Ik heb hier hetzelfde! Wil graag de babykleertjes buiten laten drogen en luchten en heb nog een baby rondkruipen, dus denk iedere dag van Ik doe het in het weekend wel als manlief er is, maar ik doe het niet, ben ook gewoon moe enzo.
Mag ik ook nog aanhaken? Heb morgen mijn laatste werkdag en ga dan mijn verlof in. Lekker veel uitrusten want ik heb nog een zoontje van drie rondlopen dus t is wel een stuk drukker dan de eerste zwangerschap. Hij gaat twee dagen in de week naar de opa's en oma en dan kan ik even bijtanken ipv werken. Mijn vluchttas staat hier ook nog niet klaar, idd nog te veel spullen die ik nog gebruik. Ik zie toch wel op tegen de bevalling (de vorige was niet zo fijn...) maar kijk ook heel erg uit naar mijn kleintje, beetje dubbel dus. Groetjes!
Welkom! Lekker verlof en fijn dat je oppas heb voor je zoontje. Ik merk ook duidelijk het verschil met een eerste zwangerschap dat je tussendoor wel lekker je rust kan pakken en met kinderen erbij kan je dat niet. Jij ook al een niet zo prettige bevalling? Ben je het nog niet vergeten, haha? Die van mij is pas tien maanden geleden en was zeer zwaar in vergelijking met de eerste, staat nog echt vers in mijn geheugen, maar dit is een kleiner kindje, dus hoop ergens toch op een snellere en soepelere bevalling. We zullen zien.
Daarom zit er bij ons ook 2j tussen, anders waren we er hier ook eerder voor gegaan. De bevalling zelf was achteraf gezien wel zwaar, maar kan natuurlijk niet vergelijken omdat het m'n eerste was. Maar de nasleep (knip volledig opengevallen, opnieuw onder volledige narcose moeten naaien waardoor ik een verschrikkelijke kraamperiode heb gehad) is lang blijven hangen... @ lisabeth: welkom! Heerlijk verlof! Hier zou zoonlief ook nog naar de grootouders gaan als ik in verlof ga. Zij kijken er zelf ook naar uit en ik heb wat rust. Net van manlief te horen gekregen dat hij een poetshulp voor thuis gevonden heeft! Ben zo gelukkig!
ja dit is inderdaad mijn eerste dus is nog allemaal nieuw voor me ik lees dat er al veel meiden eentje hebben rond kruipen en als ik het nu al zwaar vind wil zwijgen met nog zo een spruitje in de ronde haha en ja is indd een hond met kuren nu ziet hij me weer niet staan hahaha
Mijn eerste zwangerschap was in vergelijking met deze zwaarder. Placenta praevia, valse weeën op 26w. Mocht m'n huishouden niet meer doen van de gyn. Ben moeten stoppen met werken op 36w omwille van de vele harde buiken. Eenmaal met verlof had ik nergens nog last van (van harde buiken bedoel ik dan ). En je wil niet weten hoe beu ik het was op 38w! En dan nog 3w doorgelopen Dan is een kindje in huis wel fijn, je hebt afleiding.
Ik vond mn 1e zwschap zwaarder als deze! Toen ben ik 20 weken ziek geweest, begon bij 12 weken de bekkenpijn, overleed bij 16 weken mn schoonzus, zat ik bij 28 weken volledig ziek thuis omdat ik niet meer kon lopen/fietsen/rijden naar mn werk. Bij 35 weken daalde de baby in en ging het beter met de bekkenpijn en kon ik pas wat gaan genieten. Toen doorgelopen tot 41+2. Nu ben ik 12 weekjes misselijk geweest, heb vaak blaasontsteking en daardoor harde buiken, zit dan ook wel volledig "ziek" thuis ivm harde buiken maar keuvel heerlijk de dag door met mn dochter, rommel wat aan en neem veel rust. Geniet er heerlijk van, ben toch maar de kleertjes gaan wassen en dochter loopt met alle kleine pakjes weg "Beeeeebiej" "Beer!" en loopt dan weer door de huiskamer met een pop onder haar shirtje gestopt. Urine was schoon dus de buikpijn is denk ik veroorzaakt door indalingspijn of een draaiende baby ( Heb nu namelijk een enorme puntbuik )
Up! Zo moe, en zo slecht slapen... Manlief dochter op bed laten leggen omdat ik omviel van de slaap, even gelegen maar niet geslapen. Toen om 22.00 naar bed, draai draai, dan steekt mn rug, dan jeukt mn heup, dan moet ik plassen dus toch maar naar beneden en een beker warme melk. Zo vervelend, draaiend op je benen van moeheid en in bed lig je jezelf alleen maar te irriteren. Welkom in de laatste weken...
