30 weken, wie ook?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Nicky1973, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    @nijntje: ik zou toch maar mijn kofferthe klaarzetten! Ik stel het ook iedere keer uit, andere zs had ik em al vrog klaar staan, volgende week doe ik het echt:p
    Mijn eerse was ik overtijd en de laatste een week te vroeg, deze zs blijf ik het gevoel houden dat ik te vroeg ga bevallen, maar zal wel komen omdat die buik gewoon reveel in de weg zit en ik het niet meer trek.
    Je moet wel goed blijven eten hoor! Overleg het anders even met de vlos, je moet genoeg energie hebben om straks te bevallen he?

@suusjeuh: het zouden indalingsweeen kunnen zijn, mischien ook voorweeen, maar hou je blaasontsteking goed in de gaten dat deze niet overgaat in een nierbekkenontsteking, dat kan die pijn ook veroorzaken namelijk. Ik zou de pijn even goed bespreken met de vlos, wacht daar niet te lang mee.

2. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik gooi er ook zo maar even een reactie tussendoor, sorry.
    Nog 7 (halve) dagen werken en dan lekker verlof, kijk er echt maar uit. Zijn jullie al met verlof?
    Verder voel ik me eigenlijk de laatste 2 weken prima in m'n vel en dat is wel anders geweest tijdens de zwangerschap.
    Enige kwaaltje sinds deze week is de benauwdheid, vooral als ik op m'n rug lig (wel hoofd omhoog), geloof dat de baarmoeder al lekker hoog zit.

Succes meiden

3. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Hoi!
    Ik heb geen werk vanaf januari en ik vind het wel evn best zo. Kan me voorstellen dat me uitkijkt naar verlof.
    Het wordt ook afgeraden om op je rug te liggen, slapen ivm met het afknellen van zenuwen enzo? Zoek het even op of bespreek het met de vlos as je meer wilt weten. Jij ook succes!

4. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Hoi nicky,

Kan me voorstellen dat je t wel prima vindt zo. Lekker genieten van de zwangerschap.
    Het klopt wat je zegt hoor, je mag wel rug liggen, maar niet te lang, want dan wordt inderdaad een ader (dacht ik) afgekneld.
    Komt ook wel goed, slaap ook op de zij.

De laatste loodjes, vinden jullie ook dat deze het zwaarst wegen?
    Puur even uit nieuwsgierigheid.

5. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik geniet hier nog volop van de zwangerschap, bij mn dochter had ik het heel zwaar met bekkenpijn en allerlei klachten, nu heb ik alleen wat harde buiken/buikpijn en tsja, nu komt het slecht slapen en vermoeidheid. Maar al met al is 't nog heerlijk genieten!

Wbt blaasontsteking, daarvoor ben ik onder behandeling van huisarts, gyn en uroloog dus idd we houden 't goed in de gaten want harde buiken kunnen ook weeƫn uit gaan lokken en dat willen we niet! Ik ga vanmiddag even met een plasje langs.

Hebben jullie alles al klaar? Ik merk echt wel verschil tussen 1e zwschap en nu, nu heb ik nog geen kleertjes gewassen, de wieg nog niet klaarstaan enzo.

7. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Nee, ligt er misschien aan dat ik nog een baby hier heb rondkruipen, maar maak me echt niet druk dit keer, komt wel goed. Zolang de babies hun bedjes hebben, komt het wel goed. Ik kan fysiek weinig bijdrage leveren aan de dubbele babykamer, maar ben er vrij nuchter onder. Ik wil deze week wel mijn vluchtkoffertje klaar hebben.

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dan zullen we hem volgende week allebei gelijk klaarmaken ;) Dit weekend is het hier dus weer niet ervan gekomen :)

Gisterenavond nog wat frietjes met tegenzin gegeten, smaakte ook niet echt maar toch iets binnen. Moest het binnen 2w niet beter zijn als ik naar de gyn ga, kaart ik het zeker aan.

Manlief wil dat ik stop met werken omdat ik zo'n pijn aan m'n lever heb bij het zitten achter de pc en met autorijden... Moet sowieso nog minstens 1w gaan om op 34w in verlof te kunnen gaan. Maar ga zien want anders heb ik maar 9w na de bevalling... Eventueel nog wat verlofdaagjes nemen ofzo.

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik leg mij in bed hoe ik het makkelijkste lig. Soms is dat op m'n rug als ik weer mega maagzuur heb. Anders is het op m'n zij en op m'n rechter slaap ik beter dan op m'n linker...

Laatste loodjes wegen idd het zwaarst. Maar denk dat het zwaarst nog moet komen als ik terugkijk naar de vorige zwangerschap.

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Kleertjes zijn hier gewassen en gestreken en liggen klaar in de wasmand. Meubeltjes worden 18/6 geleverd, dan moet manlief ze nog juist ineen zetten. Laatste dingen zoals extra babyfoon zijn ook besteld en heb ik tegen het einde van de week.
    Doopsuiker (traditie in B) is ook klaar, maar niet veel in voorraad gemaakt. Moeten nog juist iets aan de presentatie opvullen en dan is dat ook in orde.
    Wij hebben geen wieg, beebje ligt gewoon in de box overdag. Maar die staat nog op zolder ;) Wil ze sowieso niet opzetten voor de verjaardag van zoonlief (bij slecht weer zit al het volk binnen), dus dat zal waarschijnlijk pas gebeuren als ik bevallen ben. Maar staat op zolder, moet gewoon in elkaar gedraaid worden.

