Hoi hoi, Is iemand bekend met het hebben van zware stekende pijn rondom het schaambeen? Het lijkt niet echt naar binnen te trekken, de pijn, en het lijkt bewegingsafhankelijk te wezen. Ik ben zo bang dat er iets is met mijn baarmoeder, maar volgens mij zit het meer aan de buitenkant... Herkent iemand dit? Dank je! Grtz Marieke (alweer, de ouwe zeurtr*t )
Ik had ook erge steken en pijn bij mijn schaambeen. Bij mij hebben ze bekkeninstabiliteit geconstateerd. Succes
Ja pijn rondom schaambeen kan wijzen op problemen met het bekken.Bekkeninstabiliteit zelf zal het nog wel niet zijn, dan heb je zoveel pijn dat je bijna niks meer kan, veel mensen noemen het al wel gauw zo,maar dat klopt dus niet, de klachten wat veel zwangeren kunnen hebben heet bekkenpijn.Optijd naar de fysio ermee kan een hoop ellende schelen.Een vriendin van mij heeft echte bekkeninstabiliteit gehad, nou als je weet wat zij doorstaan heeft neem je dat woord niet zo snel meer in de mond.
Hallo Diana, Bij mij is het ook echte b.i. Ik loop hiervoor ook bij een fysio om zo de pijn een beetje dragelijk te maken. Lopen is voor mij ook echt een probleem. Draaien in bed kan ik niet eens fatsoenlijk. Dus ik weet echt wel waar ik het over heb en neem niet zomaar het woord b.i. in mijn mond. Ik wil niet zeggen dat Marieke b.i. heeft, maar het kunnen wel voortekenen zijn die leiden naar bekkenklachten.
Ik zou ook zeker een fysio gaan zoeken, liefst een die bekend is met bekkenproblemen. Bekkenklachten zijn zo ongeveer het meest voorkomende kwaaltje en is tegenwoordig goed geaccepteerd. Het is ook goed te verhelpen! Bij mij is beginnende BI vastgesteld (heb bij mijn tweede BI gehad en weet dus heel goed wat het is... echt geen pretje als je niets meer kunt van de pijn!) De pijn zit bij mij ook voornamelijk in het schaambeen, onderrug, liezen, heupen en uitstralend naar de bovenbenen. Corrigeren van de stand van je wervels en schaambeen is vaak al voldoende om weer even klachtenvrij te zijn. Goede begeleiding is erg belangrijk en jezelf in acht nemen! Niet mee blijven lopen hoor. Veel liefs
Is het niet "gewoon"bandenpijn? Je banden die zitten rondom je baarmoeder, je kan ze voelen trekken en steken links en rechts aan de zijkanten en je liezen en vlak boven je baarmoeder en ze lopen door tot in je schaamlippen...dus misschien is dat het wel?
Bekkenpijn komt inderdaad heel veel voor, maar echte bi krijgen tussen de 5 en 9 % van alle zwangere, dus dat valt wel mee. Er is dus wel echt een verschil. Ik ben ook begonnen met bekkenpijn en heb het geprobeerd te remmen met manuele therapie, maar dat bleek niet genoeg te zijn en zit nu dan ook thuis met bi en ben ook onder behandeling van een bekkenbodem therapeut. Als je pijn blijft houden, zou ik zeker wel even langs de huisarts gaan of even een fysio bellen.