Dreumes voorbereiden op komst baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ster27, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik wil Jesse graag proberen een beetje voor te bereiden op de komst van zijn broertje. Ik weet dat er van die voorleesboekjes zijn die gaan over dat mama een baby in de buik heeft, maar ik kan ze niet vinden (online). Zal wel verkeerd zoeken en weet geen titels. Wie kan mij helpen?

2. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    ook hier een dreumes die een broertje krijgt hij is nu 16 maanden en ik ben zondag 37 weken zwanger wij leggen het hem elke keer uit mama baby in de buik en dan leggen we zijn handje er op in het begin vond hij het raar maar nu lecht hij regelmatig zijn hoofdje op mijn buik ook betreken we hem over al bij hij gaat als het kan altijd mee naar de controles en echos en dan vertellen we hem waarom we bij de gyn zijn en ook komt hij vaak op het kamertje van zijn broertje kijken en ook dan vertellen we hem dat dat het kamertje van zijn broertje is en dan staat hij te kweken bij het bedje van zijn broertje er leuk veder zien wij het wel denk dat het belangrijk is dat je ze niet buiten sluit en ze er dus bij betrekt ook als ik bevallen ben wil ik mijn oudtse zoontje zo snel als kan kennis laten maken met zijn broertje waar we het al die tijd over hadden en ik wil ook dat hij zo snel mogelijk weer thuis komt dus als ik uit het ziekenhuis kom komt de ouste ook meteen thuis zodat hij meteen kan wennen aan de nieuwe situatie want er komt dan warschijnlijk ook een nader ritme voor al met sochtens op staan

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Google eens op "voorleesboek broertje zusje op komst"
    Dan krijg je al heel wat hits. Oa Kleine Pluijs over Nijntje die een babybroertje of zusje krijgt.

Onze oudste heeft op haar verjaardag een baby-pop gekregen, zodat ze met mama kon "mee-moederen" Van tijd tot tijd pakt ze de pop en gaat er dingen mee doen, maar pop ligt ook regelmatig in de hoek :D
    Houdt er wel rekening mee dat de oudste op de gekste momenten ineens "baby-gedrag" gaat vertonen. Onze meiske moet ineens bij mama "boeren". Dan gaat ze echt op mn schoot zitten, buik tegen buik, armpjes om me heen en gaat dan boertjes laten :p
    Geef er ook gewoon aan toe, het gaat wel weer over.

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik heb geen boekjes gekocht oid maar gewoon steeds verteld dat er een baby in mijn buik zit en vroeg of de baby een kusje mocht. Hij ging zich al heel duidelijk binden aan de baby.
    Ook nam ik hem iedere dag even mee naar de babykamer.

Zodra evy er was vond hij het super!! hij is nooit jaloers geweest enz nu wil die niets anders als knuffelen en kussen haha

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    @Femke1987 & Ster27: Hmmm ik zit nog even te kijken naar de leeftijden van jullie kleintjes... die van ons was "al" 25 maanden toen baby 2 kwam... bij jullie is het leeftijdsverschil toch wat kleiner.

6. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Hier ook een dreumes van 16mnd. Loopt zelf de hele dag in de rondte bibi te roepen en zit aan mijn buik. Ook de babykamer komt hij graag. Verder bereid ik hem er niet echt op voor ofzo. We praten er wel over, maar ik denk dat hij het nog niet echt begrijpt.

Wat ik erg leuk vind is dat de baby ook echt steeds reageert op de aanrakingen van zijn broer. Als ik Daan knuffel of als hij aan mijn buik zit dan gaat de baby meteen te keer. Dan tilt hij wel ff mijn kleren op om te kijken waar dat geschop vandaan komt.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn dochtertje is nu 22 maanden en de baby kan elk moment komen. Ik heb haar niet echt voorbereid met boekjes ofzo, ik denk dat ze dat verband tussen het boekje en haar eigen situatie nog niet kan leggen. Ze 'weet' wel dat er een baby in mijn buik zit (maar soms wijst ze ook op haar eigen buik: baby!) en die krijgt elke dag een kusje, ze weet waar de spullen van 'de baby' liggen, maar daar houdt het ook wel mee op. Op deze leeftijd is het denk ik heel lastig echt voor te bereiden. Het besef komt toch pas met de geboorte (waarschijnlijk krijg ik daarna nog steeds kusjes op mijn buik voor de baby) en daarna, als 'de baby' niet meer weggaat ;) . Ik laat het dus gewoon op zijn beloop, zorg voor voldoende mensen (man is vrij, moeder in de buurt) in huis de eerste weken zodat zowel de baby als mijn oudste veel aandacht kunnen krijgen en het zal best wel eens heel lastig worden, daar zie ik ook wel tegenop, maar op dit moment kan ik daar niet zoveel aan doen.

8. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
  9. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    BIj CZ krijg je er trouwens ook 1 in het kraampakket....

