30 weken, wie ook?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Nicky1973, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nou, wel een halve ochtend in het ziekenhuis gezeten, vanmorgen voelde ik nog niets dus gebeld, ML gebeld en moest meteen naar ziekenhuis door. CTG was wat te vlak, maar ik voelde hem al wel weer iets. Toen nog een echo, hartje was goed te zien en genoeg vruchtwater. Toen terug aan het CTG en toen kwamen de schopjes los en was er voldoende afwisseling in hartactiviteit dus was 't okay en mochten we weer naar huis. Ben nu net zo moe als gister avond door de spanning ;) Was nog even oponthef, we hebben hier 2 ziekenhuizen G en V. We moeten bevallen in G omdat V geen klinische bevallingen meer doet, maar alle controle's zijn wel in V. Dus ik belde de poli vanmorgen en moest komen, wisten ze in V va niets, hadden ze me in G verwacht ( 25 km verder rijden ) maar gelukkig kon ik in V ook aan CTG en echo dus konden we gewoon blijven )

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wat flink van je!! :D

Ah ok, dan zet ik nu ook nog het raam goed open, dan wissel ik van de week de matrassen.

Juist een leuk bezoekje bij m'n nicht achter de rug. Fijn kunnen bijbabbelen enzo. :) Alleen gaat de tijd zo snel als je aan't babbelen bent... Toen had ik zo'n honger dat ik aan de supermarkt ben gestopt en me heb laten gaan... :) Ga het snoepgoed toch maar netjes in de kast leggen ipv opeten :p

Geen harde buiken meer gehad, dus da's goed nieuws hier.

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ suusjeuh: Je kan beter een keer te veel gaan dan te weinig. Rust je nu maar goed, want al die spanning is ook niet goed voor je kleintje he... Maar gelukkig is alles goed, da's het belangrijkste!

4. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Jeetje, wat een gedoe, wordt je ook niet vrolijk van!
    Gelukkig is alles goed met beeb, moet een hele geruststelling zijn toch?:D

5. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Beloofd is beloofd he? De kamer en tas moesten af dit weekend. Laat beeb maar komen (over een weekje dan)
    Heb nog aan het nieuwe matras geroken, valt mee, vandaar niet laten luchten.
    Ik zou mezelf lekker verwennen met snoepgoed hoor, zit nu zoete popcorn te eten..;)

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Inderdaad, belofte maakt schuld... :D

Heb toch wat snoep gegeten. Resultaat: giga maagzuur... ;) Tja, m'n verdiende straf? ;) :D Ga nu toch maar netjes op water overschakelen en stoppen met snoepen. :)

7. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Oeps, das minder! Balen he dat maagzuur zo aan het eind? Ik heb in het ziekenhuis van de week Losec gekregen, das nieuw en dat mogen zwangeren gewoon hebben. Helpt toch wel het grootste deel van de dag, een aanrader.

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Bij zoonlief had ik daar lang niet zoveel last van. Hier is de fabel: veel maagzuur, dan heeft je kindje veel haar. Ben benieuwd! :D

Losec heeft m'n mama ook al gekregen van de ha. Maar dat moet hier volgens mij met goedkeuring van de adviserend geneesheer van het ziekenfonds. Ik heb gaviscon maar probeer het zo lang mogelijk zonder te doen. Als het echt niet meer gaat, neem ik wel iets.

9. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Ik vind Rennie de laatste tijd beter helpen dan Gaviscon.

10. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Pfff, da's schrikken suus, gelukkig was alles goed. En beter een keer teveel gebeld dan te weinig. Gisteren hebben we de kinderwagenbak opgefrist en de lakentjes enzo daarvoor gewassen. Dus die staat ook klaar (Check). Nu de vluchttas nog en de enveloppen schrijven. Ik heb vannacht zo beroerd geslapen (misschien drie uurtjes in totaal), net wel een uurtje geslapen maar ik zou eigenlijk boodschappen moeten doen maar heb echt geen puf. Daar helpt ook geen dextro aan. Dus f* ck it, ik bel straks de racechinees, doen we bijna nooit dus voor een keer mag het. Over t matras luchten, dat hebben we bij het nieuwe matras van tijl helemaal niet gedaan volgens mij, nu ik het lees denk ik Oja, dat moest misschien wel :). Allemaal smakelijk en geen maagzuur aub :p!

11. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Hier ook nog geen drie uur geslapen, pff, probeer het vanavond wel in te halen. Lekker he? Zo schoon gewassen spullen? Gister ook de MC hoes gedaan op de hand, eitje, zag er zo tegenop..
    Oh, afhaal...jammie...hm..

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Maagzuur en kindje met veel haar ging hier niet op, bij DL leefde ik op de rennies ( nu ook trouwens ) maar haar haar is pas na dr verjaardag een beetje gaan groeien. Nu ook snel maagzuur, zeker 's avonds maar ook al na bijvoorbeeld bruin brood... Ben punt af, DL wou vanmiddag niet slapen dus heb wel lekker even uurtje boekje liggen lezen met dr, toen dr kamer maar netjes gedaan. Spulletjes uitgezocht en als je met die babyspullen bezig bent is er zo 2 uur voorbij! Hoop dat manlief straks wilt koken hoewel die ook op was van de spanning, naar 't ziekenhuis direct na een nachtdienst. Zijn tante heeft met voldragen zwschap een kindje verloren dus met dat in je achterhoofd bel je liever een keer teveel ja! Gelukkig laat uk zich nu goed voelen, ben heel blij dat te voelen!

Heb de kinderwagenbak ook van zolder gehaald, en heb nu denk ik alles klaarstaan voor baby. Alleen toen bedachten we vanmorgen - heel errug handig - dat we de baby toch een andere naam geven, en zijn "huidige" naam als doopnaam. Dus nu moet ik een nieuw 1e shirtje bestellen met de nieuwe naam erop.

Dochter roept vandaag al een paar keer terwijl ze mn shirt optilt "Baby, kaaaar" oftewel, baby, klaar! Vanmorgen in 't ziekenhuis liep ze ook continue "Baby, baby" te roepen, dus die is er echt klaar voor ;)

13. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Ik ken het gevoel van onzekerheid. Hier met 20 weken zwangerschap een meisje verloren, dus elke zwangerschap brengt spanning met zich mee. Positief en alert blijven is wat je moet doen, je hebt ook weinig keuze.

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ suusjeuh: Met zo'n nare ervaring in het achterhoofd, snap ik wel dat je heel ongerust moet zijn.

poeh, nu nog van naam veranderen :) Ben wel benieuwd wat de namen hier gaan zijn ;)

Hier namiddag nog heel wat harde buiken gehad... Gelukkig wilde m'n papa mee naar de winkel voor nog wat drank voor het verjaardagsfeestje morgen. Moet nu alleen morgen nog plastieken bordjes ergens gaan halen. Heb niet voldoende gewone bordjes, dus dan doen we het zo. ;)

En daardoor hebben we pizza in de oven gestoken. Was compleet op! Dus denk dat we allemaal niet erg veel gekookt hebben vanavond :D

Nu nog wat ballonnen blazen, dan kan manlief ze straks ophangen. En de vlaggenlijn zoeken, die heb ik ergens gelaten en weet niet meer waar. Ook weer slim... ;) :)

15. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Heb je nog geen namen?:(

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Jawel hoor, de onze liggen al lang vast. Maar bedoel van de meiden hier, wat de namen voor hun kindjes gaan zijn. ;)

@ Ruby: Alvast een hele gelukkige verjaardag voor je mannetje morgen!! :)

17. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Oh, haha, schrok al..:)

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Fijne verjaardag van de grote man morgen!

Hier genieten van 't buikgetrappel... Blijf maar flink trappen ventje... Welteruste allemaal!

19. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Jullie ook welterusten.. Ben benieuwd wat de nacht weer brengt.

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dank je wel! :)

Geniet er maar van meid, hier ook een erg drukke baby sinds vanmorgen kwart na 5. Hoewel het soms echt pijn doet, 't zijn de laatste dagen/weken...

Voor het overige een rustige nacht achter de rug. Alleen vroeg wakker doordat manlief om kwart na 5 moest opstaan voor het werk en niet meer in slaap geraakt...

Deel Deze Pagina