Iets naast het vruchtzakje

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by beccie86, Mar 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beccie86

beccie86 Actief lid

Sep 12, 2012
    299
    0
    0
    Ik had even de volgende vraag. Iets meer als 2 weken geleden een echo gehad met 9,5 weken. Bij 7 weken leek er ook al iets extra's te zitten en nu ook wel maar was hoe ze het noemde een blauwe plek.
    Nu staat de echo op dvd en kan ik het frame voor frame bekijken. En het blijft erg raar de beelden die je krijgt. Het lijkt net alsof er zich nog iets achter de baby en zijn vrachtzaken verstopt.
    Vandaag met de angelsound heb ik 2 verschillende hartslagen gevonden. 1 links bij me schaambot en 1 recht boven zo een 7cm van elkaar af.

Wat denken jullie als je deze foto ziet?
    View attachment 313126

2. Derbi

Derbi Niet meer actief

Ik zie niet wat je bedoelt. Waar moet ik precies kijken?

3. beccie86

beccie86 Actief lid

Sep 12, 2012
    299
    0
    0
    Recht boven in naast het vruchtzakje zie je nog een zwarte vlek en dat loopt dan een beetje met witte vlekken naar beneden. En ook als de echo beeld veranderde dan was ook deze vlek weer anders
    View attachment 313136
    Dit is een andere beeld ervan. Misschien iets duidelijker.

4. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

Jan 20, 2011
    1,288
    0
    36
    Vancouver
    Een hematoom bedoelen ze misschien? Heb ik ook gehad en daar lijkt je vlek wel op. Heb je last van bloedingen?
    Maar maak uit je verhaal op dat je een extra vruchtzakje met vruchtje bedoeld? Dat zie ik zo niet. Wanneer heb je weer een echo?

5. beccie86

beccie86 Actief lid

Sep 12, 2012
    299
    0
    0
    Ik heb met 7 weken ook een echo gehad en de gynecoloog zaggen toen 2 vruchtzakjes 1 goed gevuld en 1 heel onduidelijk maar zat wel iets in volgens hem. Met 9,5 weken bij de echosopist was het volgens haar een hematoom.

Mijn jongste zoon is er 1 van een 2ling. 2de werd toen ook aangezien voor hematoom.
    Bij de 3ling was het ook de echoscopiste die zei dat het hematomen waren en 5dagen later bij de gynecoloog was het erg duidelijk een meerling volgens hem.

Ik heb nu met de angelsound 2 verschillende hartslagen gevonden en beide te snel om van mij zelf te zijn.

Denk dat ik morgen gewoon ff ga bellen want zit nu wel met vragen. En dat is denk ik de enige manier om antwoorden te krijgen :)

6. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

Jan 20, 2011
    1,288
    0
    36
    Vancouver
    Zo! Dan zou ik zeker even bellen. Better safe than sorry! :) Hoop dat je snel uitsluitsel krijgt!

7. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,468
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Lijkt me een hematoom (vocht) en zeker geen extra vruchtzak. De twee hartslagen hoeft niet heel raar te zijn: 1 van embryo en 1 van navelstreng.
    De vlek is ook veel te klein voor een extra vruchtzak. Ik zie geen vruchtje. De 'tweeling' zou dan ook te ver uit elkaar lopen....

Maar goed. Dit alles de opinie van een relatieve leek...

8. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,468
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat eventueel wel zou kunnen is een tweeling waarvan er eentje in een vroeg stadium is afgehaakt.

9. beccie86

beccie86 Actief lid

Sep 12, 2012
    299
    0
    0
    Nou ik had vanmorgen toch nog even naar de gynecoloog gebeld en mocht om 13:10 even langs komen voor een extra echootje.
    Beeb was weer goed gegroeid en deed het perfect en en was er maar echt 1.
    Dus waarschijnlijk was het volgens haar wel de hartslag in de navelstreng.
    Was verder ook geen hematoom of extra holtes meer te zien.

10. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,468
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Fijn dat je nu zekerheid hebt!

Share This Page