Onze slaapstreeftijd voor onze dochter is 19 uur in de praktijk vaak tussen 19 en 19.30 uur. Later dan bv 21 uur zijn echt op 1 hand te tellen in een jaar. @ Suus: jeetje wat raar zeg dat je geen gelegenheid kreeg om vragen stellen. Ik dacht ook dat met 36 weken 1x per week normaal was. Ik zit nu al op 1x per 1,5 week.
Hier alles ok bij de gyn. Beebje is niet echt gemeten, alleen het hoofdje. kwam overeen met een zwduur van 39w2d... Heel goed zei hij, nog veel vruchtwater, bloeddruk was prima. Het maakte ook goede ademhalingsbewegingen. Was nog niet ingedaald,m aar dat hoeft niet per se bij een tweede zei hij. Dat komt vanzelf bij de bevalling. Hij adviseerde ook om binnen 2w terug te gaan, maar moest van mijn gyn elke week gaan. Was ook goed zei hij. Heb nu ook geen inwendig onderzoek gehad. Weet wel dat ze het zo lang mogelijk uitstellen om niets onverwacht op gang te wekken. Dus volgende vrijdag terug een afspraak. @ suusjeuh: Wat stom dat je je vragen niet kon stellen. Hier ook een vervanger, maar heeft me 2x gevraagd of ik nog vragen had en of alles duidelijk was. Teveel vocht is idd heel slecht, kan op zw-vergiftiging wijzen heb ik al gelezen. Het is nog binnen de perken, maar heb er dus wel last van. Maar had het bij zoonlief dus ook al, vandaar dat ik me nu nog geen zorgen maak. @ nicky: Hoe was jouw controle?
Ja zie je, toch raar om er 2 weken tussen te hebben zo in de laatste maand? Ik kan me van mn dochter bij de gewone verloskundige herinneren dat je dan wekelijks ging. En dat je rond de 37 weken een langere afspraak hebt om te bespreken hoe en wat wanneer je moet bellen bij de bevalling enzo. Dat heb ik dus nog helemaal niet gehad, zelfs geen telefoonnummer! Nu heb ik 't gemak dat ik in 't ziekenhuis waar we moeten bevallen werk en dus 't nummer van de receptie uit mn hoofd weet, maar toch hoort die uitleg er wel bij vind ik. Weet bv ook niet of je met gebroken vliezen moet gaan liggen als de kleine tegen je bekken aan zit maar nog niet ingedaald, en bij hoelang weeën je moet bellen. Echt heel onhandig zo'n afspraak, totaal nutteloos! Zojuist de kruiken bij mn schoonzus opgehaald en we wilden de wieg van manlief thuis ophalen maar pastte niet in onze auto. ( Die zetten we in de slaapkamer neer, en de andere in de woonkamer ipv de box )
Hier moet je met gebroken vliezen dadelijk naar het zh vertrekken, maar weet dat dat in NL ook niet altijd het geval is. Soms moeten jullie weeën afwachten niet? En bellen en langsgaan bij weeën is als we een uur aan een stuk om de 5 min weeën hebben. Bij de oudste hebben we een rondleiding in het zh gehad en zij hebben ons toen een folder meegegeven. Die heb ik toen bewaard en heb ik nu nog in gebruik voor nu. Echt stom dat ze jou niet meer info gegeven hebben!
Yeah! Onofficieel wel, dinsdag pas heel officieel, ben uitgerekend tussen 20-24 juli. Ben vandaag bij de vlos geweest, volgens haar is het nu gewoon veilig om te bevallen, beeb groeit nog heel goed volgens haar en komt nog goed aan. Beeb is helaas nog niet ingedaald. Jij nog 1 dagje, yeah (alvast)..
Moguh.... Vroeg hier! Kwart voor 6 was ons meisje wakker - na een nacht van 11 uur terwijl ze ziek is, dus geen klagen hoor! Ik nam ze bij ons in bed en ze vroeg heel lief "trinke?" dus ik ging naar beneden om een fles te maken. Roept ze me na: BABEIEN! Ja maar liefje, we hebben geen aardbeien! Straks maar even naar de supermarkt dus. En me verheugen op een middagdutje want ML en ik hebben 't gezellig gemaakt gisteren en toen was 't vanmorgen wel weer vroeg.
Ja weet ik... Maar bloeddruk was netjes 117/65, geen hoofdpijn oid. Van het moment dat ik hoofdpijn krijg, neem ik onmiddellijk de bloeddrukmeter van m'n ouders. Heb ik vorige keer ook gedaan. Toen heb ik een paar dagen voor de bevalling een hele erge migraine aanval gehad, bloeddruk ging tot 135/?? en zijn toen ook naar het zh gegaan. Onmiddellijk getest op zw-vergiftiging maar dat was niet het geval. 't Heeft volgens gyn ook meer met het weer te maken en het feit dat het einde zw is. Fijn dat je controle goed was!
