30 weken zwanger en al een week donkere urine

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tasjaaa, 16 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Hoi,

Herkennen jullie donkere urine? Ik heb het continu, en k drink meeeer dan voldoende ben namelijk een dorstig type.
    Ik maak me daarom best wel zorgen.. het is echt oranje, ik twijvel of er bloed door heen zit of dat het gewoon donkere urine is.
    Ik heb geen vermoede van een blaasontsteking maar dat neemt natuurlijk niet weg dat dat het zou kunnen zijn. heb iig geen pijntjes daar beneden oid.

Morgen ochtend fiets ik even langs de ha om urine langs te brengen en te laten testen.

mvg
    Natasja

2. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Tijdens de zwangerschap kunnen de kwaaltjes van een normale blaasontsteking veel minder merkbaar zijn, dat was een van de eerste dingen waar mijn vk voor waarschuwde... Het brandende gevoel of pijn daar beneden schijnt dan nogal eens weg te blijven.. Dus ik denk idd als eerste aan een blaasontsteking. Goed dat je morgen urine gaat wegbrengen, dat is wel even iets om waakzaam voor te zijn nu! Succes!

Edit: je kan zelf ook veel doen tegen of aan blaasontsteking door veel vitamine C, dus bv jus d'orange te drinken en ook cranberrysap is heel goed. Toen ze bij mij blaasontsteking vermoedden raadde ze me aan om uit voorzorg veel jus en cranberrysap te drinken. En idd veel water om de boel goed door te spoelen..

3. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Dan drink je te weinig

*ik ben weer te snel met antwoord geven. Je drinkt al veel :p

4. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Het kan ook met je lever te maken hebben. Ik zou het wel even melden bij je verloskundige. (zwangerschapscholestase bijvoorbeeld dat is niet ongevaarlijk. Heb je ook jeukende handen bijvoorbeeld?

5. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Niet meteen druk maken.
    Ik elke zwangerschap donkere urine daaraan herken ik het juist.
    Ziekenhuis Gent en verloskundigen zeggen dat dit volkomen normaal is (mits je die bovenstaande ziektes niet hebt)

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik heb gek genoeg donkerder urine sinds ik multi vitaminen slik. Slik je die ook? Ik drink ook veel maar als ik ze eens niet neem is de urine weer minder donker. Echt maf...

Je hebt natuurlijk zowel je eigen afvalstoffen als die van de baby.

7. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Bedankt voor jullie reacties! Ik slik geen multi vit, heb geen jeukende handen of het idee last van me lever te hebben. Geen pijn bij mijn blaas of plassen enz. Enige wat ik wel weet is dat je wat minder goed kan plassen omdat de kleine in de weg zit daar beneden. Als ik dan gehurkt plas dan lukt het wel en komt het er gewoon met een goeie vaart uit. Ik kan me ook niet herinneren of ik het ook bij mijn andere 2 zwangerschappen gehad heb. Het valt me nu gewoon heel erg op ook omdat het continu donker is. Oranje zeg maar. Oja ik heb van de week ook een hele gevoelige mond en tong gehad. Zegt dat jullie iets? Het zou heel goed kunnen dat mijn ijzer aan de lage kant is ik word daar a.s donderdag op geprikt. Heb bij mijn andere zwangerschappen ook altijd ijzer te kort gehad en moest dan pilletjes slikken.

8. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het even melden aan je vk als ik jou was en urine laten testen om dingen uit te sluiten.

9. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Ik heb het ook gehad en vanaf 32 weken last van jeukende handen en voeten en ja hoor; zwangerschapscholestase. Houdt het dus goed in de gaten of je jeuk krijgt!

10. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Hoi dames, mijn urine is na gekeken en er zijn geen ontstekingen te zien. Dus hoef me geen zorgen te maken. Ze zegt dat de kleur vaak niet zoveel uitmaakt. Dus weer gerust gesteld. Ik zal het wel nog even aangeven a.s donderdag bij de verloskundige.

Deel Deze Pagina