3 kindjes vlak na elkaar, extra risico's?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jalea, 20 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wij worden blijkbaar heel makkelijk zwanger, de 1e na ruim 11 jaar pilgebruik direct in de 1e ronde, de 2e na 2 vergeten pillen! (met als gevolg nu een klein leeftijdsverschil van 17mnd)
    Ondanks dat ben ik toch weer aan de pil, we hebben alle andere vormen van anticonceptie besproken maar ik vind de pil toch het prettigste. natuurlijk beseffen we ons dat we het risico lopen dat ik zwanger raak als ik in deze hectische periode een pil zou vergeten, maar daar hebben we goed over gepraat en dat risico durven we aan.
    maar we zijn dus niet bezig voor een 3e en dat kan zelfs nog wel 3 jaar duren!
    terug komend bij wat ik eigenlijk vragen wilde, gister kwam ter sprake hoe makkelijk het gegaan is de vorige 2 keren, en vroeg ik me opeens af: stél dat het nog eens gebeuren zou terwijl ik nog niet ontzwangerd ben, loop je dan veel extra risico's? en dan bedoel ik niet alleen voor het kindje maar ook voor mijzelf?
    de 2e zwangerschap was behoorlijk zwaar, vroegtijdig flinke voorweeen (bij de 1e ook), vroeg in de zwangerschap al bloedarmoede, nog veel ergere ischias (en in erg vroeg stadium) dan bij de 1e, etc.

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oooh meid, ik dacht dat je weer zwanger was! Nog even niet dus, maar het zou zomaar kunnen met jullie grote vruchtbaarheid. Ik denk dat het lichamelijk heel zwaar is om snel achter elkaar kindjes te krijgen, vooral voor de moeder. Maar dat heb je al gemerkt natuurlijk. Is het geen idee om aan de prikpil te gaan? Dan vergeet je 'm tenminste niet en ben je goed beschermd. En kan je je 'goed' voorbereiden (extra vitamines slikken om bloedarmoede te voorkomen, fysiotherapeut om advies vragen want je wil niet weer ischias natuurlijk en proberen zo fris en fruitig mogelijk een derde zwangerschap in te gaan). Maar dat kan je nu ook allemaal al doen natuurlijk, dus mocht het weer gebeuren dat je toch zwanger raakt. Dan kan je gewoon vitamines slikken (foliumzuur zou elke vrouw moeten slikken in haar vruchtbare leeftijd, daar kan je niet teveel van hebben). Maar bespreek het ook eens met je huisarts of vk. Die kan je ook advies geven hieromtrent.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik weet niet of het heel zinvol voor je is om precies te weten welke risico's eraan vast zitten, (alhoewel: zo ontzettend hoog is jullie tempo nu ook weer niet, ik ken er die om het jaar een kind krijgen: dan doe je je lijf echt heel wat aan).
    Maar ik zou me vooral richten op wat voor jullie dan de beste anticonceptie is waarmee je wel zeker weten voorkomt dat je zwanger wordt voor je het zelf wilt... En dan kun je het beste eens samen een afspraak bij de huisarts maken, lijkt me...

4. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    de prikpil vind m'n arts niet verstandig bij mijn chronische ziekte, en zelfs de verloskundigenpraktijk van onze wijk raad het iedereen inmiddels af. de andere opties hebben we ook besproken maar spiraaltje vind ik niks, implanon lijkt me niet prettig, en bij nuvaring, de pleisterpil etc moet je er ook aan denken dus btje zelfde principe als de pil. bovendien zouden we het geen drama vinden als het opeens toch zou gebeuren (hoort misschien btje bij onze way of life, go with the flow ;)), alleen zijn we er dus absoluut niet actief mee bezig en kan dat nog best wat jaren duren.
    voorbereiden bij een fysiotherapeut is misschien zo'n gek idee nog niet, en idd vroegtijdig fanatiek bezig gaan met extra vitamientjes is ook een goed idee voor als het ooit weer zo ver is.
    we hebben het hele anticonceptieverhaal besproken met de verloskundige in het ziekenhuis en de praktijk in de wijk, maar kwamen toch weer uit op de pil

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier is iemand, die kids schelen elk een jaar, heeft er 3. Haar baarmoeder is nu verwijderd omdat die dusdanig verzakt was dat ze incontinent ervan werd.

De 1e is geboren in Januari 2006, de 2e in december 2006, de 3e in november 2007.

Na 2 kinderen werd al gezegd dat ze nu moest wachten, maar lekker eigenwijs doen en TOCH zwanger worden, waardoor ze nu dus der baarmoeder kwijt is.

6. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    pfff moet er niet aan denken zeg!
    ik vraag me echt af hoe die vrouw zich voelde toen ze zwanger was? er zijn vrouwen die zich dan op hun best voelen en graag weer zwanger willen worden (mijn moeder kent iemand die zegt zich het beste te voelen tijdens zwangerschap en die heeft inmiddels 11 kinderen.... :confused: )
    maar ik voel me toch echt niet supertof ofzo hoor! op z'n zachts gezegd... moet er niet aan denken om binnen een paar maanden al weer zwanger te zijn...

7. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Ben ik ook zo snel?
    Toen de eerste was geboren was ik na 6 maand zwanger van nummer twee.
    Eerste geb.okt 2005 tweede geb.jan.2007
    Ben nu zwanger van de derde..Wordt verwacht april 2009..
    Tjah..best vlug denk ik, wordt tevens wel de laatste.. ;)

8. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ze zeggen dat je lichaam 9 maanden nodig heeft om te herstellen van de zwangerschap.