Kwart voor 6 is idd erg vroeg... Maar als je meisje zich dan ook al wat beter voelt, maakt dat ook al veel goed. Hier ook eentje aan't zeuren voor 'aabeien' dus ook maar gehaald. En ondertussen heeft meneertje er al flink aan gesmuld. Hij eet ze nl ook als snoep, zo steelt hij ze met momenten uit de koelkast. Zo, ik ga even de bank op met de beentjes omhoog. Zoonlief ligt net in bed, dus even rust
Lekker he, die aardbeien! Heb wel gelachen in de supermarkt want ze riep dus steeds babeien, net zo lang tot ze er in de auto een kreeg. Vervolgens hield ze die vast tot we thuis waren! Hier opruimlust gestild! Ons rommelhok ( DL's oude slaapkamer ) stond vol troep, de deur kon niet eens open zo vol. ML heeft gisteren al wat dozen naar zolder gebracht en net het bureau in elkaar gezet waardoor de kamer ineens beloopbaar is. Heb dus maar even schoongemaakt en een en ander uitgezocht. Is de bovenverdieping straks tenminste weer beloopbaar. Niet perse omdat ik me zou schamen voor de kraamzorg, maar toch ook wel een beetje. Fijn, als dat zo opruimt!
Wij halen ze bij een plaatselijke boer. Daar moet ik hem de les lezen dat hij niet uit de andere doosjes aardbeien mag nemen Maar eenmaal als mama betaald heeft, krijgt hij ze uit onze doosjes. Had er denk ik al een stuk of 5 op voor we weg waren met de auto. Ach ja, dat heet nu gezond snoepen! Manlief heeft paar weken geleden het hele huis opgeruimd, dus geen rommelkamers meer hier. Zalig! Je kan nu overal in en uit zonder je benen te breken. Alleen dingen terugvinden is een ander paar mouwen...
Nu de babykamer op orde is en de rest eigenlijk ook van het huis, kan het me nog weinig meer boeien. Ik heb wel een monster geschapen de afgelopen weken, manlief is weer naar de ikea, hij wil nu de berging aanpakken en gaat dit weekend flink klussen. Ik laat hem maar... Het is echt heerlijk idd alles lekker uit de weg en opgeruimd en georganiseerd.
Nooit meer wegdoen! Daarom ben ik ook met hem getrouwd... 't is een schat, hij is ook geschrokken twee weken geleden dat ik met weeen naar het ziekenhuis moest. Hij wil alles ook klaar hebben.
Hahaha! De mijne zoekt het op internet op, gaat rechtstreeks naar het magazijn en dan door naar de kassa. Op 15 min buiten. Hij probeert Ikea zoveel mogelijk te mijden, maar soms moet hij toch toegeven dat het prijs/kwaliteit toch het best daar is Soms heeft een man even zo'n impuls nodig om in actie te schieten. Maar wel leuk voor jou dat het dan dadelijk toch allemaal netjes klaar gaat zijn. Hoe is het met de (voor)weeën? Ik heb vanochtend wat last gehad en zo hier en daar eentje overdag.
Haha, herkenbaar. Toch gaat ie wel even in de winkel kijken om te kijken of wel lijkt op hoe het op internet staat. Bevallen is genoeg impuls toch? Het is heel rustig met de voorweeen. Ben ik wel blij om. Het rommelt de laatste week ook wel overdag ipv alleen maar snachts, das voor mij wel een teken dat de bevalling dichterbij komt. En heb je last snachts, of slaap je gewoon goed door?
Oh nee, gaan kijken in de winkel, daar doet de mijne niet aan mee. Gelukkig is het rustiger bij jou. Kan geloven dat je er blij om bent, het put je ook maar uit he. En dan moet het echte werk nog gaan komen. Ik slaap 's nachts nu minder, vind m'n gemak niet en heb het veeeeeel te warm. Moet er ook nog maar max 1x uit om te plassen. Wat ik wel vervelend vind is dat beebje vaak helemaal beneden schopt, slaat (slaat eerder, want 't zijn de armpjes). Dan ben ik soms bang dat m'n vliezen ervan gaan breken. Geen idee of het kan eigenlijk, maar heb soms echt het idee dat het erdoor gaat. Is ook wat pijnlijk, maar ja, ze hebben ook niet meer veel plaats nu he.
Ja, dat doet ontzettend zeer, alsof iemand lekker met een mes in je blaas zit. Volgens mij kan het wel hoor, door beweging dat de vliezen breken als het krapper wordt. Waarom ben je bang dan? Ik kan hier niet wachten tot de vliezen breken, das voor mij ook echt een begin van de bevalling, ik zou er blij mee zijn...