30 weken, wie ook?

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Nicky1973, May 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    3,038
    1
    0
    Dat is idd niet makkelijk! Kan je schoonfamilie niet af en toe oppassen zodat jij wat tijd voor jezelf hebt?

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Oh, geweldig! :D Hij was eigenlijk voor 19/6 uitgeteld, maar hij vond het zo leuk bij mama dat hij besloot om een weekje te wachten ;)

Nu voor 21/7 uitgeteld, dus benieuwd wanneer het gaat gebeuren!

Goeie nacht gehad, redelijk goed doorgeslapen zelfs, toto 4u30. Maar toen wakker geworden met hoofdpijn en voel me een wrak... Dadelijk als zoonlief wakker is pcm nemen en hopen dat het over gaat.

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Dat wilde ik absoluut niet, een spiegel. Uiteindelijk vacuümverlossing gehad, dus denk dat ik dat ook niet wilde zien ;)

@ Nicky: Da's wel speciaal als je zelf je kindje ter wereld brengt!

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Ja denk dat ook dat het een zenuw is die afkneld...

Ik krijg elke afspraak een echo. Doet de gyn automatisch, dus ik klaag niet! ;) Zijn ook gyns die het niet doen hoor, enkel de 12w, 20w en 30w maar ik heb het geluk dat ze bij elke controle eentje maakt.

Uiteraard hoop ik dat beebje na de geboorte ook dadelijk een ritme heeft, maar da's altijd afwachten he... Zoonlief ging om 24u slapen en sliep de eerste nacht thuis al tot 5u. Flesje en doorslapen tot een uur of 8-9. Zalig! Door het heel ziekenhuisbezoek was ik zo moe toen ik thuis kwam, 1 zo'n nacht en ik had terug energie. :) Hij kreeg wel bv uit de fles, dat scheelt volgens sommige ook. Nu dus fv voor dit beebje.

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Ai, beterschap!

En je vriend, kan die dan niet wat meer inspringen als je bij je schoonfamilie bent?

@ Nicky: OOk moeite met slapen vannacht ;) Hopelijk heb je toch wat rust gehad.

Zo, zoonlief is nu helemaal wakker. Tot later!

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ruby, wat vervelend dat je zo ziek was! Ben je nogsteeds zwangerschapsmisselijk, of was je echt ziek door iets verkeerd te eten ofzo?

Ik merk nu ook dat het zwaar begint te worden, vanmorgen even douchen, even de douche geschrobt, toen DL aankleden en ontbijten en voel mn buik alweer. Gelukkig is ML opweg naar huis en kan hij hopelijk de zorg voor DL even overnemen want die wil alleen maar hangen en getild worden. En dan lekker de laatste dingetjes klaarmaken voor 't feestje vanavond!

7. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

Jul 15, 2008
    564
    0
    0
    Ai ruby toch, dat klinkt niet goed. Ik heb voor t eerst sinds weken super geslapen! Wat een verademing. Vannacht wil ik weer! Hopelijk is het jullie ook gegund. Ga me nu dan ook even bezig houden met de was nu ik de energie weer heb. Fijne dag.

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    @ suusjeuh: Het begint allemaal zwaarder te worden nu he... Hopelijk namiddag wat rust voor jou.

@ Lisabeth: Ik ga ook verder met de was ;) Ga veel in de droogkast doen, 't is toch slecht weer en 't zijn lakens en handdoeken enzo.

Hier is m'n hoofdpijn wonderwel zonder pcm weg gegaan! Ben blij!

9. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

May 24, 2012
    1,114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    Jeremia was 22 juni uitgerekend en ben nu 4 juli uitgerekend.

Ik ben niet echt heel erg zwangerschapsmisselijk. Dit is ook de eerste keer dat ik in mijn zwangerschap moet overgeven. Ik zat er zowel geestelijk als lichamelijk even doorheen. Als je daardoor kan overgeven dan is dat zeker de reden geweest.

Mijn vriend woont wegens omstandigheden niet meer thuis. Ik breng en haal Jer dan soms een middag zodat ik zelf dingen kan doen.

Het komt fantasties uit. Vandaag zijn mijn schoonouders alletwee vrij. Mijn schoonmoeder had hem vanmorgen gedouched. Daarna ging mijn schoonvader met hem naar de winkels en nu is mijn schoonmoeder met hem naar de kinderboerderij en ga ik lekker even slapen.

10. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    3,038
    1
    0
    Ja, zou je ook eens moeten proberen..:D

11. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    3,038
    1
    0
    Wat goed, wees er maar blij mee!!;)

12. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    3,038
    1
    0
    Van 3 tot 6 klaarwakker, balen, maar haalt het vannacht misschien wel in.:p

13. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

May 24, 2012
    1,114
    0
    0
    Almere
    Weet iemand dat of je daar van kan overgeven als het gewoon te zwaar ff voor je is lichamelijk en geestelijk. Ik had gister namelijk ook een huilbui omdat het even teveel allemaal voor mij was.

14. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    3,038
    1
    0
    Kan ja, ik ben vaak misselijk door de vermoeiheid aan het eind van de zwangerschap.

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Ik heb er geen last van, maar denk dat dat van persoon tot persoon verschilt...

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Het eruit halen bedoelde ik dus ;)

Au au, heb buikpijn. Niet echt wee-pijn, maar ook niet echt menstruatiepijn... Beebje is nog goed actief, dus zullen zien wat de avond en nacht gaat brengen. Ga de bank op en Desperate Housewives kijken ;)

Verder geprobeerd om de bekleding van de mc eruit te halen. Krijgen het er met de beste wil van de wereld niet uit. Dat lintje onderaan om de gordels mee vaster en losser te zetten krijgen we niet los, tenzij we het losknippen en dat zie ik niet zitten. Ga hem nu goed stofzuigen en dan een (zomer)hoes van badstof erin.

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    't Waren voorweeën, nu is het weer rustig en zonder pijn. ;)

18. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

May 24, 2012
    1,114
    0
    0
    Almere
    Zo vandaag gelukkig niet gespuugd. Ik voelde me alleen niet lekker dus werd lekker een dagje in mijn pyama en binnen blijven. De baby is alleen overdag actief. Ik voel hem wel bewegen maar het is niet bepaald fijn. Hij duwt steeds tegen mijn ribben aan. Snachts slaapt hij.

@nijntje: lijkt me erg vervelend. Bij een tweede kindje zeggen ze wel dat de bevalling sneller gaat maar dat je eerder last van voorweeen en naweeen krijgt.

19. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    3,038
    1
    0
    Dat bedoelde ik ook, het eruit halen;)
    Misschien een beetje veel gedaan vandaag dat je pijn hebt?
    Ik heb nu erg last van mijn rechterheup, maar flink geklust vandaag, dus eigen schuld. Lig nu lekker op de bank. Neem zo een alcoholvrij biertje.:D
    Kan je em niet goed schoonmaken met een natte doek en lekker buiten laten drogen?

20. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat voor MC hebben jullie? Dat lintje zit in een lus als het goed is he? De onderkant van die lus kan je los halen als je hem op de kop zet, dan heb je een los hangend lint. Dan kan je daarna de bekleding lostrekken rond het plastic waar de gordelspanner de bekleding in gaat. Er zit toch ook wel een gebruiksaanwijzing bij ofzo? Hier wees het echt voor zich om de bekleding los te halen.

Share This Page