hey dames, ben gisteren naar de VK geweest en ze schatte mijn prinsje op 1740 gram en zei dat het normaal was, nu zie ik onder mijn banner dat ze dan al rond de 2000 gram zouden wegen. hoeveel woog jullie kindje bij 32 weken? groetjes xxx
Ik weet het niet precies bij 32 weken, bij ons woog ze met 34 weken 2500 gram en dit zat iets (zeg maar 250 gram) boven het gemiddelde.....
Ons zoontje woog met 31 weken 4 dagen 1310 gram, werd die dag ook geboren met een groeiachterstand van zo'n 2 tot 4 weken.
misschien een domme vraag maar staan jullie onder controle van een gyn? Ik weet nl het gewicht niet van de kleine. Word ook 'alleen' gecontroleerd door vk.. groetjes
Je kan het vragen aan je VK Bij mij hebben ze het ook nooit gezegd.. Alleen bij de 3D echo met 28.5 week had de echoscopiste een schatting gedaan via metingen & toen zat onze kleine net tegen de 1100 gram.. Nu heb ik vorige week een liggings echo gehad en afgelopen woensdag een controle & heb ik et gevraagd..ze schatten hem tussen de 5 & 6 pond..
Onze baby woog met ruim 36 weken 1940 gram. We waren toen al doorverwezen vanwege een groeiachterstand van 3 weken. Nu ben ik ruim 38 weken en weegt ze 5 pond. Ze heeft de laatste week dus een flinke groeispurt gemaakt.
Van die banners kan je niet altijd uitgaan dat het ook klopt hoor! Ze nemen sowieso het gemiddelde en je baby kan daar wat onder of boven zitten. En dan zie ik vaak ook nog op verschillende sites en in verschillende bladen allemaal andere gewichten staan. Ook over de lengte zijn de bladen en de sites het niet altijd met elkaar eens. Zegt het ene dat mijn baby nu 36 cm is mijn kalender (van een blad zegt 40 cm) is ook al 4 cm verschil. Als je gyn of vk zegt dat het goed is dan moet je daar op vertrouwen. Die kennen jou en je baby en die weten het het beste
de VK had het gezegt, we staan niet onder controle van de gyn ofzo de vk zei dat het gewicht normaal was, dus zal maar op haar vertouwen dan ....
bij mn eerste werd gezegd dat hij met 34 weken 5pond zou zijn en bij de geboorte was hij bijna 8 het klopte ook wel. en nu weer.