Vandaag een afspraak gehad voor de poppoli met een kinderarts, psychiater en gynaecoloog. Omdat ik med slik moet je dus daar naartoe. Het is een adviserend gesprek maar eigenlijk heb je niets in te brengen. Nou is het zo dat omdat ik med slik dat als straks ons kindje wordt geboren hij/zij minimaal 48 uur naar de neonatalogie moet. Vanwege eventuele afkick verschijnselen. Maar het is toch belachelijk dat je gewoon 48 uur niet bij je kindje kan, ja voor bv. Mijn haren gaan daar recht van overeind staan. Ik voel me er niet goed bij, weet niet of er iemand hier ervaring mee heeft en de ervsring kan delen. mijn moeder opperde net al om eventueel naar een ander zh te gaan. snoet
Er bestaan ook neonatologie afdelingen waarbij je de hele dag samen met je kind op een kamer verblijft. Waar ook je kind in fe gaten gehouden kan worden. Weet niet waar je woont maar daar zou je eens naar kunnen kijken.
het is echt niet meer van deze tijd dat moeder en baby worden gescheiden (alleen daarvan zou je al psychische klachten krijgen!). behalve natuurlijk op een ic. in sommige ziekenhuizen kun je zelfs al in je eigen bed naast de couveuse liggen! ik zou toch eens goed informeren of het echt niet mogelijk is dat het kindje bij je op de kamer kan blijven. anders zou ik idd eens bij een ander zh gaan kijken.
Ik woon in Hoofddorp en dat is een heel nieuw zh. Bij mijn vorige zw.schap was hier ook geen sprake van. DIt is allemaal nieuw, ik heb vanmiddag ook al aangegeven dat ik het niet zie zitten(zacht uitgedrukt) dat ons kindje dan wordt weggehaald. Valt niet aan te tornen. En als ik dus net zoals vorige x 3 dgn aan mijn bed gkluisterd zit, wordt er gewoon gezegd de verpleegster rijd je bed wel naar neonatalogie. Als of ze dat elke 2 uur gaan doen!!
Ik moet ook naar de poppoli, zodra ik mijn gesprek gehad heb zal ik het laten weten maar nu ik dit lees kan ik me in ieder geval voorbereiden...
Als ik het zo lees, vind ik het logisch dat je kindje naar de Neo moet. Ze houden het continu in de gaten. En ze brengen jou echt wel met je bed naar de neo hoor! Ik neem aan dat je het beste voor je kindje wilt.... Heb er zelf ook gezeten met mijn meisje, en zag daar vaak een moeder met haar bed. Gewoon duidelijk zijn naar de verpleging.
Ook ik loop bij POP-poli en moet 3 dagen ter observatie blijven, maar gewoon met mijn kindje op de kamer hoor!! Als ze mij zouden zeggen dat ze ergens anders zou komen te liggen zou ik iig wel naar een ander zkh zijn uitgeweken. Hoop dat je snel geruststelling kan vinden hiermee, succes met de keuze.
Ik ben ook bij de pop-poli geweest. Ik ben gestopt met mijn meds voor de zwangerschap maar had ik ze nog geslikt of was ik weer begonnen had ik een klinisch kraambed gekregen met mijn kindje gewoon bij me op de kamer. Als je dit niet wilt, zou ik op zoek gaan naar een ziekenhuis waar dit wel kan want er zijn ziekenhuizen waar je kindje wel bij je mag blijven als die ter observatie door gebruik van antidepressiva door de moeder moet blijven de eerste 48 uur en er verder geen complicaties zijn.
dit is echt niet bij elk ziekenhuis het beleid hoor! bij veel ziekenhuizen kan het kindje gewoon bij de moeder op de afdeling verloskunde blijven. de verpleegkundigen daar zijn hier goed in geschoold en de kinderarts loopt ook regelmatig een ronde over de afdeling. het is dus wel mogelijk!
Ik begrijp het wel, maar ik vind die 48 uur niet logisch en buiten dat met Dilano slikte ik ook deze med en was er niets aan had. En ik geloof echt niet dat ze dat elke 2 uur doen. Het is daar harstikke druk
Ik vind het raar hoor. Loop zelf ook bij de poppoli en moet straks ook 48 uur blijven na de bevalling maar mij is verzekerd dat ons kindje gewoon bij ons op de kamer blijft!
Nee, niet in het spaarne. Ik zou toch kijken of het niet mogelijk is dat hij/zij bij jou op de kamer kan. Dat wil je toch sowieso de eerste dagen!