30 weken wie nog meer?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jessi, 28 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Hoi meiden,

Welkom dames!!!

Alles goed hier tis rustig de laatste tijd!! maar alles goed met iedereen?

2. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Nog een paar weken werken, maar niet al te veel uren gelukkig. Begint wel zwaar te worden af en toe!

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Hier gaat het steeds slechter.

Ik heb ook steeds dat mijn hart op hol slaat en dat ik benauwd word. Hebben jullie dat ook weleens?

4. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    wel dat benauwde maar niet dat me hart op hol slaat anders even vragen aan de vk?

5. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik heb een bloeddruk meter thuis en daar meet dat ding ook je hartslag.

Ik meet het meerdere keren nu per dag. Zodat ik verschillende metingen heb. Maar ik heb toch steeds gemiddeld een hartslag van 114.

6. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    en wat is je bloeddruk?

7. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    bloeddruk is laag. 100/60. Ik heb altijd erg lage bloeddruk.

Ik moet maandag naar de vk dus ben benieuwd wat ze zegt. Waarschijnlijk niets:)

8. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Hmm nee das geen hoge bloeddrik8. Idddan bij de vk navragen.

Hier ook altijd een lage b, oeddruk en herken t benauwde gevoel herken ik nie.

Hier nog een paar weken en dan verlof. Heb er zin in...

Zo morgen nog een keer de verj van onze dochter vieren. Wel druk als je zwanger bent...

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik lees al een tijdje mee, maar had nog niet gereageerd. Ik heb dat ook een heel jachterig gevoel en daar wordt je heel benauwd van. Ik heb het idee dat het bloeddrukpieken zijn en dat mijn bloeddruk heel erg schommelt. Klopt ook wel. Maandag bloeddruk 100/80, donderdag 120/75, vrijdagmorgen 125/78 en 's middags 100/70. Ik ben bekend met een hoge bloeddruk in mijn vorige zwangerschap en omdat ik er klachten bij heb die ermee te maken kunnen hebben word ik even extra in de gaten gehouden. Dus kan best met je bloeddruk te maken hebben, hoeft niet natuurlijk.

Maar goed ik ga hier maar meekletsen en aftellen als het mag. Nog 6,5 week tot oud en nieuw:D

10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Saar: ja dat bedoel ik:) Je omschrijft het precies goed. Ik had het vorige keer ook al aangegeven bij de vk, maar ze doen er niets mee.

Vorige zwangerschap was mijn bloeddruk in het begin heel laag en later werd het torenhoog, waardoor ik ook ingeleid ben.

Maar ik heb het niet zo erg op mijn verloskundigen, ze weten niet wat ze met mij (en de HG) aanmoeten.

Als het niet beter gaat en ze luisteren niet dan ga ik terug naar t ziekenhuis bellen. Gelukkig gaat mn man ook mee maandag, even vertellen hoe ik er bij loop als een zombie.

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier juist een vk die mij vrijdag naar het ziekenhuis doorstuurde en dus geen risico neemt. Heb hoofdpijn die niet overgaat met 3x 2 paracetamol, misselijk, zie vlekken en ben vreselijk moe. Maar daar had ik dus ineens een prachtige bloeddruk. Vorige zwangerschap met 39,5 week ingeleid voor mijn bloeddruk. Voel me alleen een gigantische aansteller doordat je dan in het ziekenhuis komt en er dus niks meer aan de hand is. Maar echt wel het gevoel dat er iets niet goed zit en krijg nu ook het gevoel dat ik niet tot 31 december loop (zou dat even tegenvallen als het wel zo is). Stomme vk heb je zeg. Ze zal toch wel vaker HG tegenkomen neem ik aan?

12. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Nou Saar, wees blij dat jij beter in de gaten wordt gehouden!

Ik heb 5 weken op bed gelegen door de HG in de ergste periode, en ze zei dat ik maar lekker moest gaan werken en niet nadenken over de misselijkheid... Ik kan nog steeds niet werken. Lig alleen maar op de bank of op bed en kan niets. Soms niet eens voor mijn eigen kind zorgen. Ze vinden mij lastig en weten niet wat ze ermee aan moeten.

Ze gaan waarschijnlijk wel de kleine iets eerder laten komen. Mijn lichaam is nu al echt helemaal op. Heb ook eiwitten in urine, veel harde buiken... En ik doe echt niets... Dus rustiger aan doen kan ook niet meer.

Daarom gaat mijn man mee. En als het me niet bevalt ga ik het ziekenhuis bellen.

