30 weken, wie ook?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Nicky1973, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja hou het zeker in de gaten. De rugpijn zit wel meer bovenaan, onder m'n schouders. Kan ook met de houding te maken hebben om in evenwicht te blijven met m'n buik. Gisteren foto gezien van toen ik 39w zwanger was van onze zoon. Buik was toen ong. even dik als nu... En heb nu nog 6w te gaan. Waar gaat dat eindigen??? :p

Hoe zit het met de vluchttassen? :D Ik heb er niets meer aan gedaan vandaag.

2. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Ach, wie weet daalt ze morgen in, ja toch, je weet het niet.
    Ja, ik kreeg het ook even benauwd.
    Ja, het ritme is het belangrijkste, maar onderscheid met echte weeen is ook dat er een piek in zit, een piek waarvan je even tegen het plafond gaat van de pijn.:x

3. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Ik heb dit stukje een paar keer gelezen, maar snap er echt niets van. Wat gaat je man dan als tattoo laten zetten? Die datum snap ik ook niet, waarom niet de geboortedatum ipv de uitgerekende datum? Of gaat hij op de uitgerekende datum een tattoo laten zetten? Help?:(:D

4. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Shit, ik had gehoopt dat niemand er meer over zou praten, hahaha!
    Wat ik gister gewassen had, ligt op de tas. Das toch ook weer wat he?
    Manlief is de komende dagen lekker thuis aan het verven, als de kleinste slaapt ga ik weer hard mijn best doen. Beloofd.:p

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier een heerlijk rustig avondje! Vanmiddag met dochter naar een binnenspeeltuin geweest en ze viel om 19u dus als een blok in slaap, moe van al dat spelen en al die indrukken! Dan heb je een heerlijk lange avond, ik heb een paar weken geleden 1 gordijn voor in de kinderkamer gemaakt maar stelde dat 2e gordijn steeds uit omdat het een rot klus is. Toch ruim 4 meter stof op schoot onder de naaimachine door jassen. Maargoed, hij is nu op de onderzoom na, klaar gelukkig. Dus na het weekend hangt het gordijn boven ook en dan is het kamertje bijna klaar. Dan moet ML nog eens zien te helpen met een paar keer naar zolder om op te ruimen boven, toen ik laatst mn ziekenhuistas van zolder wou pakken was in een paar seconden mn dochter ook de vlizotrap opgeklommen, best gevaarlijk!

6. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Wat heerlijk dat je toch al zo opschiet!
    De verf ligt hier klaar, van het weekend, de kamer helemaal leegruimen en maandag verven. Heb wat schilderijtjes besteld en we gaan binnenkort goed shoppen voor de baby.:D

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Goede morgen! Niemand meer valse weeën gehad enzo? Ik had vanmorgen om 6u mn dochter al wakker bij me in bed, draaide me een keer en ooeeeeh wat een pijn in mn buik, paar keer zuchten en toen was 't weer weg. Heftiger als een harde buik. ML was niet thuis dus ik schrok wel even, maar verder gewoon rustig. Heb net de laatste babykleertjes gestreken, me morgen ofzo maar eens buigen over hoe ik de kast in wil richten ( 1 kast en 1 commode voor dochterlief en buikbaby ) en dan kan ik ook het wiegje opmaken. Heerlijk dat baby gekeuvel!

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Reageer op het vorige later.

Heb vanmorgen ook redelijk pijn gehad onderaan m'n buik, maar het bv-kussen lag er niet meer onder. Dus door het gewicht van beebje enzo, zullen dat wel spierpijnen geweest zijn. Verder een valse wee of 2-3 gevoeld, maar heb ook juist een mand gestreken. Dus hier valt het goed mee. Stofzuigen laat ik straks aan manlief over als hij van het werk komt.

9. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Spannend, miss gaan jouw harde buiken nu ook omslaan in voorweeen!
    Wat heb jij veel gedaan al! Vandaag ga ik proberen te kijken wat de verse baby aankan van haar babybroer en dat wassen. Kan dat vlg week in haar kast worden geschoven.

10. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Het lijkt alsof we lekker gelijk opgaan qua pijntjes met zijn drieeen!
    Hoe staat het met de vluchttas?

