook de prikken voor de longrijping ivm verstreken en verkorte bmm. Ik heb 3 dagen bedrust gehad. En mocht na 4 dagen opname weer naar huis.
    Ik wordt nu wekelijks gecontroleerd bij de gyn.

Ze kunnen bij mij niet echt zeggen wat het betekend voor de bevalling. Zonder behandeling zou ik binnen een week zijn bevallen. Maar er zijn ook vrouwen die het met behandeling toch weer tot 37 weken kunnen rekken.

Dus het blijft een beetje afwachten en vooral veel rust nemen.

sterkte!

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.988
    113
    Vrouw
    Heb met 23.5 weken weeen gehad om de 3 min, aan de weeenremmers en longrijpingsspuiten. Gelukkig hadden de weeen nog niet veel gedaan.
    Sinsdien wordt de lengte van mijn baarmoederhals streng in de gaten gehouden. Heb toen ook volledige bank/bedrust gekregen.

Met 29.5 weken weer weeen maar onregelmatig, toch maar gebeld moest gelijk weer komen. Bleek toen 1 cm ontsluiting te hebben maar dit mag bij een 2e, een hoop vrouwen schijnen dat rond deze termijn te hebben zonder dat ze het weten. Net toen ze toch weer de weeen wilde gaan remmen zakte deze spontaan af. Bij mij was het hoofdje ook al te voelen vanwege die ontsluiting. Een voordeel, het ligt dus al goed met het hoofdje naar beneden, want op een stuit zat ik ook niet te wachten. ;)

Ze remmen alleen op het moment dat de bevalling echt door lijkt te zetten is mij verteld.
    Daarnaast is bank/bedrust het enige wat je kunt doen. Gelukkig mag ik wel naar de wc en douchen, maar zelfs van het laaste kreeg ik in het begin weer harde buiken.

Bij de eerste keer ziekenhuis hoopte we dat de weeen tot 28 weken geremd zouden kunnen worden, en zie nu mijn onderschrift, morgen al 32 weken zwanger! Helaas kan niemand mij vertellen of ik de 37 weken ga redden, maar onderdussen durf ik er wel al een beetje van te dromen.

Ehm dat was het wel zo in het kort, mocht je nog vragen hebben laat het me maar weten!
    Heel veel sterkte in elk geval, want in het begin ga je jezelf rot vervelen.

4. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    Hier ligt de kleine wel nog in stuit trouwens. Dus een hoofdje is niet te voelen.

Maar ik krijg ook soms al harde buiken van naar het toilet gaan of douchen. En ik mag dus ook niet meer.

En inderdaad ze kunnen er niets van zeggen hoe lang het nog gaat duren. Ze zouden bij mij in elk geval tot 32 weken remmen en een andere gyn zei zelfs tot 34 weken.
    De ene zegt dat ik blij moet zijn met elke dag dat de kleine binnen zit, maar aan de andere kant kan het zomaar nog even duren.

Ik heb er zelf wel vertrouwen in!

5. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    het geeft wel moed nu ik je verhaal lees. Hopelijk kan ik het nog een paar weken redden.

Moet nu.tot woensdag aan het infuus en dan is het afwachten hoe mijn lichaam reageert. Ik merk dat de baarmoeder nu heel gevoelig is want rechtop zitten doet pijn en heb wel nog steeds last van harde buiken maar wel zonder pijn.

Heb gisteren met het werk gebeld want morgen zou mijn vakantie voorbij zijn, maar dat gaat em niet meer worden.

Als de weeen terug komen wordt ik overgeplaatst naar een ander ziekenhuis omdat ik hier niet voor de 32 weken mag bevallen dus hoop echt dat ik het nog een week of 2 tot liever 4 natuurlijk red.

Xxx

6. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Bij mij zeiden ze niets over de harde buiken alleen dat ik zoveel mogelijk plat moet liggen om de baarmoeder zoveel mogelijk ruimte te geven.

Ik mag alleen naast het bed naar de wc sinds gisteren. Wassen en zo mag alleen vanuit bed.

7. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    Ik zie dat we op dezelfde dag uitgerekend zijn!
    Maar inderdaad hopen dat het nog een paar weekjes te rekken is.
    Elke dag is toch weer mooi mee genomen.

Voor jezelf is dat platliggen en stilzitten vreselijk, maar voor je kleintje het allerbeste!

8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.988
    113
    Vrouw
    Bij mij is de afspraak dat ik in elk geval tot 34 weken geremd wordt mocht ik weeen krijgen. Dacht dat dit standaard is, maar vraag het voor de zekerheid even na, dan weet je in elk geval waar je aan toe bent.

Vanaf 32 weken mag je inderdaad in een streekziekenhuis bevallen, ervoor moet je bevallen in een ziekenhuis met een neonatologie afdeling, vaak zijn dit de academische ziekenhuizen.
    Ben vandaag precies 32 weken, dus weer een mijlpaal bereikt!

9. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Ja we zijn inderdaad op dezelfde dag uitgerekend...

Het liggen is inderdaad niet niks maar ja heb het er graag voor over als ze daardoor nog even blijft zitten. Hiernaast ligt een meisje met gebroken vliezen met 32 weken. Gelukkig is dat nog allemaal ok.

Hoop dat dondeddag alles goed gaat.zodat ik naar huis mag en dat is ook een goed teken want dan is tot dan alles rustig gebleven. Maar ik ga thuis ook echt niks doen wil geen risico's lopen.