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh joh al je hele zwangerschap op de bank. Pffff en ik klagen. Maar je hebt dus ook eiwitten in je urine? Geen blaasontsteking dan ook ivm de harde buiken?! Hier vrijdag ook een spoortje eiwitten niet noemenswaardig. En misschien moet ik het eens van de andere kant bekijken ja(ben ik ook wel blij mee hoor, niet met het ziekenhuis bezoek maar goed ze zagen het als 0-meting). Als ik jou was zou ik anders inderdaad overstappen naar het ziekenhuis als dat mogelijk is, want dit is toch ook geen doen. Ze moeten klachten toch echt wel serieus nemen lijkt me. Verstandig om je man mee te nemen. Met hoeveel weken ben je bij je eerste ingeleid?

14. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ja Saar, ik tel de dagen af, ik kan niet meer, heb geen energie, kan er niet voor mijn kind zijn het is echt een hel. Bij Y. ben ik ingeleid met 38 weken. Vk zei dat we met 37 weken gaan kijken wat de stand is, maar zeker niet ervoor (wat ik ook wel snap) maar ik ben er ZO klaar mee. Alles doet me zeer. Ik kom ook zwaar ondervoed uit de bevalling. Denk weer 55 kg.

Ben bij de dokter geweest voor blaasontsteking, en hij dacht dat ik het wel had. Maar ik krijg zulke grote pillen mee... Ik heb het helemaal uitgelegd, maar alsnog grote pillen en ik spuug ze weer uit als ze eenmaal in mijn maag zitten. Dus ik neem ze niet meer. En ze laten het maar zo. Is geen ander alternatief.

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Op zich wel het beste voor je kindje in je buik om nog 4,5 week te zitten, maar voor jou en je andere kindje is het echt wel afzien. Vind het echt rot voor je. Ik voel me al waardeloos voor mijn kind, omdat ik niet elke dag buiten kom en het me niet lukt om lekker met haar te spelen. Voor jezelf is het ook niet erg gezond. Voor kleine kindjes hebben ze toch ook antibiotica-drankjes. Kan me haast niet voorstellen dat dat niet bij een blaasontsteking kan, vreemd hoor. Pfff ik heb wel een onwijs fijne vk en huisarts lees ik al wel weer. Mijn urine is netjes op kweek gezet vrijdag terwijl uit de sneltest bleek dat er niks aan de hand is. Maar een huisarts die denkt dat je een blaasontsteking hebt, ja hoor. Maak me hier op de bank een beetje kwaad.

16. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ja Saar, ik weet het ook allemaal niet meer. Ben zo moe van het vechten tegen alles en iedereen. Ik laat het maar een beetje over me heen komen. Ik moet nog 53 dagen tot 8 januari en dat is de max. En daarna ga ik nooit meer zwanger worden. Want dat kan mijn lichaam niet aan.

Je mag echt van geluk spreken dat het bij jou beter gaat en dat je vk goed naar je luistert. Het kan dus zeker erger;) Maar mijn dochter van 2,5 heeft ook nog eens flinke griep dus die put me uit overdag, dus ik ga nu lekker slapen:);)

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh vervelend, dat zul je dan net zien. Slaap lekker. Hopelijk heb jij voor de kerst weer een kleintje in je armen.

18. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    @puzzelstukje. Jemig jij hebt het ook heel zwaar!! Hoop dat ze snel naar je gaan luisteren en je als het veilig is zo snel mogelijk je kindje in je armen hebt.

@hier: Ik zou vanavond eindelijk weer eens slapen met medicatie in het ziekenhuis maar helaas er was geen plaats op het moment. Moet eerlijk zijn dat ik best teleurgesteld ben. Ik had me er zooooo op verheugd. Hopelijk is er morgen wel plaats en kan ik lekker gaan slapen.

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Jessi: Wat balen zeg hopelijk vanavond beter. Mag ik vragen waarom je dat krijgt?

20. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @puzzel Balen zeg dat t steeds slechter gaat. Die hoge hartslag heb ik ook wel. Zit ik gewoon in rust en dan is die 100 ofzo. Voelt vervelend vind ik.
    Maar ik heb t neit continue.
    Laatste keer bij vk was bloeddruk 115/65, terwijl ik normaal op gemiddeld zit (120/80)
    Nou klinkt gezellig zeg dat je ze lastig vinden :x

@suus succes met de verjaardag, lijkt me best pittig met zo'n buik

@jessi wanneer hoor je of er plek is?

Tja ik durf t bijna niet te zeggen maar t gaat hier best goed. Tuurlijk wel wat ' klachten' maar dat zijn dingen die er gewoon bij horen.
    De buikwand aan de bovenkant van mijn buik doet soms zeer omdat de rek eruit lijkt en t kindje meer ruimte wil. Slaap nog goed waar ik er blij mee ben.
    Nog 3 weken werken, lijkt me enerzijds heel raar om thuis te zitten en ik zal mn werk wel missen maar t lijkt me wel lekker als je gewoon niks meer moet. Niet meer de wekker, vroeg op, t reizen.

Deel Deze Pagina