Hey dames! Ik heb sinds deze week een positieve zwangerschapstest in handen Nu zit ik wel met enkele vraagjes... Kan pas donderdag bij de ha langs om bloed te laten trekken en moet dan nog doorverwezen worden naar de gyn, dus hoop dat jullie mij al wat kunnen helpen... - Ik ben plots precies verkouden... Heb een verstopte neus, ik heb pijn wanneer ik slik, heb hoofdpijn, ... Kan dit kwaad? Of is dit juist normaal? - Gisteren hadden vl en ik voor de eerste keer terug seks sinds we weten dat ik zwanger ben. Normaal heb ik absoluut niet veel last nadien, maar vandaag heb ik echt het gevoel dat het allemaal is kapotgescheurd onderaan (sorry!). Wanneer ik ga zitten, voel ik een helse pijn. Wanneer ik rechtsta, voel ik een helse pijn. Wanneer ik rondwandel, voel ik een helse pijn, ... Iemand een idee hoe dit kan komen? - Vanaf wanneer moet ik nu eigenlijk juist beginnen tellen voor de vermoedelijke uitgerekende datum te kennen? Sommige sites zeggen dat ik nu 4 weken ben, andere sites zeggen 5 weken... Mijn laatste maandstonden startten op 21/03/2016... Bedankt alvast voor jullie hulp! Liefs, Blondandyoung
Gefeliciteerd! Verkoudheid kan geen kwaad voor je kleine wondertje, jij voelt je er alleen knap beroerd van. WEl even oppassen met het gebruik van neussprays en je mag alleen maar paracetamol slikken qua pijnstilling; Pijn downunder: je hormonen schommelen, dat kan gevolg hebben voor de vochtigheid etc en daarnaast gebeurt er nu van alles in je buik. De een heeft daar meer last van dan de ander. Tellen: wanneer je een regelmatig cyclus had, van zo 28 dagen, dan kun je beginnen met tellen vanaf je laatste maandstonden. En je kunt het vergelijk met je leeftijd... je bènt nu 28 jaar, maar je bent IN je 29e levensjaar. Daarin zit dus ook vaak het verschil qua telling/noemen van het aantal weken.