30 weken, wie ook?

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Nicky1973, May 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Of zoals mij vit B12 tekort. Ben je ook erg moe door.

Erg pittig hoor, als je al 3 kindjes hebt. En een zwangerschap doet heel wat met je lichaam. Hoop voor jou dat die laatste 14w voorbij vliegen! ;)

2. Mam1988

Mam1988 Bekend lid

Oct 16, 2011
    725
    0
    16
    Jaaa!! ik ben ook aangekomen in week 30!
    K mag opzich niet klagen, werk nog maar 2 ochtenden i.v.m. harde buiken maar verder gaat het top!
    Heb wel het idee dat ons meisje constant in stuit of dwars ligt..;) Wie heeft dat nog meer? En waar voelen jullie vooral schoppen/duwen?

Dit weer vind ik alleen helemaal niks met zo'n buik lijkt het extra warm!

3. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    3,038
    1
    0
    Welkom!
    Hier volgens mij al een ingedaalde, ze schopt steeds links of rechtsboven bij mijn maag en laag ik mijn onderbuik voel ik kriebelen, denk dat dat de handjes zijn.
    Waarschijnlijk zullen we ook moeten bevallen in de hitte...:$

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Van zoonlief ben ik midden in een hittegolf bevallen. Gelukkig is er airco in het zh, maar eenmaal thuis is het puffen...

@ Akd: Ik heb soms ook het gevoel dat het dwars ligt. Draait regelmatig ook nog helemaal rond wat toch wat pijn begint te doen...Dinsdag controle bij de gyn, dan weten we weer meer.

5. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    3,038
    1
    0
    Hier nog 1! Ben je klaar met weeen wegpuffen, kan je thuis verder puffen...:p

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Hahaha, idd! :D Maar hier in B blijven we een nacht of 4 in het zh, dus heb toch een paar dagen wat fris gelegen. Fris in de zin van: het was niet snikheet want zo koud mogen ze de airco niet zetten op de materniteit.

Hebben toen ook een mobiele airco gekocht om onze kamer beetje frisser te krijgen, want we slapen onder het dak en dat is niet te doen als het zo heet is. Vorig jaar hebben we dat ding niet nodig gehad... ;)

7. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    3,038
    1
    0
    Waarom blijven jullie in het ziekenhuis, is dat standaard?

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    In B is dat standaard. Hier zijn thuisbevallingen uitzonderingen itt NL. En bij een gewone bevalling is het 4 nachten zh en bij een ks 6 nachten. Tenzij je erom vraagt als het heel goed gaat, mag je ook eerder naar huis. Maar je kan hier ook poliklinisch bevallen, dus zelfde dag naar huis, maar ik voel me toch veiliger in het zh precies... 't Is maar hoe je het gewend bent. ;)

Vannacht aardig wat rugpijn gehad, kon de pijn thuisbrengen onder m'n rugweeën toen ik moest bevallen maar ze sneden zo nog niet. Niet goed geslapen daardoor natuurlijk, was blij dat de nacht voorbij was! Nu, gisterenavond ook vaak de trap moeten maken omdat zoonlief bleef roepen in bed... Zal wel een beetje combinatie zijn.
    Vanmorgen de nodige harde buiken bij het ophangen van de was, dus zal de mand in het vervolg met ergens hoger op zetten zodat ik me niet zo vaak moet bukken. Gelukkig is hij maar een halve werkdag en verlengd weekend ;)

9. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    3,038
    1
    0
    Het is idd wat je gewend ben, hier als je overdag in het zh bevalt en er zijn geen bijzonderheden mag je gewoon naar huis, beval je later in de avond moet je toch een nachtje blijven. Vorig jaar ben ik in de middag bevallen en moest blijven wegens langdurig gebroken vliezen.
    Het is alsof ik mijn eigen verhaal nu zit te lezen. Vannacht ook lage rugpijn gehad, ik dacht nog, zijn dit rugweeen?
    Net ook de was buiten opgehangen en daarna weer harde buiken. De kleine net gedouchet en ik loop met hem de trap af, beneden aan de trap harde buiken. Vanmiddag naar de vlos en de laatste (groei)echo, denk dat de kleine nu goed ingedaald is. Ik hou voor mezelf nu week 36-37 aan, ben het zat, maar wil wel dat de baby gezond is natuurlijk.

