hoi dames hiero even een vraag ik sta onder controle bij de gyn van wege mijn voor geschiedenis met met me vorige zwangerschap me kleine kereltje was dismatuur en prematuur dus te klein en te licht voor de zwangerschaps duur en is eerder gehaald nu bij deze zw slik ik al vanaf t begin ascal voor me bloed en nu had ik gister cont bij de gyn en krijg al vanaf 23 weken elke x een groei echo. en ze licht wel precies op schema alleen me buik groeit niet mee zeg maar en daar maakte ze zich wel zorgen over nu moet ik over 2 weken weer terug komen en dan kijken of me buik is gegroeid want ze vond hem na t voelen aan de kleine kant nu gaan bij mij natuurlijk weer alle alarm bellen af want heb zoiets al een x mee gemaakt en nu dus weer ,,, vroeg me dus af of iemand hiero t zelfde heeft meegemaakt en wat ze toen hebben gedaan eerder halen of mss helemal niks ....
Bij mijn dochter was mijn buik ook te klein, athans kleiner dan het gemiddelde. Ik heb met 32 weken toen een echo gehad en alles was prima, het vruchtwater was voldoende en de beeb groeide ook goed. Dan gooide ze het dus al snel op mijn bouw en verder was er niks aan de hand met de kleine dus hebben ze er daarna nooit meer naar gekeken. Als je kindje wel achter ligt dan zullen ze denk ik eerder proberen het wat langer te laten zitten, dus geen strippen met 38 weken enzo.
Maar de echo's laten zien dat de kleine wel op lijn groeit? Dan zou ik zelf denken dat die buik niet zo'n punt moet zijn... Bij mijn dochtertje had ik een klein buikje, (bij 7 maanden was er iemand die vroeg of ik heel misschien zwanger was? Oja, wat leuk! Hoe lang, een maand of 3? Toen ik dus zei: Nou, een maand of 7, rolden haar ogen er zo'n beetje uit...). En Thirza was uiteindelijk, bij 41+5, 4330 gram.... VK was stomverbaasd, (ze was op basis van mijn buik en voelen geschat op 7 pond), was ook het eerste wat ze riep: Jemig, wat een groot kind, waar heb je die al die tijd verstopt?!?! Dus buikomvang hoeft helemaal geen fluit te zeggen!
he dames dank je wel voor jullie reactie's ja ze groeit wel precies binne de lijntjes dus dat is op zich mooi alleen snap ik aan julie reacties de gyn niet zo dat ze me over 2 weken weer wil zien ,, ja of wel mss omdat bij me jongste zoon het ook zo begon die lag altijd goed op schema en zo en is tog uiteindelijk gehaald om dat tie klein en te licht was. ik krijg ook die reacties van mensen als ik hun zeg ben al 30 weken zwanger haha
Denk dat het, met je voorgeschiedenis, verstandig is hoor, om het goed in de gaten te houden, maar als de echo's nu goed zijn, maar je buik blijft klein, hoeft dat bepaald niet te betekenen dus dat het mis gaat... Thirza ging steeds meer voorlopen op schema, maar mijn buik dus bepaald niet, en uiteindelijk klopte daarvan de echo beter Nu wil zo'n echo er ook nog wel eens naast zitten, maar als je mij vraagt wat betrouwbaarder is: echo of buikomvang, zou ik toch zeker zeggen: buikomvang.