Xxx

10. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Ik heb dit vorige week ook meegemaakt met precies 33 weken. Je kan het kindje veel minder gaan voelen wanneer je de longrijpingsprikken krijgt omdat het kindje daar veel rustiger van word en de prikken best wel intensief zijn voor het kleine lichaampje.
    Bij mij hebben de remmers het wel tegen gehouden maar ik bleef weeën houden die gelukkig niet voor meer ontsluiting zorgden.
    Ik ben sinds eergisteren weer thuis na 6 dagen in het ziekenhuis te hebben gelegen, mag lopen maar moet het erg rustig aan doen.

11. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Heb je nu nog steeds ween of nu niet meer ?

Ik ga vanmiddag van het infuus en als het rustig blijft maar mag ik morgen naar huis.

Het is mij ook al opgevallen dat ze rustiger is maar wist niet dat dit door de longrijping kwam. Is dit tijdelijk? Of blijft ze nu rustiger totdat de bevalling echr begint ?

Xxx

12. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    Bij mij was ze vooral de eerste dag na de prikken ERG rustig. Voelde bijna geen beweging. Maar daarna weer goed beweging gevoeld.

Hoewel ze vandaag ook weer rustig is. Misschien heeft ze het niet zo op de woensdag ;)

13. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Ik heb nu nog steeds dagelijks weeën maar dit zijn oefenweeën heb ik van de gynaecoloog gehoord omdat het niet voor meer ontsluiting zorgt. Wel is de baby nog meer ingedaalt en kunnen ze het hoofdje sinds vorige week woensdag al voelen bij een inwendig onderzoek.
    De baby blijft bij mij erg rustig, de nawerking van de prikken is uitgewerkt dus de baby hoort weer drukker te reageren alleen pakt mijn kindje dat niet op waardoor ik door de verloskundige ben terug verwezen naar het ziekenhuis vandaag. Daar bleek alles in orde te zijn met de kleine wat ik ook al voelde maar ik moet het in de gaten blijven houden en aan de bel trekken wanneer hij nog rustiger wordt.

14. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Bij mij voelde ze het hoofdje maandag al tijdens het onderzoek en merk dat ze inderdaad onderin ligt veel minder maagzuur en voel haar helemaal onderin bewegen.

vanmiddag heeft ze al weer meer van der laten horen maar niet zo als normaal. Daar ben ik ook blij om eigenlijk want ze is normaal heel druk en heeft al heel veel.kracht dat prikkelt mijn baarmoeder natuurlijk ook dus hoop dat ze nog even rustig aan doet voor de baarmoeder allen maar beter... Ik loop al vanaf het begin bij de gyn ivm mijn voorgeschiedenis maar vind dit wel een.prettiger gevoel.

Heb jij dit ook?

Xxx

15. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Maagzuur en misselijkheid blijf ik wel houden, dat komt omdat de kleine het leuk vindt om zich af en toe lekker uit te rekken en zijn beentjes tegen de maag aan te duwen. Wat Antagel helpt dan goed evenals een pepermuntje.

Ik kan me voorstellen dat het een prettiger gevoel geeft, vooral omdat je nog een tijd moet overbruggen voordat het helemaal goed geboren wordt. Ik ben in het ziekenhuis wel gerust gesteld dat ze de beste zorg geven en de kleine een zeer goede kans maakt buiten de baarmoeder indien het eerder geboren wordt dan in jouw geval met 31 weken.
    Bij mij mag het nu officieel geboren worden in het ziekenhuis wat mij gerust stelt, niet ideaal of geweldig maar het feit dat hij het nu buiten de baarmoeder goed kan doen in een couveuse zorgt voor rust.

16. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Ik ben sinds donderdag thuis en dacht gisteren om even naar de verjaaardag van mijn schoonvader te gaan. De hele tijd gezeten in een stoel en dat was al teveel want kwam thuis en mijn buik was hard en bleef hard met wat krampjes erbij.

Hebbeb jullie ook.zo snel last ?

Xxx

17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.988
    113
    Vrouw
    Ja heel herkenbaar! In het begin was zelfs een uurtje bezoek al te veel, en dat terwijl ik dan op onze eigen bank lag. Je wordt dan gelijk gestraft door harde (pijnlijke) buiken. Zal wel door alle prikkelingen komen ofzo?
    Na een week of 3/4 weet niet meer precies, werd dit minder.

Sterkte in elk geval, en probeer de kleine nog maar lekker binnen te houden.

18. linde90

linde90 Niet meer actief

Jeetje Roompje, ik lees nu je topic.
    Ik hoop voor je dat je kleine meid nog even lekker bij jou in de buik blijft zitten...

Denk aan je...

19. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    Ja hoor, hier ook zo snel.
    Eerste week mocht ik ook helemaal het huis niet uit. Nu mag ik iets mobiliseren, maar ik moet proberen de harde buiken voor te zijn.
    Dus dat houdt nog steeds in dat ik bijna niets kan.

20. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.988
    113
    Vrouw
    Van de gyn mag ik nu 1 activiteit per dag doen, en dan wel met mn zoontje. (Heb een meelevende gyn die zelf ook kleine kinderen heeft dus weet hoe lastig het is).
    Tot nu toe gaat het prima, gisterochtend zelfs 2 uurtjes naar het recreatiemeer hier geweest, heb lekker in de schaduw naar mn zoontje zitten kijken en gelukkig geen harde buiken gehad! Dus met de tijd kan ik steeds meer doen, maar het blijft natuurlijk oppassen.
    Hoop dat jullie ook snel meer kunnen/mogen.

Deel Deze Pagina