Verder heb ik hier ook altijd "
    berichtje uit je buik laten zien.... en verder meegenomen naar echo's etc... oja en samen angelsound luisteren en de buik laten insmeren.... ook zo knus.. :)

10. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    hier hetzelfde. ook hebben wij een meid dus hebben een pop gehaald, vooral nu is dat makkelijk. baby fles, pop fles, baby gepoept, ook de pop een schone luier. zo liefff

11. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij hebben het ook wel regelmatig over de baby in mijn buik tegen Jesse, maar het is voor hem nog zo abstract dat hij er voor mijn idee niets van begrijpt. Als hij een baby'tje ziet als we boodschappen aan het doen zijn of bij het cb zijn, of zelfs op tv, dan is zijn aandacht meteen weg en heeft hij alleen maar oog voor het babytje.
    Tsja, een pop... Mijn man ziet me al aankomen :).
    Heb nu het boekje van Kleine Pluis besteld.

Bedankt allemaal voor jullie tips!

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik snap wel dat een pop voor een jongetje misschien niet zo 'logisch' is, maar zeker na de geboorte is het denk ik niet zo gek hem toch een poppetje te geven zodat hij ook 'zijn baby' kan verzorgen. Mijn dochtertje krijgt ook een babypop als wij uit het ziekenhuis komen met de baby.

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Mijn dochter was 20 maanden toen mijn zoontje kwam. Ik vertelde haar wel vaak over de baby in mijn buik en zij gaf dan de baby een kusje...

Merkte wel dat ze het nog niet heel erg snapte. Toen mijn zoontje was geboren was het ook eigelijk niet heel bijzonder ofzo. Het was gewoon alsof ie er altijd geweest was. Wel noemde ze hem vanaf het begin Sammie ipv Sam. Geen idee waar ze dat vandaan heeft...

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Is nog te vroeg hoor, mijn oudste was op 5 dagen na twee toen zijn broertje kwam en heeft nooitniets van de zwangerschap ofzo meegekregen. Hij ging gewoon twee nachtjes naar oma en toen was Sam er.

15. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wij hadden het boek " Bobbi wordt grote broer" (en hebben eht verandert in grote zus....hihi)
    Erg leuk boekje, met leuke plaatjes. Onze dochter (toen 2jr en een beetje) kende het helemaal uit haar hoofd!
    Verder idd een pop om mee te hlpen.

16. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Mn zoontje (25 mnd nu) weet dat er een broertje in mama's buik zit, geeft kusjes en vertelt tegen iedereen dat mama een baby in dr buik heeft, maar dat die baby straks ook hier in huis is heeft ie volgens mij nog niet zo door. Alhoewel, hij wijst wel steeds de kleertjes van de baby aan en hij weet precies welke rompertjes van de baby zijn en welke stapel ondergoed van hem..

Boekjes heb ik in het begin van de zwangerschap ook naar gezocht bij de bieb en online maar ik kon niets naar mn zin vinden. Naar mijn idee hadden de meeste boekjes te weinig mooie aansprekende plaatjes waarin hij ons kan herkennen.

Een (jongens)pop heb ik ook overwogen, maar dat ziet mn man echt niet zitten. Dus nu geeft de baby hem zogenaamd een ander cadeautje, ik moet alleen nog even bedenken wat dat wordt.

Babygedrag herken ik ook erg trouwens, mn zoontje wil om de paar dagen weer even vastgehouden worden als een baby, hij roept dan 'bibie, bibie' en dan wieg ik m wat heen en weer alsof ie een klein babytje is en maak ik wat babygeluidjes. Dan is het weer goed. En hij gaat opeens zn knuffels in bed leggen en toedekken of flesjes geven.. hij is er dus wel erg mee bezig maar ja da's logisch ook want hij ziet hoe mama steeds dikker wordt en bezig is met het kamertje en kleertjes enzo...

17. misa

misa Niet meer actief

Mijn zoontje is straks 1,5 als de baby komt. Hij heeft er totaal geen idee van en beseft ook niets.
    Ik benoem wel dat er een baby in de buik zit, betrek hem bij zijn nieuwe kamer, bij de veranderingen in de babykamer (zijn oude kamer). Maar verder heeft het echt nog niet veel nut. Hij is gewoon te jong. Ik blijf het benoemen en laten aaien over mijn buik, als hij interesse heeft. Maar ik wil hem vooral straks heel erg betrekken bij de baby.

Oja, en hij heeft ook een pop die hij graag onderkust..! ;)

18. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Hier is jayden straks 20 maanden als de baby wordt geboren. Wat hij er van begrijpt, echt geen idee. We blijven het maar vertellen. Op dit moment zijn we op zolder aan het klussen om zijn nieuwe stoere kamer te maken want hij is immers dan een grote broer en zijn kamer is een baby kamer, dat kan natuurlijk niet. We zullen het wel zien straks.

19. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Ons zoontje is straks ook 1,5 jaar. Hij heeft volgens mij nog niet echt wat door, al praten we veel over de baby en laat ik hem mijn buik aaien. De nieuwe babykamer ziet hij als zijn speelparadijs en vind hij helemaal leuk.

Een pop hebben we ook geprobeerd, maar dat vond hij maar niks. Toen ik de pop een fles voor de mond hield, sloeg hij de fles meteen bij de pop vandaan en zette em zelf aan de mond :p Pop werd vervolgens gauw in een hoek gegooid.. Nouja, hij komt er vanzelf wel achter dat er straks wat gaat veranderen.

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kimio » Boeken » Titel » Een baby!

Een baby!

Elle van Lieshout en Marieke Witke

Volgens mij een van de weinigen waarin de baby de borst krijgt ipv een flesje. Dat vond ik wel belangrijk omdat ik bv zou gaan geven ;)

Deel Deze Pagina