30 weken en veel minder beweging baby

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Marina, Jun 19, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marina

Marina Lid

Jun 7, 2006
    16
    0
    0
    Hallo Mirjam en Japke,

Ik ben nu 30 weken zwanger en mijn kindje beweegt zich de laatste 3 dagen veel minder. Afgelopen weken was het patroon als ik wakker word en bij het naar bed gaan was de baby lekker aan het bewegen en overdag een paar keer. Als ik nu wakker word meot ik echt prikken om een beweging te krijgen en 's avonds is het ook veel minder. Als ik op mijn linkerzij ga liggen en mijn hand op mijn buik leg voel ik wel soms wat verplaatsing en plopjes dus er is wel wat beweging, alleen minder. Kan het zijn dat ze anders is gaan liggen? Ik wil mij niet te snel ongerust maken maar het valt mij nu echt wel op en dat ik veel meer moeite moet doen om haar te voelen. Ik heb wel vaker gehad dat ze een dag minder beweegt maar dan was het de dag erna meestal wel weer in orde ,n uduurt het veel langer. Speelt warmte een rol? En harde buiken? (heb iets meer last van harde buiken)
    Nog 1 vraagje, hoe vaak "moet" je je baby voelen op een dag bij 30 weken? wat is een richtlijn ?

Alvast dank
    marina

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Marina,

je baby mag minder en anders bewegen, de ligging van de baby kan iets veranderen, waardoor je kindje meer naar achteren toe beweegt, en dat voel jij veel minder of niet. Het gaat erom dat je de baby elke dag voelt bewegen, minimaal 5 keer. Schuifbewegingen tellen ook mee. Als je harde buiken hebt kun je het minder goed voelen, dus dat speelt wel mee. Ik denk dat je je niet ongerust hoeft te maken. Doe je dat wel, schroom dan niet om contact op te nemen met je eigen verloskundige. Overleg dan even met haar.

Mirjam

Share This Page