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Ik ben al heel de zwangerschap "ziek" thuis dus heb opzicht tijd genoeg om alles te doen. Alleen dat uitstelgedrag bij een 2e kindje is toch wel aanwezig. Moet uiteindelijk nog 1 gordijn omzomen en ophangen, 1 vitrage omzomen, de vensterbank & deur schilderen en ML moet nog naar de lade van de kast kijken. Ik moet ook nog 's uitzoeken of ik de reiswieg van de Joolz kan wassen, die is wat stoffig. Heb gisteren een pakket luiers gescoorde op een ander forum ( Wij gebruiken wasbare luiers voor dochter en straks ook voor buikbaby ) dus ben ik qua uitzet redelijk rond. Wil nog een wikkeldeken maken voor in de maxi cosi maar dat heeft geen haast, heb er opzicht 1 maar die is rood en ik wil liever blauw met sterren. Ohja, en nieuwe flesjes als back up voor de borstvoeding. ( Heb voedingsproblemen gehad bij dochter dus ben voorbereid op herhaling )

Mn buik is wel gevoeliger, vooral onderin lijkt het alsof ik spierpijn voel aan het litteken van mn keizersnee. Donderdag eens bij de ziekenhuis verloskundige vragen hoe ze het litteken in de gaten houden... Buik was vanavond ook erg onrustig, kind sprong van links naar rechts, toen thuis flink darmkramp en conclusie dat we beter niet hadden kunnen blijven eten bij vriendin ;) ML had hetzelfde.

12. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Wat wil jij nog ontzettend veel doen! Respect hoor, zeker als je ook klachten heb. Ik trek dat niet meer. Heb vandaag eea schoongemaakt, maar ben ook echt doodop erna. Kan ook pas echt actief wat doen als mijn jongste slaapt, je bent toch constant aan het opletten en spelen.
    Wij waren vandaag ook uitgenodigd om voetbal te gaan kijken, maar hadden er gewoon geen zin in. Ben gewoon op.:(

13. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Hier een onrustige nacht (keer of zes op om te plassen) maar mijn man heeft me tot tien uur uit laten slapen :). Daarna een drukke dag; naar een speeltuin met schoonmoeder en schoonbroer en aanhang en daarna in een keer door naar vrienden voor de voetbal, we zijn net thuis en je kunt me opvegen. Mijn buik staat stikgespannen. Begint nu wat te ontspannen nu ik zit. Ik word oud! ;) Hopelijk een goede nacht voor jullie dames!

14. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Wat een rot gevoel he, zo een strak gespannen buik, kan er heel slecht tegen, wordt er echt kribbig van.
    Ik hoop dat jullie ook een goede nacht hebben, blijft spannend!

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier idem. Toch nog zelf gestofzuigd gisteren, toen zoon in bed lag was geplooid. Daarna nog boodschappen gaan doen (wel zonder zoon) maar was ook doodop. Rugpijn (volgens mij duwt beebje ergens op een zenuw, heb soms het gevoel dat ik door m'n rug ga), leverpijn, gewoon moe...

manlief heeft zoon in bad en bed gedaan, dat trok ik niet meer. Gelukkig gaan de nachten super goed, zoon al 2 dagen tot half 8, vandaag zelfs 8u geslapen. als je 6u gewoon bent... ;)

Vandaag een rustigere dag. Moeten wel naar een babyborrel gaan (geboortefeestje), maar weet niet of man en zoon meegaan vermits kleine man moet gaan slapen nm en vanmorgen zo laat op was...

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik voel mij soms ook een oud vrouwtje :D Vervelend dat je er zo vaak uit moet om te plassen. Daar heb ik nu minder last van gelukkig.

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wat heb jij idd veel gedaan zeg!

Dat wist ik niet van het litteken, dat ze dat in de gaten moesten houden. Je kan het idd maar beter melden, dan weten ze dat ze het moeten opvolgen.

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    't Klinkt ingewikkelder dan het eigenlijk is hoor ;)

Hij gaat enkel de eerste letter van de naam laten zetten. Maar z'n afspraak staat op voor 21/7 (weet niet juist welke datum hij moet gaan, 10/7 denk ik). Dus als ik dan niet bevallen ben, wordt het de populaire jongensnaam omdat die met dezelfde letter begint als onze meisjesnaam.

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Nog steeds hetzelfde als van de week ;) Ging nu eigenlijk m'n lijstje van het zh eens opsnorren en eens kijken wat ze daar nog zeggen om mee te nemen. Wil het eigenlijk wel allemaal in de tas hebben liggen, dat wel...

20. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0

Niets moet he!? Deze periode mag je ookaf en toe nee zeggen of gewoon weggaan van de visite. Je hebt een goed excuus (en nog een kleintje).

Deel Deze Pagina