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Jij ook al...

Ik was ook aan't twijfelen vannacht. Dacht dat eerst dat het niets was maar toch, maar ze hielden maar paar sec aan en zonder regelmaat dus was niet zo ongerust. Maar zal toch blij zijn met de controle bij de gyn dinsdag!

Ik tel nu eigenlijk ook af naar de 37w. Alles wat ik erna kan hebben, is mooi meegenomen voor beebje. Waarschijnlijk dat ik op 37w ook in verlof ga zoals het er nu uitziet tenzij het me nog heel goed moet gaan.

Ingedaald denk ik niet dat beebje hier al is. Misschien gedraaid? Dinsdag of woensdag (moet pas dinsdagavond gaan) zal ik verslag komen uitbrengen! :)

11. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    3,038
    1
    0
    Ik dacht dat het misschien voorweeen zouden zijn bij mij. Dit is nu mijn vierde zwangerschap en ik ken ze eigenlijk alleen van de 1e.
    Hoe zit het met verlof bij jullie dan? Bij ons mag je kiezen of 4 of 6 weken voor de uitgerekende datum. Week 37 vind ik laat.

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Voorweeën had ik in de vorm van harde buiken. Wist pas met serieuze rugweeën wat weeën waren toen... :)

Wij hebben 15w verlof. Minimum 1w maximum 6w op voorhand. De rest heb je na de bevalling. Bij zoonlief op 36w thuisgebleven, zoonlief is op 41w geboren dus was al 5w kwijt en na 10w moest ik opnieuw gaan werken.
    Als je nu pas plant op week 38 in verlof te gaan en je bevalt bijv. in week 37 ben je sowieso 1 week verlof kwijt omdat je altijd een week op voorhand moet nemen.

13. channie1987

channie1987 Niet meer actief

ik ben ook 30 weekjes zwanger :D
    ik heb 6 weken verlof van te voren, en 10 weken erna, en dan neem ik ook nog is 3 weken vakantie erna op.

14. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    3,038
    1
    0
    Fijn he weeen?:p
    Das een stuk anders geregeld bij jullie idd!

15. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    3,038
    1
    0
    Lekker vooruitzicht! En mocht je later bevallen dan je uitgerekende datum, schuift je verlof ook op begrijp ik.

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Ja idd... Had toen 's avonds al last, maar wist ik veel dat dat weeën waren? Had wel vaker last van m'n rug en had die dag lang rechtgestaan. Nu weet je beter hoe en wat. Langs de andere kant luister je dan nog beter naar je lichaam, ben je alerter.

@ channie: 10w erna is kort he... Alleszins, dat vond ik toch. Ze zijn dan nog zo klein... Heb nu ook nog bijna al mijn gewoon verlof staan, dus kan zien wat ik ga doen. Tot m'n bevallingsverlof werk in minstens 1 dag in de week niet door verlof, daarna kan ik ook zo verder gaan, misschien zelfs halve dagen. Hangt er dus wat vanaf wanneer ik beval.

17. channie1987

ja klopt, je hebt altijd minimaal 10 weken erna, dus als je een weekje later bevalt, heb je ook weekje langer verlof :)

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Oh, da's wel fijn dat je dan een extra week krijgt.

19. channie1987

ja 10 weken erna vind ik ook wel kort, vandaar dat ik nog 3 weken vakantie opneem erna. ik moet 6 weken van te voren omdat ik op het moment niet meer fulltime kan werken, normaal 32 uur nu nog maar 4 uurtjes in de week. ivm harde buiken

ja idd maar dat is alleen als je later bevalt he, we zien het wel. de baby komt toch wanneer het wilt :p

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Ik wilde bij de oudste ook minder werken ivm voorweeën, maar dat ging niet. Zwangerschap is geen ziekte zei de arbeidsgeneesheer, nou dan weet je het... Dan vind ik in NL toch veel beter geregeld!
    Tot nu toe gaat het me nog wat beter dan toen ik zwanger was van zoonlief, maar we hebben geen glazen bol he...

Share This Page