30 weken, wie ook?

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Nicky1973, May 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Niets aan de hand hoor :D Voormiddag huishouden gedaan omdat manlief met zoonlief weg was. Die was onderweg in slaap gevallen, dus manlief nog maar wat gaan rondrijden. Op tijd gegeten, maar zoonlief heeft na een half uur in bed kwebbelen z'n keel opengezet en is pas om 19u30 terug gaan slapen... ;) Nu dus terug rust in huis (want oh wat kunnen ze toch slecht gezind zijn als ze moe zijn...), dus mama gaat de bank op met Desperate Housewives! :)

Wat lief je dochter in de wieg! :) Hier wilde er vandaag eentje in de reiswieg van de kinderwagen, maar dat durf ik niet goed qua gewicht. Als ze op de grond staat, kruipt hij er ook in. En in de mc ook :D

@ nicky: Hier gaat het inslapen gelijk niets, maar het doorslapen is een ander paar mouwen. Zaterdagnacht kon ik doorslapen en uitslapen, maar dan lig je alweer om 5u wakker...

@ lisabeth: Zalig als je maar 1x eruit moet om te plassen! Hou je ook veel vocht vast?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hmm 19.30u zou ik hier voor tekenen! Het viel hier mee, was 20.30u ofzo beneden en toen boven nog een en ander opgeruimd, maar een vroeg slapertje hebben we hier niet... Gelukkig gaat 't stukken beter nu we met de middagdutjes gestopt zijn.

3. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    3,038
    1
    0
    Balen is dat he? Kan het, dan lukt het niet.
    Ik ben echt gesloopt hier met mijn 3 uurtjes slaap. Overweeg een temazepam, maar als ik vannacht moet bevallen dan ben ik te slaperig. Stom misschien dat ik daar rekening mee hou, kan net zo goed pas over twee weken bevallen.
    Ik kijk straks wel.

4. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

Jul 15, 2008
    564
    0
    0
    Haha, die van mij (3 jaar) betrap ik ook regelmatig in de maxicosi. Worden jullie ook zoveel gebeld door familie en vrienden? Elke dag hetzelfde, lol. Moeten we ze steeds teleurstellen ;)

5. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

Jul 15, 2008
    564
    0
    0
    Slapen is wel het terugkerend thema deze zwangerschappen hè, hadden jullie daar de eerste zwangerschap ook last van? Ik helemaal niet namelijk. Toch gek.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Ik sliep mn 1e zwschap ook heel erg slecht, ging meestal pas rond 3u naar bed omdat ik voor die tijd toch niet sliep. Inmiddels is dat een uurtje eerder geworden, om 1.30u ga ik pas aanstalten maken meestal want moet er nu 's ochtends natuurlijk wel optijd uit als DL wakker is. Voordeel was dat ik 's nachts naast laptoppen/lezen ook mn huisje aan kant maak, en dat overdag dus niet meer hoef te doen. Je kan op nachttarief wassen en dan ook nog de was ophangen ;) ( Probeer er maar een voordeel in te zien )

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Hij heeft z'n middagslaapje echt nog nodig. Soms is het maar 1,5u maar toch... Benieuwd hoe laat (of vroeg) het morgenvroeg gaat zijn.

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Tja, dat kan natuurlijk elke nacht dat het zo ver gaat zijn. Maar uitgeput aan je bevalling beginnen is ook niet alles natuurlijk... Een glazen bol zou soms toch handig zijn, niet? ;)

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Ik krijg nu vooral sms'en of ik het nog trek... Vorige keer postte iedereen ook op m'n fb. Heb besloten om niet meer te antwoorden op al die sms'en, ben het echt beu! En ook (schoon)familie die ineens veel meer langskomen, voor een scheet staan ze aan de deur ;) En dan de telefoon die nu ineens zo vaak gaat. Pfff!

