Hoi meiden, Ik heb volgende week woensdag (14e) een groeiecho bij 30 weken. Met 25 weken heb ik een pret 3d-echo gehad en toen lag alles super op schema! Is het mogelijk dat de groei nu nog kan achterlopen zo laat in de zwangerschap zeg maar??
Meestal geven ze een groeiecho als de vk het niet goed kan voelen...of als je buik wat kleiner uitvalt...of ze denken dat het kindje kleiner is... Vaak is het extra en je hoeft je nergens zorgen om te maken!
Bedankt voor je snelle reactie! Maar ze kunnen het juist supergoed voelen, ben best slank en alle metingen waren altijd goed. Ik ga er dan ook maar vanuit dat het standaard is in het ziekenhuis waar ik loop! Ben benieuwd, vind het toch wel weer spannend
groeiecho's doen ze ook als ze het kindje groot inschatten. dat was bij mij het geval. ze kijken dan of het niet te groot word.
ik moet aankomende maandag ook gaan voor een groeiecho. Ik vind het ook best spannend ondanks er steeds gezegd wordt dat ik me geen zorgen hoeft te maken. Ik krijg de groeiecho, omdat het hoofdje al wel deels in het bekken is ingedaald, maar ik de baby ook nog heel hoog tegen mijn middenrif voel drukken. De vk denkt dus dat de beeb een beetje groot is, ze kon het niet met zekerheid zeggen. Bij de pretecho die ik met 27+5 heb laten doen hebben ze het bovenbeentje gemeten en daar kwam een termijn uit van 27+3. Goed op schema zou je zeggen. Zou dat in 5 à 6 weken zo verandert kunnen zijn? Waarschijnlijk maak ik me zorgen om niets en mag ik gewoon weer even heerlijk van de kleine genieten..
Ik heb met 36 weken een echo gehad voor de ligging (evt stuit) en toen was Mara 33 weken groot... Heb toen een extra groeiecho gehad met 38 weken... en toen was ze 35 weken groot... Je kindje mag 3 weken achterlopen en het mag op het eind niet veel erger worden omdat ze dan bang zijn dat het misschien niet genoeg voeding krijgt door de navelstreng... Mijn dochter die 3 weken achterliep was bij 42 weken (ben ingeleid) uiteindelijk 3000 gram en 49 cm, gewoon niet heel groot. Je moet maar denken dat ze tegenwoordig meten vanaf een standaard kindje dat tussen de 3200 en 3500 graam hoort te wegen en het kan nou eenmaal kleiner zijn... Maak je dus maar niet te druk, mijn dochter was nu bij 14 maanden 81 cm en bijna 11 kilo en is nu groot voor haar leeftijd hihi..... Succes en geniet er maar gewoon van!!!
Hoi meiden! Heb de 30 weken echo gehad! Was helemaal gemiddeld, goed dus! Hoofdje liep wel iets voor, 2 weekies maar was allemaal nog binnen de lijnen! Ben gelukkig Hij lag nog wel in stuit dus moest m streng toespreken die kleine boef haha
gelukkig dat alles goed was zeg! ja tegen mij is maandag ook gezegt dat je 3 weken voor&achter mag lopen. aangezien ons kindje (zn buik& hoofdje) 2 weken voor lopen moet ik met 29 weken ook weer een echo laten maken. groetjes
Okee spannend! Hij woog 1630 gram nu, dus een lekkere flinkerd haha, dat je nu al zo verliefd kan zijn he
Ik kreeg met 30weken ook een groei echo. Maar dit was meer om nog ff een keer te kunen kijken naar onze kleine uk dan echt te kijken of het te groot/te klein was ed. Mijn VK zei letterlijk: soms moeten we de echo een naam geven voor de verzekering. xx sas
okee nou een lekker gezond kind toch ! met precies 25 weken woog ie 855 gram en ik geloof ik dat ik maandag even snel iets van 1100 gram zag staan (27.4 wkn) ben echt benieuwd wat het volgende keer met 29 weken zal zijn! groetjes
Ik heb gister ook een groeiecho gehad, maar het kindje was nogal dwars/ eigenwijs waardoor de metingen heel lastig verlopen zijn. Over 2 weken, nieuwe ronde nieuwe kansen......