@ lisabeth: Dat is ook even heftig geweest op het einde. Gelukkig is alles in orde met jullie en kunnen jullie fijn genieten! Ben je al terug thuis of nog in het zh?
Gefeliciteerd Lisabeth! Ik lees af en toe snel mee hoor dames. In het kort: ik was zondagochtend mijn prop verloren, gelijk begonnen de lichte weeen die in de middag stopten. In de nacht werden ze zo heftig dat ik ze niet meer kon opvangen, mijn buik stond op springen, het is pijn die ik van drie bevallingen niet herkende. Na te wezen poepen werd de pijn niet minder, en de ween ook niet regelmatig en ong tien min uitelkaar. Geen reden dus om de vlos te bellen. Rond vijf uur in de ochtend zei mijn gevoel dat dit persweeen waren. Manlief de vlos gebeld, die zag mij gehurkt op de badkamervloer zitten. Zij heeft mij in bed gelegd, getoucheerd, ik bleek al tien centimeter te hebben. Na vier keer persen heb ik haar zelf eruit gehaald en is ons meisje geboren. Ik ben dus zonder pijnstillend en zonder scheuren bevallen. We maken het prima en bv is ook al op gang. Wie volgt?
Allejezus wat een verhaal! Jij moet wel helemaal overdonderd zijn. Maar wat een kracht, knap hoor! Gaat alles verder goed? Hier loopt alles lekker tot nu toe, we zijn gisteren thuisgekomen. Mannetje drinkt goed en is goed op temp en gewicht. Echt genieten!
@ nicky: Amai, da's snel gegaan bij jou! En fijn om te horen dat alles goed gaat en de bv ook goed loopt. Mogen we de naam ook weten? Hoe reageren de broertjes? @ lisabeth: Fijn om terug thuis te zijn, je vertrouwde omgeving. Geniet ervan! Net eens gekeken, suus is vandaag niet online geweest...
Ik ben 25/7 om 8.09 bevallen van onze zoon L.ukas! 's Avonds na CTG wat rugpijn, lekker gedouched en in bed gekropen. Om 3 uur braken mn vliezen en nog voor ik schoon ondergoed aan had kwamen de weeën binnen de 2 minuten. In het ziekenhuis goed onderzocht want 't bloed stroomde met vruchtwater uit me. Baby deed 't goed en om 6 uur had ik al 6 cm. Om 6.45 kreeg ik persweeen die ik weg moest puffen, om 7.45 begon ik mee te persen bij 10cm en om 8.09 lag hij op mn buik!!!!! Een flinke knip ivm hartslag van baby die enorm dipte. Een super bevalling!!! Alleen VEEL bloed verloren, nu lekker thuis maar wel last van mn knip en mn knoepert van een aambei... Genieten! Hij is mini ( 3800gr ) en grote zus vind hm geweldig!!
Mini?? Meid, van harte gefeliciteerd met je zoontje! En precies op je uitgerekende datum! Hoe doet hij het? Vervelend dat je last heb van je knip. Geniet van je gezinnetje!! En toen waren we nog alleen zwanger
Ja, ok, dan is deze mini Ik was 3.2 kg gewend, dus ben wel super nieuwsgierig hoe zwaar deze gaat zijn! Misschien eentje met plooitjes, dat heeft zoonlief nooit gehad
Gefeliciteerd suus! Goed gedaan! Maar idd best een flinkerd toch? Mijn eerste was 2800 Gr. En deze 4080 dus ook een behoorlijk verschil. Ik geniet van zijn plooitjes idd hij drinkt ook erg goed tot nu toe. Nu alleen jij nog Nijntje. Ik leef met je mee hoor, ik vond elke dag overtijd ook vreselijk.
't Is vooral de warmte die het op dit moment ondraaglijk maakt... Mijn voeten zijn zo gigantisch gezwollen dat het laatste paar slippers dat nog paste ook te klein is. En de pijn die dat meebrengt... Manlief gaat morgen mee op controle en vindt dat de gyn moet ingrijpen. Maar daar geloof ik helaas niet in bij haar...
Ik vind het soms echt ongelooflijk hoe weinig jezelf te vertellen hebt als je al ruim overtijd bent. Zelf dacht ik bij mijn vorige zwangerschap vaak, doe ik dan niet zielig genoeg ofzo en moet ik nu echt giga gasn huilen voordat je gelooft dat ik er helemaal doorheen zit? Veel sterkte. Ben benieuwd.
Thanx Mentaal heb ik het al heel moeilijk sinds vorige week. wil zoonlief dan ook niet naar de grootouders brengen, hij geeft me tenminste nog afleiding. Morgen moet hij wel gaan omdat we naar de gyn moeten, maar hij gaat pas tegen de middag. Eerst voormiddag gaan zwemmen (met manlief dan, ik ga mee voor het aankleden ) en naar de speeltuin. Dus ik sta echt op punt van te knappen als ze niet ingrijpt... Maar zitten vlak voor het weekend dus ze zal sowieso niet gaan inleiden voor het weekend.
Ik weet niet of dat al gebeurd is maar misschien kan ze je in ieder geval proberen te strippen? Zelf ben ik van plan om straks bij mijn 40 weken controle een plan met mijn vk te maken zodat ik weet waar ik aan toe ben de komende weken als mijn dochter zich nog niet heeft gemeld. Het lijkt me dat je dat sowieso kunt opeisen toch? Misschien zou ik in jouw geval voorstellen dat ze je vandaag en (indien nog nodig ) maandag stript en als dat niet aanslaat dat je dan bijv. woensdag wordt ingeleid ofzo? Veel sterkte meis en knap dat je nog zoveel afleiding zoekt.
Vervelend hoor, Nijntje! Die dagen overtijd wegen dubbel zo zwaar, en zeker als je al niet heel fit de laatste weken door komt... Gelukkig koelt het nu af (Want WAT een gezweet in je kraambed nu zeg! ) en hoop ik dat dit voor jou ook verkoelt. En een snelle bevalling natuurlijk, 't is zo wel genoeg geweest he