Ik moet even van mij afschrijven want ik weet het ff niet meer:x Afgelopen maandag werd ik wakker met vloed in de urine en pijn en branderigheid bij het plassen. Aangezien ik al veel blaasontstekingen in mijn leven heb gehad dus weet hoe het voelt heb ik gelijk urine ingeleverd bij de HA. Men vond wel wat bacterien maar vond het niet genoeg om antibiotica voor te schrijven en zijden dat ik veel sinaasappelsap moest drinken en dan zou het morgen over zijn Dus 2 liter sinaasappelsap en 1 nacht verder en ik werd weer wakker met pijn dus weer potje ingeleverd. Kreeg ik weer hetzelfde verhaal! Vk gebeld en die zei dat die me niet kon helpen behalve hetzelfde advies. Nu zit ik op dag 3 en is de pijn niet meer te harden en heb ik vanmiddag al gebeld met de HA en die weigerd ook maar iets voor te schrijven of te doen. Ik weet het niet meer en ik zit nu al 3 dagen thuis van de pijn en het continue plassen. Daarnaast ben ik zo bang dat het schadelijk word voor de baby en ik weet het ff niet meer niemand kan of gaat me helpen. Help
vervelend! drink je wel versgeperste sinasappelsap? een bruistablet vitamine C cranberry helpt ook mar zitten veel zoetstoffen in die heel ongezond zijn..maar als je t echt niet trekt daarmee was ik altijd zo van mijn blaasontsteking af...of je moet verse cranberry's zien te krijgen daarmee kun je ook sap maken...maakt je blaas schoon..of kijk even bij de tuinen voor cranberry vitamine c tabletten zonder troep erin (even vragen) suc6 ermee.hopelijk ben je er snel vanaf!
Whaaat dat vind ik het meest bizarre doktersadvies ooit. Het is bewezen dat vitamine C echt niks helpt tegen een blaasontsteking, alleen cranberrysap zou goed voor je blaas zijn. Maar of dat een b.o. oplost weet ik niet. Als je zoveel pijn hebt is het toch ongelofelijk dat ze je allemaal met zo'n dom advies weer wegsturen? En niet eens kijken of er misschien iets anders mis is als het geen bacteriën zijn... Ik zou echt blijven aandringen bij de huisarts en mocht de pijn ondraaglijk worden zou ik naar het ziekenhuis rijden! Sterkte met de pijn, hoop dat ze je ooit eens serieus gaan nemen...
Bij de tuinen kan je pure cranberrysap halen maar dat is echt niet te drinken. Verdunnen met waterkan wel. Bij de etos kan je cranberry capsules halen. Werkt prima bij mij.
Gewoon nu direct de huisartsenpost bellen. Weet niet waar je vandaan komt maar dat hebben we hier wel een huisartsenpost voor spoed hulp. Ik had nu gebeld en gegaan flink aandikken en een antibiotica halen. Dit mogen ze niet doen. Heel veel sterkte en succes!! Hier ook iemand die er veel mee te maken heeft gehad het gevoel is ellendig hoop dat het snel beter gaat.
Belachelijk van de vk en de ha! Ja het kan gevaarlijk zijn, kan vroeggeboorte veroorzaken. Ik kreeg er ook echt menstruatiekrampen van en bij mij vonden ze ook niet voldoende bacteriën voor een kuur maar ik heb hen toch gekregen en het hielp gelijk. Cranberry helpt preventief maar niet als je al een infectie hebt. Inderdaad goed advies om de huisartstenpost dan maar te bellen. Beterschap
Indd huisartsen post bellen. Blaasontsteking kan harde buiken veroorzaken. gewoon bellen en uitleggen dat je echt pijn hebt ze mogen je niet weigeren! Succes hopelijk ben je snel geholpen
Hier ook iemand die veeeeel blaasontsteking heeft gehad in der leven. Wederom een afspraak met de dokter maken en op kweek laten zetten! Wat betreft vroeggeboorte heb ik ooit begrepen van de gyn dat dat pas voorkomt als je later in je zwangerschap bent. Bij mij heeft een blaasontsteking geleid tot ontsluiting met 33 weken en uiteindelijk moest ik alsnog ingeleid worden en is meneer pas met 42+1 geboren
Mochten ze weer niet willen helpen, kun je online ook D-Minose tabletten of poeder kopen. Dit is blijkbaar het werkzame bestanddeel van oa cranberries, maar dan minder zuur 😉. Succes!
Hebben ze je urine wel op kweek gezet? Volgens mij is dat redelijk sta daard om te doen als er wel bacterien worden gevonden, maar niet genoeg om van een blaasontsteking te spreken, vooral bij zwangere vrouwen. Omdat er verschillende soorten blaasontsteking zijn dacht ik, zoiets? Heb er niet veel verstand van hoor maar dacht eens zoiets gelezen te hebben en ook over een bepaald virus/bacterie, gbs of zo?! Wat dan weer van invloed kan zijn op blaasontstekingen, de zwangerschap en de bevalling. Dus ik zou in ieder geval er op staan dat je urine ook op kweek word gezet om echt alle infecties uit te sluiten!!
Jeetje, ja deze streek hebben ze me tijdens mijn 1e zwangerschap ook geleverd, ik kon niks meer, alleen krom liggen van de pijn Ik ben toen naar mijn oude huisarts gegaan (die ik als kind had), ik mocht daar namelijk altijd terecht zei hij als er iets was en daar hebben ze me toen wel geholpen + heeft hij een boos telefoontje gepleegd naar mijn ha hoe het in ze opkwam een zwangere vrouw met een blaasontsteking door te laten lopen. Dit kan nl lijden tot vroeggeboorte. Ik zou de hap bellen als ze je niet willen helpen!
Cranberry sap moet je nemen dat is zuur dat dood een deel van de bacteriën plus dat je gewoon wat moet krijgen hoor dit kan niet straks krijg je een nierbekken ontsteking!
Als je er zoveel last van hebt, gewoon weer naar de huisarts gaan en eisen dat je medicijnen krijgt. Het is jouw lichaam en de ha of vk voelt jouw pijn niet. Eventueel zou je naar een andere ha kunnen gaan voor een 2nd opinion.
wat belachelijk dat ze je niet willen helpen idd weer je huisarts bellen als ze je echt niet willen helpen kun je een second opinion vragen aan je huisarts of idd huidartsen post bellen en je verhaal voorleggen. succes en sterkte !
Iedereen hartelijk bedankt voor de steun. Ik ben net naar de HA gegaan en heb erop aangedrongen dat ze me helpen en blijkbaar moet je weer aso doen en een scene zetten voordat je uberhaupt geholpen word! Dus nu weer urine ingeleverd en om 11:30 krijg ik uitslag maar wat het ook is hij zorgt er nu maar voor dat ik wat krijg en anders ga ik wel naar iemand anders!
Nou uitslag binnen en heb dus een zware blaasontsteking en moet direct aan de antibiotica. Het heeft 4 dagen geduurt maar ik ben zo blij dat ik nu een behandeling krijg! Iedereen nog bedankt voor de steun en goede tips om het ook voor in de toekomst te voorkomen.
Ohh wat een vreselijke mensen daar, echt! :x Dat is toch gewoon nalatigheid dat ze jou niet wilden helpen. Gelukkig heb je het toch voor elkaar gekregen en krijg je wel medicijnen! Beterschap!!