30 weken, wie ook?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Nicky1973, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Haha, shit, moet ook..:x
    Nog meer (wat ik vergeten ben??)

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Kleertjes, lakentjes ed wassen. Maar dat heb je allemaal gedaan denk ik.

Vluchttas (dat komt dik in orde dit weekend ;) )

MC en reiswieg bekleding wassen

Box opzetten, maar die staat bij jullie misschien nog? Manlief zet die pas op als ik bevallen ben. Zoonlief is binnen 2w jarig en als het slecht weer is zit ik met 20 personen in huis. Daarbij nog een box, dan krijg je je niet meer gedraaid... ;)

Geboortekaartjes? Voor de doopsuiker (traditie in B) moet ik de presentatie nog afwerken, maar daar moet manlief me bij helpen. Zal ook pas voor het weekend gaan zijn denk ik.

En dan weet ik het ook niet hoor, zal dat wel zijn zeker? Oh, de sterilisator moet ook nog van zolder! :) Hahaha, wat een chaos deze keer! :D

3. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Je bent echt mijn geheugensteuntje!
    Kleertjes, etc: check
    Geboortekaartjes: check
    Vluchttas: wordt aan gewerkt
    MC, etc wassen: wordt aan gewerkt
    Wieg: check
    Box: check
    Flesjes, etc: eerst bv proberen, maar jongste drinkt nog uit fles dus: check

Al met al, niet zo veel meer:D
    Dat snap ik hoor van die box, hebben wij de afgelopen verjaardagen ook last van gehad, wordt krapjes in huis met zo een box.

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb een hele zak met flesjes van m'n collega gekregen. Kan ik uittesten welke ik neem. ;)

Zoonlief heeft eerst tommee tippee gehad maar overgegaan op de brede hals van Etos met Avent spenen. Nu weet ik het niet. Wilde graag de Difrax maar je hoort er zoveel negatieve verhalen over dat ze barsten en lekken ed...

5. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Oh, das wel fijn.
    Ik heb nooit anders dan Avent gebruikt. Ben ik tevreden over. Na een tijdje verkleuren ze, maar ik vervang ze dan gewoon.

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Die flessen van Etos zijn ook wel goed. Staan dagelijks in de vaatwas en bij 2 van de 4 is de opdruk was afgewassen. Maar weet het streepje wat ik voor zoonlief nodig heb, dus da's niet erg dan ;)

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh en ik heb besloten dat ik volgende week mijn laatste week ga werken en dan met verlof ga. 't Is genoeg geweest. m'n vervangster begint morgen, dus ga haar opleiden. Maandag is het een verlofdag op het werk en dan misschien nog een snipperdag volgende week en dan is het gedaan.

8. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Etos heeft op zich wel goede produkten, maar ben gek op de kruidvat, vooral de luiers!

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Die luiers van Kruidvat vind ik juist karton... Ik zweer voor zoonlief bij Pampers.

Nu is het bij deze ook wel afwachten of die de Pampers gaat verdragen anders moet ik andere nemen. Maar daar hebben we bij de oudste veel geluk bij gehad. Melk verdroeg hij goed, luiers, was- en verzorgingsproducten, ...

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Lisabeth, beterschap!

Heel wat geklets gemist hier vandaag... Heb een ziek meisje, al dagen handjes in dr mondje en vanmorgen dus flink verhoging en heel hangerig. Is een meisje die nooit stil zit en als ik haar nu ergens neerleg dan blijft ze gewoon liggen in die houding. En ze heeft al 3x op bed geslapen vandaag terwijl ze meestal maar net wel of net niet 1 dutje doet. Gelukkig is manlief thuis vandaag dus kon boodschappen doen en de rest van de dag kon ze lekker bij ons liggen. Lekker verwennen dus maar!

Reiswieg wassen, heeft iemand dat al eens gedaan? Blijft dat mooi?

Hier vandaag lekker door manlief de woonkamer op de schop laten nemen, papagaaienkooi aan de andere kant van de kamer en dat scheelt een hoop ruimte! En hij heeft lekker de vloer gepoetst. Fijn! Keukenkastjes gevuld, dus ik kan binnen blijven zolang DL zieligjes is. Geboortekaartjes heb ik net de aanvraagformulier voor op de post gedaan, alleen 't gedichtje zijn we niet uit. Bij dochter hadden we een heel mooi gedichtje vind ik
    Er zijn vele dingen in het leven,
    die je verbaasd doen staan,
    maar het mooiste wat de Heere kan geven,
    is nieuw leven uit liefde ontstaan.

Nu willen we weer iets waarin we God loven en danken om dit wonder, maar na 100 gedichtjes kan ik hem nog niet vinden... Lastig! Heb dus maar een gedichtje van 5 regels gestuurd voor op de proefdruk en dan sturen we het uiteindelijke gedichtje wel na de geboorte toe ofzo. Dan moeten toch naam datum en gewicht etc er nog op.
    Box zetten wij ook pas na bevalling op, is anders zo'n sta in de weg die 4-8 weken!

