30 weken zwanger en bruinverlies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lovieyou, 7 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

3 sep 2021
    1.137
    884
    113
    Vrouw
    Rond het avondeten had ik voor het eerst wat bruinverlies/bruinige afscheiding. Tuurlijk meteen de vk gebeld en zij gaf aan dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat het vaker voorkomt. Ik voel haar gewoon bewegen gelukkig, maar echt gerust ben ik er niet op.

Heeft iemand ervaring met bruinverlies in het 3e trimester?

2. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    Als jij je zorgen maakt dan moet je vk die zorgen wegnemen anders nog een keer bellen voor een controle.

Lovieyou vindt dit leuk.
  3. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.245
    28.265
    113
    Ik vind dat altijd zo opmerkelijk. Overal lees je ‘bij bloedverlies bellen!!’ en dan bel je dus en dan is het ‘mwaa, komt wel goed, je hoeft niet langs te komen hoor’.

Ondertussen maak je je logischerwijs wel zorgen want waarom zou het anders overal staan? :rolleyes:

Geen ervaring maar ik snap wel dat het je niet lekker zit.
    Toevallig seks gehad of gepoept? De wrijving (ook minimale) of het drukken kan zorgen voor wat bloedverlies. Bruin is oud bloed dus het kan ook van gisteren zijn.

Lovieyou vindt dit leuk.
  4. Inaya1991

Inaya1991 Bekend lid

11 sep 2021
    544
    438
    63
    Bruin bloed is inderdaad geen actief bloed , moeite met ontlasting/zwaar tillen / seks allemaal redenen die hier voor kunnen zorgen
    Hoe ligt je placenta ? Als die vrij laag ligt kan dat ook nog een oorzaak zijn. mis het gebleven bij 1 x of verlies je nu gelijkelijk aan kleine beetjes bruin ? In het laatste geval zou ik vragen om een controle zodat ze even wat checks kunnen doen ..

Lovieyou en Snananas vinden dit leuk.
  5. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

3 sep 2021
    1.137
    884
    113
    Vrouw
    Bedankt meiden! Ik verlies nog steeds af en toe wat bruinig afscheiding, maar ook wat bruin slijm. De VK zei "ja, dit kan gewoon wat van je slijmprop zijn. Echt niet erg." Vind het toch altijd bijzonder hoe zij via een glazenbol kunnen zien dat er niets aan de hand is. Ze gaf telefonisch aan dat ze niet meer zou doen als het hartje luisteren en mijn bloeddruk opmeten.
    Vanochtend bij het eerste toiletbezoek nog wat bruin. Het is niet veel nu, steeds vermengd met afscheiding en soms dus zo'n stukje wat taaier bruin slijm. Ik ben rond 28 weken ook al een stuk van de slijmprop verloren, zonder bloed. Blijkbaar kan dit gewoon en groeit het weer aan.

Mijn man zei, als het vandaag nog zo is, dan overdrijf je maar een beetje hoor.. dat je ook wat rood bloed bent verloren en buikpijn hebt zodat ze even wat controles gaan doen.

6. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    Vind echt belachelijk hoe je vk reageert… het hoeft niks te betekenen idd maar je weer maar nooit. Voel je de kleine goed bewegen?

7. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

3 sep 2021
    1.137
    884
    113
    Vrouw
    Ja dat wel gelukkig! Ze is heel actief. Soms vraag ik me af of ze een weg naar buiten aan het banen is via mijn ribben.
    Vind het ook gek. Heb nu na de ochtend geen bruin meer gezien, dus even afwachten.

Deel Deze Pagina