Slapen was bij zoonlief nog erger dan nu, dus op dat vlak mag ik niet klagen. Toen lachten m'n collega's mij uit als ik zei dat ik m'n was 's nachts deed. Maar ja, wat moet je doen als je klaarwakker in bed ligt? Denk dat zoonlief me nu genoeg uitput om wat slaap te kunnen hebben ;)

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Hier is 't nog rustig met alle "hou je 't nog uit" vragen gelukkig, maar wel steeds opmerkingen van "we zijn dan en dan op vakantie, dus het zou fijn zijn"... Daar reageer ik maar niet op, zal grappig bedoeld zijn maar ik zou 't eerder omdraaien; ik ben dan en dan uitgerekend, dus wil je op kraamvisite komen, dan zou 't fijn zijn...

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Helaas, feest hier... Dochter werd om 00.30u wakker en haar kennende duurt dat een uur of 4...5.... Dus hoop ik vlak tegen de ochtend een uurtje of 3 slaap te kunnen pakken. Gelukkig komt mn moeder morgen ochtend, kan zij eventueel dochter bezighouden als ik even mn bedje in duik. Heb dochter vanmorgen 5ml koemelk door haar fles gegeven en ze is nu enorm aan 't winden... Of dat toeval is durf ik bijna niet te betwijfelen, maar stel dat ik morgen weer 5ml zou geven, en weer een wakkere nacht riskeren... Maar stel dat we 't niet geven, dan weten we nog niet of de allergie voorbij is...

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Oh ja, dat ken ik ook... Wij zijn op vakantie, kan je niet een stop steken tot we terug zijn??? :(

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Goh is moeilijk he... 5 ml lijkt me nochtans niet zo'n kwaad te kunnen. Normaal zou ze er dan eerder op reageren als je het in de ochtend hebt gegeven. Alle ja, da's mijn persoonlijke ervaring.

Geef voor de zekerheid vandaag geen koemelk. Gewoon haar normale dingen. En dan morgen nog eens proberen.

Heeft ze nog wat kunnen slapen?

Hier was de afspraak dat manlief de ochtend ging doen, slaapt meneertje weer tot 7u30 :D Da's nu de tweede keer dat ik vraag aan manlief om de ochtend te doen en weer slaapt meneertje uit. Vannacht wel even een huilbui gehad en wilde absoluut in het grote bed, dus dat maar even toegelaten.

14. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    3,038
    1
    0
    Ik krijg veel sms-jes. Gelukkig bellen ze niet, zou gillend gek worden.

15. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    3,038
    1
    0
    Bij de eerste alleen de laatste drie weken ivm voorweeen.
    Bij de tweede geen last van.
    Bij de derde, de laatste weken elke keer vroeg wakker.
    Bij deze, een drama!;)

16. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    3,038
    1
    0
    Zeker een voordeel! Als de was nog niet helemaal droog is, doe ik de droger nog een keertje aan..:D

17. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    3,038
    1
    0
    Ik hoef ook niet exact te weten wanneer ik ga bevallen, het is het lange voorwerk wat zo vermoeiend is. Vanochtend vanaf vijf uur weer klaarwakker. Om zes uur begon de onregelmatige weeen. Om half zeven twee pcm genomen, maar ze hielden aan dus ik had hoop. Om half negen geen pijntje meer te bekennen. Kijk, hier wordt ik dus gek van.:(

18. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    3,038
    1
    0
    Das niet fijn te horen dat je dochter er zo op reageert. Je moet toch wat uitproberen he? Misschien even een weekje doorzetten, ook handig als de baby geboren is dat je meer duidelijkheid hebt en dan niet meer hoeft uit te proberen?

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Dat snap ik dat je daar gek van wordt. Ik duim dat het ontsluiting heeft gegeven!

20. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    3,038
    1
    0
    Ik hoop het ook, maar aan de andere kant, als ik vrijdag weer naar de vlos moet en ik zou mogen strippen, denk ik toch niet dat ik het doe. Stom he, zoveel last al weken en het lijkt wel ondraaglijk te worden hier, maar wil toch de natuur zijn gang laten.

Share This Page