Hier dus ook alles VEEEEEEEEEEL later klaar dan bij de eerste, toen was op 20w de kamer af en stond m'n koffertje al vroeg klaar :D

11. Joyskuh

Joyskuh Actief lid

9 mei 2011
    448
    0
    0
    limburg
    hey hey,

ook ik mag me aansluiten bij de 30 weekjes :)
    spannend zeg en de laatste loodjes he :)
    ik heb niet alles terug gelezen dat zijn me teveel pagina`s dus ik knal mijn bericht er zomaar tussen in.
    hoe vergaat het jullie de laatste weekjes?
    ik merk dat ik niet meer op mijn rug kan liggen want dan word ik gewoon misselijk :S hebben andere meiden hier ook last van ?
    en mijn hond doet zo raar tegen me :S de ene dag negeert ie me en de andere dag is die niet bij me weg te slaan.

nou succes de laatste weekjes

groetjesss

12. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Dan maar 9w na de bevalling, jouw gezondheid nu is belangrijk, veel rusten, goed eten..
    Ik zou dan eerder verlofdagen achter mijn bevalling plakken, met pijn straks de bevalling ingaan is ook niet gezond.

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hey Joyskuh! :) Voor mij zijn het zware weken aan 't worden, kijk enorm hard naar onze spruit uit! ;)

Ik draag vrij laag, dus beebje duwt niet tegen m'n maag ofzo. Dat geluk heb ik. Heb wel m'n hoofdeinde omhoog staan ivm maagzuur, maar soms is dat ook niet voldoende hoor.

Hond deed hier bij de eerste ook met momenten vreemd, maar moet zeggen dat dat hier op niks wees. Ze was toen overal haar nest aan't maken zoals honden doen als ze moeten gaan bevallen, maar dat doet ze nu nog altijd ;) Wat ik wel raar vind, is dat ze de plas van zoonlief uit het potje likt... Laatst ook een stukje stoelgang dat per ongeluk langs het potje was gevallen. Denk dus dat onze hond zich meer op ons zoontje concentreert ;)

14. Joyskuh

Joyskuh Actief lid

9 mei 2011
    448
    0
    0
    limburg
    hey,

nou gelukkig maar want ik word nerveus van hem haha
    wat raar dat ze dat doet uit het potje he :S
    en dat maagzuur daar loop ik ook heel erg mee te sukkelen in inderdaad ook hoofdeinde omhoog staan en et voete einde ivm heel veel vocht afgelopen week.
    ik kijk er ook echt naar uit om ons kleintje in onze armen te hebben zie daarom ook geen moment tegen de bevalling op en kijk er alleen maar naar uit gelukkig.

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Rust zoveel mogelijk, dat wel. uiteraard overdag op 't werk is dat moeilijker, maar als zoonlief op bed ligt ga ik met de beentjes omhoog. Zowel overdag als 's avonds. En bij mooi weer zit ik gewoon buiten met hem, moet hem duwen op de schommel. Handig, want dat gaat al zittend ;)

Goed eten zit er nog steeds niet in. Boterham gaat nu wat. Ben aan't overwegen om soep te halen op de markt, maar het idee alleen al maakt me misselijk... Water drinken gaat gelukkig wel nog erg goed.

Deze week moet ik toch sowieso nog werken. Zullen vanaf volgende week zien, begin dan de week al met een dag verlof.

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hahaha, ja nerveus word ik soms ook van de onze :D Zal ook wel door die hormonen komen hoor ;)

Voeteinde kan ik niet omhoog doen, maar leg m'n voeten nu op het bv-kussen dat ze toch iets hoger liggen dan gewoon op bed.

Tegen de bevalling zelf zie ik niet op. Laat het over me heen komen, eerste keer ook gedaan en ben er ook erg rustig onder gebleven. Alleen zie ik er tegen op als ze de vacuüm weer moeten gaan gebruiken. Maar dat weten we natuurlijk niet op voorhand. ;)

17. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Heel herkenbaar! Waarschijnlijk omdat het niet de eerste meer is..

18. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Welkom! De laatste loodjes zijn idd zwaar!
    Is dit jouw eerste? Nee, ben niet misselijk, wordt wel misselijk als ik net iets teveel heb gegeten.
    Haha, een hond met kuren!

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb ook nog geen ziekenhuis tas klaarstaan maar ook puur functioneel; mn huisbroek die ik na de bevalling draag, die draag ik de laatste zwschapweken nog ( Want pas dan denk ik mn rokken niet meer, bij DL was ik ook erg groot van buik ) en mn bevallingsshirt slaap ik nu in. Fototoestel is nog in gebruik, ponskaart van ziekenhuis heb ik alle controle's nog nodig etc. Ga wel eerdaags de kleertjes wassen maarja net nu is het niet meer zulk lekker weer en dan kan de was niet buiten drogen. Volgende week dan maar? Hier ook nog een dreumes in huis rondhobbelen en dat vergt inderdaad veel meer tijd als toen zwanger van de 1e.

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Daarom heb ik het vorige week allemaal gewassen. Zag het anders niet zitten om nog weekends te wachten op goed weer... En m'n rekje binnen krijg ik het allemaal niet op gehangen.

Vind wel dat de zwangerschap nu veel sneller vooruit gegaan is dan bij de eerste. Toen was ik alleen maar bezig met zwanger zijn, terwijl ik dat nu (alle ja, met m'n dikke buik natuurlijk niet meer :p) soms vergeet dat ik zwanger ben.

Deel Deze Pagina