Hallo, Ik woon in Almere en werk in Zwolle, zo'n 1,5 uur rijden. Ik werk in het magazijn en daar moet je wel eens zware dozen tillen. Ook hebben wij accu's staan die we moeten tillen (van de ene pallet naar de andere). Ik ben wel iemand die van aanpakken houd en niet zo snel mijn kop laat hangen. Ik heb wel veel mensen om me heen die zeuren dat ik niet mag tillen. Maar zolang ik niet op mijn buik til, kan het toch geen kwaad? Wat vinden jullie hiervan?
ik heb ook in het begin wel zware dingen getild, maar of het nu goed is of niet, je kúnt het niet lang meer. het lijkt me toch verstandig er rekening mee te houden dat het niet lang meer gaat, want je bekken gaan verweken, je banden gaan rekken en als je dan te zwaar gaat tillen zul je daar zeker last van krijgen.
Zolang je nergens last van hebt mag je gewoon tillen hoor. Volgens mij zijn er ergens richtlijnen wanneer je hoeveel en hoevaak per dag mag tillen tijdens je zwangerschap.
Ik heb tot deze week gewoon mijn werk kunnen doen (op een manege met gehandicapten) waarbij ik ook zeer regelmatig moest tillen. Gisteren was het plotseling teveel geworden dus vanaf nu ga ik het proberen te voorkomen. Ik wil je aanraden goed naar je lijf te luisteren
Regels voor tillen tijdens de zwangerschap Als u in uw werk moet tillen, zijn er de volgende regels: Tijdens de zwangerschap en tot drie maanden na de bevalling: handmatig tillen van gewichten zoveel mogelijk beperken. Is tillen toch nodig, dan moet het in één handeling te tillen gewicht minder zijn dan tien kilo. Vanaf de twintigste week van de zwangerschap mag u niet vaker dan tien keer per dag maximaal vijf kilo tillen. Vanaf de dertigste zwangerschapsweek mag u niet vaker dan vijf keer per dag maximaal vijf kilo tillen.
Bedankt voor jullie reacties!!! Ik probeer het tillen voor zo veel mogelijk te beperken. Maar ja, mijn collega's zijn nog niet op de hoogte, dus ik wil ze ook niet last vallen. Gelukkig heb ik al wel laten vallen dat ik pijn in mijn buik heb en houden ze daar wel een beetje rekening mee. Bedankt dames!!
Ik til ook regelmatig voor mijn werk en heb de vraag aan mijn verloskundige gesteld.. Volgens haar mag je gewoon blijven tillen zolang het goed voelt, dus goed luisteren naar je lichaam. Mijn baas zegt dat ik zelf maar aan moet geven wat wel en niet kan, dus zodra ik iets niet meer zie zitten dan houd het gewoon op.. Zolang je je er wel goed bij voelt kan het geen kwaad.
nou ik heb ook zwaar lichamelijk werk en ik heb eigenlijk tot ver in mijn zeangerschap zwaar getild zolang het goed voelt mag je gewoon alles hoor! het is geen ziekte dat je bij voorbaat al dingen moet laten en met 6 weken maakt het helemaal nog niet uit