Morgen hebben we weer een echo, 34 weken, heb er zin in!

11. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Ik had het met mijn oudste dat de pampers gingen doorlekken, dat heb ik niet met die van kv.
    Met de jongste gelijk weer begonnen met kv, geen pampers meer.

12. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Sterkte en beterschap met je zieke meisje!
    Nog geen wiegjes gewassen, staat nog op mijn lijstje..
    Ik hoop dat jullie alsnog een gedichtje vinden die bij jujlie past!

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Hoe zijn de nachten gegaan bij jullie? En vandaag nog wat kunnen doen of lekker rustig aan?

Ik besefte me vanmiddag dat ik sinds gisteren officieel zwangerschapsverlof heb! Ik zit al wel thuis sinds eind december, maargoed ;) Hier heel weinig geslapen met een zieke dochter, viel zelf pas ver na 1 uur in slaap en toen ik om 4 uur wakker werd lag mn dochter bij me in bed, roodgloeiend en had ik haar blijkbaar huilend? uit bed gehaald. Poos wakker gelegen en alweer vroeg op. Maar over 2 uurtjes hebben we een echo en ik ben heel benieuwd, vorige week had ik het idee dat ik de baby zo anders voelde bewegen dus benieuwd naar de ligging.

14. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Geslapen tot half vijf, geen seconde langer!:x
    Moet je niet even langs de dokter met je dochter? Wat scheelt haar eigenlijk?
    Is het een liggingsecho of heeft het een andere reden?

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Groei echo, ivm geboortegewicht van dochterlief ( 4300 gram en 56 cm ) Dochter heeft koorts, maar ik vermoed dat het gewoon van doorkomende kiezen is, ze zit namelijk ook al ruim een week met haar vingers in haar mond en dat doet ze normaal nooit. Gelukkig is ze sinds eind van de ochtend redelijk opgeknapt maar ze eet nooit goed als ze ziek is en is dus alweer op dr reserve's aan het teren. Ze is sinds gister ochtend ziek dus ik kijk het altijd braaf 3 dagen met koorts aan en de natte luier verplichting, en bel dan als het nodig is de huisarts morgen.

16. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Zo, das een flink gewicht!! Ben ik niet gewend, zwaarste hier was 3460.;)
    Goed in de gaten houden inderdaad, heeft ze ook diarree? Das bij mij meestal de graadmeter voor doorkomende tandjes.

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik probeer straks te reageren. Vervangster hele dag op het werk gehad, dus zelf niet achter de pc gezeten.

18. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Zo, ik ben weer opgeknapt. Vervelend dat je dochtertje ziek is suus, is altijd zo'n zielig gezicht, zo'n rustig stil hoopje op de bank. Hopelijk is ze snel beter.
    En jij lekker bijna verlof Nijntje, super! Kun je op je gemak de laatste dingen regelen. Ik vind trouwens dat we zoiezo best netjes op schema liggen met z'n allen, toch? Ik ben iig veel beter voorbereid dan bij tijl, net toevallig een proefdruk voor het geboortekaartje besteld. Daar waren we bij de eerste dus te laat mee, zaten we in de kraamweek eneveloppen te schrijven, nee dat doen we dus anders deze keer:).

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Ben best tevreden na ons bezoek aan de ziekenhuisverloskundige! De echo was goed, snel, kindje ligt 2 weken voor op groei, lange benen en groot hoofdje. Buikje was netjes op termijn. De verloskundige zag ik voor het eerst, was blij dat ik me zo goed voelde en stond te kijken van mn geschiedenis van blaasontstekingen ( Sinds half december non-stop en dat het nu zo goed gaat met onderhoudskuur AB ) Ze gaan me maandag bespreken bij 't overleg en gaat daar ook aangeven dat ik heel erg graag zelf wil bevallen en daar was ze heel positief over. Ze zei letterlijk "Je bent gemotiveerd en dat is al de helft!" Ook schrijven ze duidelijk in mn dossier dat als ik een ruggenprik wil, ik hem ook krijg tenzij er een trauma op de OK is of er een medische reden bij mij is. Bij DL heb ik namelijk echt moeten gillen om die ruggenprik te krijgen, ze zei dat ik toen een verloskundige van de oude stempel had die vinden vaak dat je eerst zelf moet. Heel positief dus! ML zei toen opweg naar de auto ook al dat hij het allerliefste heeft dat ik geen KS krijg omdat dat voor de borstvoeding beter is, en dat hij zo nodig zorgverlof neemt midden in de zomer, pech voor zn baas! Helemaal tevreden dus!

20. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Goed dat je het zegt, ik moet de envelopjes bij de drukker halen en gaan schrijven en postzegels plakken, nu kan het nog.

Deel Deze Pagina