minder uren dan contract door vervangend werk

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by francis78, Jun 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. francis78

francis78 Bekend lid

Feb 7, 2009
    832
    0
    0
    Hoi!

Ik heb een vraag over mijn te werken uren en misschien kan iemand van jullie mij helpen!
    Ik werk normaal gesproken op een groep verst. gehandicapte mensen die intensief begeleidt worden. Vanwege het hoge risico op agressie wordt je tijdens je zwangerschap overgeplaatst. Nu was het lastig een andere plek voor me te vinden, maar dat is gelukt.
    Ik werk nu voor 14 uur op een rustige groep. Probleem is alleen dat ik een contract heb van 18 uur en nu dus min uren opbouw.:(
    Heeft iemand een idee hoe dit opgevangen wordt? ook omdat ik er weinig aan doen kan en ik geen zin heb om na mijn verlof dubbel op te moeten werken.:( Zijn hier regels voor?

2. ch28

ch28 Actief lid

Sep 23, 2008
    494
    0
    0
    Als je ivm jouw zwangerschap vervangend werk moet doen omdat je huidige werk niet geschikt is, is je werkgever verplicht je voor het totale aantal uren te herplaatsen. Het mag niet de bedoeling zijn dat je voor minder dan je contract uren herplaatst wordt zodat je min uren opbouwt. Dus ik zou dit toch nog eens bespreken met je baas, succes!

3. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,424
    448
    83
    Limburg
    Als je nu niet meer uren kunt maken dan de 14 ipv de 18 dan zou ik toch regelen om voor die andere uren de ziektewet in te gaan. Je werkgever krijgt daarvoor vergoeding van het UWV en jij levert geen uren in.

Share This Page