Ik zou toch even serieus overwegen om toch een "veilige"anticonceptie te gaan gebruiken. Als de pil voor jou onveilig is dan zou ik zeker kiezen voor een ander want anders ben je misschien binnen een no time weer zwanger!

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Vraag me af waarom je geen spiraaltje wilt? Lijkt me toch fijner dan de pil: a) je hoeft er niet meer om te denken, b) het geeft de hormonen plaatselijk af, ipv over je hele lijf zoals bij de pil het geval is.

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Hoi,
    Wij raken ook nogal makkelijk zwanger heel wat zwangerschappen door de pil heen waarvan Daan het mooie resultaat is, En Roos met het spiraal. Tja en dan nu wat voor anticonseptie. Wij gaan voor de prikpil zodra ik voor het eerst ongesteld ben dan gaan we eraan. nu hebben we 2x sex gehad met condooms en wat denk je condoom scheurt. Ik ben niet om de morning afterpil geweest. we zien wel waar het schip strand word ik ongesteld dan ga ik de prikpil halen maar doe vanaf nu maar wel even iedere week een testje ik weet niet hoe snel je zwanger kan raken na een bevalling.

wij durven het risico ook aan.

11. Bri

Bri Niet meer actief

Leeftijdsverschil van 17 maanden is toch niet eens zo heel erg klein... Maar ik zie dat je jongste nu nog geen 2 maanden is. Dan lijkt het me wel erg snel om alweer zwanger te worden.

Ik denk dat het voor iedereen anders is. Mijn moeder heeft binnen 9 jaar tijd, 7 kinderen gekregen. En 7 jaar later nog eens 2. Topfit, nooit iets gemankeerd. Sommige mensen hebben blijkbaar een lijf dat is gemaakt om kinderen te dragen.

Ik zou vooral afgaan op hoe je je voelt. Ben je goed hersteld na je eerste en je tweede zwangerschap, heb je veel last gehad tijdens de zwangerschappen? Als je lichamelijke problemen hebt, zou ik een volgende zwangerschap toch nog even voorkomen.
    (zelf heb ik prima ervaring met condooms, even geen hormonen slikken (wel zo fijn omdat ik ook BV geef) en mijn lichaam echt de kans geven volledig te herstellen)

12. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    euuhh... :rolleyes: zo komt mijn nichtje aan haar kindje, door de prikpil heen :)

13. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    17 maanden is in principe niet erg klein idd, alleen had ik na de 1e echt het gevoel nog totáál niet ontzwangerd te zijn. ik voelde me echt nog absoluut niet mezelf, ook na 8 maanden nog niet (had misschien ook te maken met de PD die ik na die bevalling had)
    het gekke is dat ik nu, heel kort na de 2e bevalling, me al 10x beter voel dan 8 maanden na de 1e. ook lichamelijk valt het me 200% mee, en ik heb ook niet het idee dat 'de klap nog komen moet' ofzo
    mijn ischias is waarschijnlijk een hormonaal probleem vertelde m'n vk me vorige week, dus zodra ik zwanger ben begint het feest weer :(
    maargoed, we zijn niet bezig voor een 3e, maar als die er toch opeens is, dan zij het zo en zijn we er héél gelukkig mee (maar dan zou de stap naar sterilisatie van m'n man wel opeens heel dichtbij zijn na die geboorte :))

14. Bri

Bri Niet meer actief

Ah, zo zie je maar dat het altijd anders kan zijn. Bij de ene na 8 maanden niet ontzwangerd, bij de andere na 2 maanden al weer lekker in je vel. Zo'n PD is ook niet niks, dat je alweer snel zwanger was, was vast even schrikken!
    Geniet lekker van Boefje1 en Boefje2, en als nummer 3 komt zal die, zo te zien, ook welkom zijn. enne.... probeer die pil niet te vergeten he, dan werkt ie een stuk beter ;)

15. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    misschien was het maar beter dat ik onverwachts zo snel zwanger was, want als ik zelf de beslissing had moeten nemen dan had ik een heel erg probleem gehad. we wilden graag een 2e kindje maar de 1e bevalling was zo'n hel dat ik die keuze echt niet durfde te maken. toen ik opeens zwanger was, was de keuze al voor mij gemaakt. had ik maar geweten dat de 2e bevalling zoveel beter zou gaan, dan had ik niet zo gestresst tijdens mn 2e zwangerschap! maarja das achteraf he
    als er een 3e opeens zou zijn, dan zou hij/zij enorm welkom zijn, das ook de reden dat we het risico aanvaardbaar vinden. en idd, gewoon niet vergeten haha, de vk had een handige tip, met elastiekje om je tandenborstel doen aangezien ik tandenpoesten nooit oversla

16. valentijn14

valentijn14 Actief lid

8 jul 2008
    280
    0
    0
    Ik dacht ook wat jij nu denkt.
    we hebben al 2 kinderen, 1tje van net 11 jaar en die andere wordt over een paar maanden 10 jaar. ze hebben een leeftijd verschil van 18 maanden.
    dus toen onze zoon 9 maanden oud was, was ik zwanger van onze dochter. Voor ons was dat al heel snel hoewel we eigenlijk niet zo snel een 2e wilde. Mij werd verteld dat als je borstvoeding geeft niet makkelijk zwanger kon raden ivm bepaalde stoffen...bulls*it dus.

Nu is onze oudste 11 jaar,
    het bleek dus voor ons voor t 3e kindje niet zo makkelijk te gaan als wij dachten, wij hebben er 2 a 3 jaar overgedaan om zwanger te raken.

maarja niet iedereen is het zelfde....

Deel Deze Pagina