En nicky is ook nog niet online... Dus dat laat Nijntje en mij over. Straks hopelijk 2 verse babietjes hier in 't topic!
Heerlijk! Hier helemaal niets geen nieuws te melden, bij verloskundige geweest en die was blij te horen dat ik me zo goed voelde, alles zag er goed uit. Boodschapjes gedaan ( En nu moe ) en genieten van 't mooie weer!
Boodschappen heb ik voormiddag ook gedaan, met zoonlief. Moet toch ergens weeën van gaan krijgen?? Daarna met manlief naar het dierenparkje geweest, maar de dieren vond zoontje niet zo interessant. De graafmachines die errond aan't werk waren des te meer. Alleen was het drama dat hij er niet in mocht gaan zitten (konden er ook niet bij trouwens). Fijn dat het bij de vk allemaal in orde was. Moet jij nu ook pas over een week weer terug? Heb je al ontsluiting of hebben ze dat niet gecontroleerd?
Ik moet volgende week dinsdag weer, want maandag was de gyn die ik niet prettig vond op dienst. En volgende week als de baby er dan nog niet is, gaan we besluiten of we in doen leiden of een keizersnee, dus wou wel een fijne gyn. Maar ik vind 't niet erg, een week niet want mn bloeddruk was goed ( aan de hoge kant, niet te hoog, maarja warm en haasten en onderweg een flink auto-ongeluk gezien dus was even geschrokken ) baby ligt er keurig voor. Ze heeft geen inwendig onderzoek gedaan, dat wil ik niet. Hoeft niets te zeggen; nu 0 cm en dan kan alsnog de bevalling vanavond beginnen. Of nu 3cm en alsnog 1,5 week doorlopen. Ik heb straks tijdens de bevalling ook 't liefste helemaal geen inwendig onderzoek of alleen strikt noodzakelijk als ik bv persdrang voel. Het doet pijn en ik raak er alleen maar gespannen van...
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Gefeliciteerd met je dochter! Wat goed, wat gaaf! En WAT SNEL! Ooh wat fijn dat je na al die weken voorwerk en afzien een super snelle bevalling hebt gehad! Nouja, ik hoop tenminste dat je er niet gigantisch last van hebt en dat alles goed is gegaan en dat jij en de kleine meid het goed maken.
PROFICIAT!!!!!! En wat snel!!!! Net als suusjeuh hoop ik ook dat jullie het goed stellen en dat het niet allemaal te heftig geweest is op zo'n korte tijd. Geniet van je meisje, je hebt het dubbel en dik verdiend!! Ook voor de papa en de grote broers een dikke proficiat!!!!
En nu is Nijntje vast ook aan het bevallen... Net even snel opgeruimd en gestofzuigd, mensen als je daar geen weeën van krijgt weet ik 't ook niet, da's niet echt meer voor herhaling vatbaar...
Zou dan idd ook voor de fijne gyn kiezen Wel fijn dat ze rekening houden met je wensen zoals geen inwendig onderzoek nu. Dan heb je er ook vertrouwen in als ze je keuzes respecteren. Ben na het babynieuws van nicky wel heel benieuwd hoe het met lisabeth is! Hoop dat ze haar kindje ook al in haar armen kan houden. Nog even vol spanning wachten...
Nee, helaas niet... Buik is wel wat onrustig maar zie er geen weeën uit voorkomen. Ben hele dag redelijk druk geweest met zoonlief, niet veel gerust, maar ik doe nu maar op. Beebje is toch voldragen. Ik heb net de tuin wat opgeruimd, was van de wasdraad gehaald en ben nu nog was aan't plooien. Al zittend wel.
Gefeliciteerd nicky! Binnen tien minuten, wow! Ik ben ook bevallen inmiddels. Job! 4 kilo. Verhaal volgt nog.
Gefeliciteerd met je zoon Job, Lisabeth!! Hoop dat jullie het ook goed maken en ik wacht geduldig op jullie verhalen!
GEFELICITEERD!!! Geniet van je zoontje en de rest van je gezin! Je man zal nu wel wat rustiger zijn geworden, niet? Meiden, geniet van jullie kersverse beebjes!!
Idd... 't Wordt rustig hier! Voormiddag naar de markt geweest. Meer dan een uur rondgelopen, maar denk maar niet dat ik ook maar 1 harde buik heb gevoeld M'n voeten zijn nu erg gezwollen van het vocht door dit weer. Ging me vandaag nog redelijk, goed in de schaduw gezeten en zoonlief verfriste me door met z'n gietertje water uit het zwembadje op me te gieten
Hopelijk is t met dit warme weer nog een beetje vol te houden meiden. Ik zOu niet te veel bewegen . Bij mij begon het gisterenmorgen rond 6 uur, ik was naar de wc geweest en met het terug in bed stappen kwam er een scheutje vruchtwater. Binnen een uur kreeg ik weeën. Toen toch maar de vk gebeld en die bevestigde dat het idd begonnen was (ik blij!). Rond 12 uur al 4 cm en toen zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Werd wel even pittig maar ik kon de weeën goed opvangen. Zo rond drieën mocht ik gaan persen en om tien voor vier is ie geboren. 4085 gram! Zo groot hadden ze hem niet geschat. Tijdens de uitdrijving werd zijn hartslag erg laag dus de gyn erbij en nog een vk (de kamer stond vol). Hij kreeg een electrode op zijn hoofd en ik extra zuurstof. Dus ik moest een beetje haast maken. Enfin, het is gelukt, ik kreeg hem er eigenhandig uitgeperst, wel subtotaal ruptuur maar allee, dat is goed gehecht en dat geneest wel. Nu genieten! Ik hoop zo dat jullie ook snel mogen! Alvast welterusten!
Fijn dat alles goed en wel en best vlot is gegaan, Lisabeth! Jammer van de ruptuur, maar het is iig gelukt! Ik heb vanavond een avondje CTG gehad. Baby was erg rustig heel de dag, aan het CTG ook "te" rustig. Echo was goed genoeg vruchtwater en 2cm ontsluiting. De verloskundige liet zachtjes schemeren dat ze me misschien vannacht wou houden maar van de gyn mocht ik naar huis en morgen eind vd ochtend terug komen. Dan ben ik pressies 40 weken. En toen dacht ik; hmm ik heb wel veel rugkrampen gehad sinds 't onderzoek... En ook wel veel harde buiken, maar niets gezegd want ML was thuis zonder auto, met slapend kind. Dus nu ben ik lekker thuis, wel rugkrampen dus, en vaak harde buiken, dus ik hoop dat het vannacht toch zou gaan beginnen! En anders morgen even bespreken hoe of wat.. Ukje schopt nu gelukkig weer voldoende!