Hallo dames, Ik hoop dat iemand dit herkent. En dat ik het ook goed kan beschrijven. Ik ben pas 9 weken zwanger en heb sinds een paar dagen last van (een spiertje in?) mijn lies. Het gaat om zeg maar de plek bij de binnenkant van mijn rechterbeen, waar de aanhechting zit aan mijn kruis. Ik heb het vooral als ik een tijdje gezeten heb en dan ga lopen. Dan voelt het stijf en pijnlijk. Het geeft het gevoel alsof ik me verstapt heb, zeg maar. En de pijn begint een beetje aan de voorkant, en trekt naar achter, tot de onderkant van mijn rechterbil. Ik vraag me echt af wat het nu is. Het kan natuurlijk zijn dat ik me wel gewoon verstapt heb. Of het is iets dat met de zwangerschap te maken heeft...? Ik heb al gegoogled op BI en ischias, maar dat klinkt toch anders. Ik heb dit bij de zwangerschap van mijn zoontje trouwens niet gehad. Nou ja, ik hoop dat het herkenbaar klinkt en dat iemand me kan helpen.
Nou er zitten daar allerlei banden en doordat je baarmoeder daarin hangt en groeit kan dat pijn gaan doen.
@Nachtzon: meer andersom... Meer van het midden naar achter zeg maar. @Muppet1604: ja, dat begrijp ik. Maar deze banden zitten wel heel laag. Mijn baarmoeder hangt daar nu (nog) niet. Wonder boven wonder voel ik het nu trouwens niet. Kijken hoe het vandaag verder gaat, want de afgelopen dagen kreeg ik er toch steeds weer last van.
O jawel hoor, de enige banden die nu nog niet gebruikt worden zijn degene die boven de baarmoeder zitten maar alles wat daaronder zit word wel al gebruikt. Hij zweeft niet hoor in dit termijn kun je ook al last hebben bijv van de banden in je vagina.