30 weken, wie ook?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Nicky1973, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Goed de echo er goed uit ziet! Twee weken voor op groei, betekent dit dat je ook twee weken eerder mag bevallen of werkt het niet zo?:(
    Die van mij heeft ook bovengemiddeld lange beentjes:)

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dat bespreken ze maandag allemaal, dus hoor ik pas bij de volgende controle. Maar lijkt mij niet gek als hij uit zichzelf met 38 weken zou komen :)

3. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Nee, lijkt mij ook niet gek:D. Die trapt zich er wel uit twee weken eerder!

4. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    #444 Ruby1987, 14 jun 2012
    Laatst bewerkt: 14 jun 2012
    Wat een fanatiek topic:)

Ik ben vanaf gister 37 weken. Kan dus elk moment gebeuren. Al ben ik er nog niet klaar voor. Ik had een tijdje terug een fotoshoot bij de v&d en heb een geweldig mooie foto voor het geboortekaartje maar de foto is dus veel te groot voor op het geboorte kaartje en heb hem niet online. Iemand nog tips voor ergens waar ze een geboorte kaartje daarmee kunnen maken?

Verder nog steeds een lage bloeddruk 90/50 dus nog erg kortademis en nu begin ik steeds meer moe te worden. Ik kom ook niet geweldig in slaap. Verder is de baby al een tijdje heerlijk ingedaald.

Ook Jeremia kon overal tegen kwa luiers, verzorgingsspullen en voeding. Ook ik gebruik de luiers van de kruidvat. Die luiers passen het beste bij Jer en zitten echt fijn. Doorlekken is nauwelijks. Alleen als het echt vol zit.

Welke datum zijn jullie uitgerekend?

Hebben jullie ook al een bevallingsplan klaar liggen?

Ik moet ook nog de ziekenhuis tas inpakken. Verder heb ik wel kleertjes voor de kleine man. Wat nieuw en wat van Jeremia gewassen en al maar moet ff kijken of ik genoeg heb maar denk van wel. Heb ook al een grote schoonmaak in mijn huis gedaan. Ik heb van die netbroekjes. Die je ook krijgt van het ziekenhuis. Ik heb daar een hele stapel van. Ik vind ze erg handig. Je gooit ze gewoon aan het eind van de dag weg. Een vriendin van mij haar zus werkt in het ziekenhuis hier in de buurt op de kraamafdeling. Die had ze voor mij ook fijn meegenomen. Verder zweer ik bij mij voedingsbh's omdat ze gevuld/push up zijn en dat draag ik altijd vind mijn borsten namelijk niet zo mooi om in zo een dunne bh te hebben. Verder moet ik meer dingen er omheen doen. 19 juni heb ik nog een open dag van de school waar ik nog een opleiding wil volgen en ben druk bezig met een ander huis te vinden aangezien ik nu in een appartement woon 2 hoog zonder lift met al een uk van 2. En jaja door alle drukte was het mij bijna ontgaan maar er komen ook weer "bijzondere" dagen aan. 17 juni papadag:) 23 juni is mijn zus jarig en 26 juni is mijn zoontje en het zoontje van mijn zwager jarig.

Ik vertelde hiervoor al dat ik het best zwaar heb maar mijn vriend komt na de bevalling bij me wonen. En misschien gaat hij binnenkort op zakenreis maar neemt dan wel Jeremia mee. Verder neemt hij Jer vaak smiddags van mij over. We hebben trouwens nog geen eens een naam voor de beeb. Ook ben ik ontzettend vruchtbaar en wil nog lang geen derde maar moet dus kijken wat ik kwa anti conceptie wil.

Voor je zieke meisje beterschap!

5. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Kun je die foto niet laten inscannen ofzo en dat ze m dan kleiner maken?
    Maar 37weken al, dan kan je al gaan aftellen. Mijn schoonmoeder zei gisteren nog: ja, als je nu al gaat aftellen duurt het nog lang. Tja...
    Ik draag het liefst geen bh deze dagen, alles knelt me. Na de bevalling gewoon weer mijn push-ups (ga geen bv geven). Wel fijn da je vriend bij je komt wonen na de bevalling!
    Oja, over anticonceptie; ik kan een spiraaltje aanraden, is zo gepiept en jarenlang geen zorgen! Allee, ik ga weer proberen wat te slapen, truste!

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Lisabeth, wat een uur! Hopelijk nog wat geslapen?

Hier ging het slapen goed, tot dat ik ineens wakker schoot van een zeer pijnlijke kramp in m'n been :( Heb nog spierpijn ervan, kan amper op dat been staan... ;) Heb het een paar weken geleden nog eens zo fel gehad. En altijd in bed...

Verder regelmatig wat menstruatiepijn, dus ben heel benieuwd naar de echo dinsdag of beebje aan't indalen is. 't Is geen constante pijn.

Wat ik ook opmerkelijk vind is dat ik beebje in bed nog maar amper voel, maar overdag is het super actief! Het laat mama 's nachts haar rust! :D

Zo, nu snel klaarmaken voor het werk. Half dagje, dan naar de tandarts en dan even shoppen (in de mate van het mogelijke) omdat m'n zus jarig is en ze me dat gevraagd heeft.
    Rest reageer ik weer later ;)

7. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    @nijntje1984: dat herken ik van mijn eerste zwangerschap. Snachts waKker worden van kramp in mijn kuit. Gelukkig nu nog niet gehad. Het is wel 1 van de algemene "zwangerschapskwaaltjes".

Volgens mij raadde ze toen aan om de benen wat hoger te leggen.

@lisabeth: waarom kies je bewust voor flesvoeding?

8. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Bij Tijl heb ik een paar weken borstvoeding gegeven, maar dat ging heel slecht, ik had erg weinig en Tijl groeide dus ook slecht, werd van al dat gesukkel erg onzeker en somber. Dus na een paar weken ben ik overgestapt op fv. Dat gesukkel doe ik mezelf en de baby deze keer niet aan. Is mijn man ook wel blij mee.

9. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    Ok ik snap het. Ik weet nog niet precies wat ik wil. Ik heb bij Jer ook 2 maanden borstvoeding gegeven maar had wel gevoeld dat het meer van je lichaam vraagt. Ook is het zo dat hij het meer zag om iets op te sabbelen. Dan wou hij letterlijk de hele nacht eraan blijven. Ik wil het de eerste week wel proberen al is het alleen maar voor de extra uurtjes kraamzorg. Mijn verloskundige zei dat ik dan beter helemaal voor flesvoeding kon gaan of als dit weer voorkomt gewoon de maximale tijd aanleggen en bijvoeden met flesvoeding. Ook ben ik niet iemand die gewoon mn borsten hoppa open en bloot geeft om mijn kind in bijvoorbeeld de bus of wat dan ook te voeden. Dus wou zowiezo ook niet geheel bv doen en ook veel afkolven en ik denk maximaal ook 3 maanden omdat ik daarna weer full time naar school ga.

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Buiten de zwangerschap heb ik er idd totaal geen last van. M'n zus en papa daarentegen! Dus 't is hier echt een kwaaltje ;)

Ik slaap met een bv-kussen en leg m'n benen daar bovenop. hoger kan ik ze niet leggen helaas. Kan alleen m'n hoofdeinde omhoog zetten.

Hier ook bewust fv. Heb bij zoonlief 6m gekolfd, en dat zie ik nu niet meer zitten (4x/dag 30 min). De kans dat beebje goed aan de borst gaat drinken is ook niet groot, dus ik ga er niet aan beginnen. Zit met een peuter van 2j in huis die ook aandacht nodig heeft dus ga m'n energie hard nodig hebben...

11. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere

Wat apart. Had niet opgelet op je onderschrift maar zie nu dat je dus al een zoontje hebt van 26/06/2010 en guess what? Ik heb ook al een zoontje van 26/06/2010

Iig wist je al wat je kon doen voor de krampen:)

12. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere

Wat apart. Had niet opgelet op je onderschrift maar zie nu dat je dus al een zoontje hebt van 26/06/2010 en guess what? Ik heb ook al een zoontje van 26/06/2010. Wat krijg je nu? En wanneer ben je precies uitgerekend?

Iig wist je al wat je kon doen voor de krampen:)

13. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Welkom Ruby!
    In de derde week van juli uitgerekend, maar denk dat ik eerder ga bevallen, gewoon mijn gevoel.

Zelfde plan als vorige keer (zoontje zelf eruit halen als het hoofdje geboren is) nu aangevuld met als ik om een ruggeprik vraag dat ik em ook echt krijg.

14. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    @Nickey: ben al een tijdje actief op dit onderwerp maar maakt niet uit. Ok, lijkt me wel apart de kleine zelf aan te pakken. Hoor het overigens wel vaker hoor. Dit had ik ook bij de spiegel maar vond dat ook extra fijn.

15. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Misschien een zenuwtje bekneld door het slapen?
    Wat voor echo krijg je dinsdag?
    Wat lief van de beeb zo rustig, hopelijk is het na de geboorte ook zo!:D

Flink ROZE geshopt vandaag, ben helemaal blij. Gelijk nieuwe kasten voor de huiskamer geshopt, gelijk gehaald en ze staan. Zit nu pas lekker op de bank. Hopelijk morgen de babykamer af en lekkere rustige zondag erna. Geen bijzonderheden hier.

16. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Sorry, ben niet meer helemaal bij, vermoeiheid neemt het een beetje over hier.
    Is heel bijzonder zelf je kindje eruit te trekken, doe het graag nog een keer, echt een aanrader.
    Oh de spiegel, dat heb ik bij de eerste gedaan, nu geloof ik wel dat ze haar hebben, haha!:D

17. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    Ja het gaf mij meer motivatie omdat ik het hoofdje steeds verder zag gaan.

Pffff zit r ff helemaal doorheen. Heb nergens meer zin in:s

18. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Oh voor motivatie, das een goeie.
    Je hoeft nu toch even helemaal niets, behalve slapen?:D

19. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    @nickey: was het maar zo makkelijk. Ik heb hier een puber peuter in huis waar ik de zorg alleen voor moet dragen. Ik moet ermee naar buiten en alles zelf smorgens en savonds doen. Daarnaast valt hij heel moeilijk in slaap. En omdat hij aan t puberen is zijn we wel minstens 5 keer per dag met elkaar in gevecht. Logeer nu dan wel bij mijn schoonfamilie die voor me koken, hun huis schoonmaken en dat soort dingen maar ik moet verder alles bijna alleen doen. Douchen elke ochtend met m is al vermoeiend. Naar bed brengen savonds ook. Lekker naar buiten gaan of ff de stad in zorgt ook voor meerdere gevechten. Zou meer rust willen maar die heb ik helaas niet:(

20. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    Pffff ik wist het!

Ben net wakker geworden en heb 6/7 keer overgegeven.

Soms is het allemaal even teveel. Ik hoop maar dat het hierbij blijft. Was gelukkig wel op tijd om naar de toillet te rennen dus hoefde gelukkig niks op te ruimen. Gezicht ff gewassen, tanden poetsen en weer gaan liggen.

Deel Deze Pagina