Hoi dames, hier een erg onzker miepje.. Ik ben nu behoorlijk verkouden en hoest mijn longen er zowat uit. Kan het door die druk die erop staat kwaad voor de zwangerschap? Voel nu ook krampjes.. Ben zo onzeker, dat had ik niet verwacht bij de tweede maar het lijkt alleen maar erger!
Volgens mij kan dat geen kwaad, hoor. Maar als je zo onzeker bent, bel dan gewoon de HA of vk even. Vindt echt niemand raar! Beterschap!
Naar mijn idee kan het ook zeker geen kwaad. Koorts kan wel gevaarlijk zijn, dus die moet je altijd proberen laag te houden dmv paracetamol. Dan zou ik zeker even de ha bellen. Hoesten en erg verkouden zijn heb ik nu ook al 1,5 week.
Ik ben ondertussen in mijn 4e ziekte week en kanp nu pas lekker op.... Ik hoestte mijn longen uit mijn lijf, tot mijn buik er gewoon zeer van deed. Echt kwaad kan het volgens mij nog niet. Je zwangerschap is nog zo pril dat je buik er totaal nog geen last van gaat hebben. Alleen eventuele koorts in de gaten houden. Ik heb wel een keer wat bloed verloren, maar dat is door het vele hoesten geweest en ik was dan wel al 28 weken zwanger! Het enige dat je nu mag gebruiken is tijmsiroop. GEEN strepsils, bisolvon etc.) Verder eventueel een paracetamol en verder veel rusten, dan gaat het wat sneller over.
Kan koorts gevaarlijk zijn als je zo pril zwanger bent of ook op mijn termijn ? Heb 39 koorts, maar ik slik bijna nooit paracetamol bij mij helpt het alleen tegen hoofdpijn en verder krijg ik enorme maagpijn.
Koorts is altijd iets om in de gaten te houden. Maar voor de kleine opzich kan het niet echt kwaad verteld de huisarts me. Die ligt niet extra te bakken zeg maar, kindje blijft op gewone temperatuur. Neem een paracetamol en ga even lekker in je bedje liggen. Ik nam alleen paracetamol als ik ging slapen. Verder is er eigenlijk niet veel aan te doen. Je moet dit echt even uitzoeken. En bij twijfel gewoon even bij de huisarts navragen!
Bedankt voor de reacties, het heerst ook echt he.. Thnx voor de tip dat je geen strepils e.d. mag, dat wist ik niet. Hopen dat het snel weer over is en ons wondertje veilig blijft zitten, nu wat verhoging hoop dat de koorts uitblijft. Beterschap voor allemaal