Reageer later uitgebreider. Vertrek zo naar m'n werk. Hier gisteren een wrak toen ik thuis kwam. Autorijden is zo pijnlijk voor m'n lever dan ik me geen houding wist te geven. Manlief moest dan ook nog weg onmiddellijk na het eten, met als gevolg dat ik alleen was met zoonlief en een kort lontje had hierdoor... Pfff, vind het soms zo erg voor hem. Vandaag proberen om namiddag verlof te nemen, kan ik thuis nog wat doen wat dat lukte me niet meer gisteren. Gelukkig was manlief in een opruimwoede
He bah, vervelend die pijn! Logisch dat je bek af bent, ik zou het ook niet volhouden nu nog te werken en daarna mn dreumes bezig te houden! Anders moet je het toch rustiger aan gaan doen die laatste weekjes!
Hallo dames ik ben nu 1 week thuis van mijn werk, ik mocht wel stoppen. ik werk in de thuiszorg als verzorgende veel trek/buk werk het ging wel redelijk maar toch begonnen de harde buiken en liezen erg pijnlijk te worden en als ik veel buk moet ik overgeven (ik kan heel makkelijk overgeven dus persoonlijk vind ik dit niet heel erg alleen vervelen) mijn 2 jongens houden me wel bezig en ben blij dat de oudste naar de basis is! kwa zwangerschap gaat deze het beste soms wel zwaar met nog 2 kleine mannen maar kwa kwaaltjes veel beter die andere 2 had ik erg veel last van harde pijnlijke buiken en had ik al ctg scannen achter de rug. meeste pijn heb ik van de spatader in li lies en re lip => deze is verkeerd gehecht tijdens eerste bevalling ik zie beslist niet op tegen de bevalling, de tweede ging snel (sochtends 5 uur eerste wee, toen nog lekker geslapen en gepuzzeld en gedouchd manlief vond dat er ritme in zat dus om 9 uur kwam vk ik dacht het gaaat nog over geen pijn lichte weeën ik had 2cm, 10 uur kwam er weer een vk toen begonnen de weeën ik had toen wel in de gaten dat dit de bevalling ging worden 5cm, en kwart voor 12 is onze grote man geboren als sterrekijkertje klein scheurtje 2 hechtingen dus eigenlijk 2 uren pijn gehad maar ojee snachts veeeeeel naweeën gehad en dat was niet leuk!!! ) dus bevalling mag van mij wel iets langer duren, maar ja dat heb je niet in de hand
Dat kan ik goed begrijpen! Ik heb ook twee jongens rondlopen, waarvan de een pas net kruipt, 10 maanden oud, dus ik snap je verhaal. Ikzelf hoop dat ik beval met 37 weken, want buik zit echt in de weg met mijn grote beer die heel de dag getild moet worden.
Wees verstandig en doe dat dan ook. Plak gewoon wat verlofdagen achter je bevalling als je nog dagen hebt staan.
@ fokje: Daar heb ik ook zo wat schrik voor, voor die naweeën. Bij de eerste heb ik daar een beetje last van gehad, maar na 1 dag was het over. Maar dat zullen we toch moeten ondergaan, zit niets anders op Kun je eigenlijk iets doen aan naweeën buiten ze ondergaan?
Heb namiddag nu verlof genomen, morgen moet ik een hele dag komen, donderdag hebben we sowieso verlof en vrijdag is maar alleen voormiddag. En maandag begin ik de week al met een dag verlof. Dus die dagen gaat het me beter gaan omdat ik thuis ben. Manlief zal ook wel achter me zitten om thuis te blijven
Dat dacht ik wel Stomme is dat ik niet van thuis uit kan werken (is wat moeilijk met baliewerk) anders zou ik daar nog voor kiezen. Ga het alleszins aankaarten aan m'n diensthoofd, want er is nog steeds geen vervanging voor mij geregeld...
Hoe fijn je het ook hebt op je werk en hoe verantwoordelijk jij je ook voelt, het is niet jouw probleem dat zij nog geen vervanging hebben, zij moeten rekening houden met het feit dat jij mogelijk eerder met verlof moet, en dus vervanging geregeld moeten hebben. Nogmaals, het is niet jouw probleem. Vergeet niet dat je over een paar weken weer een topprestatie moet leveren!