Morgen dames, Friesland: Heb geen luieremmer gekocht, vond het een beetje overdreven eerlijk gezegt... Zet hier gewoon een pedaalemmer mee, en de erg vieze luiers werp ik meteen in de container! Krissa: Wat vervelend meid sterkte! ChantalK: Oeh lekker een paar daagjes weg zeg... jammer dat het weer niet mooi was... Zielig van het handje van je dochtertje, heeft ze er erg veel last van? Hier komt straks de kraamzorg voor de intake, ben benieuwd!!!
Goedemorgen Krissa Hahaha wat grappig. Ik heb zelf zo'n bord nog nooit gezien. Ik had hem van de hyves van een collega af gehaald, toen het over parkeren ging. Ik dacht dat is wel een leuke haha. Maar ze zouden die meer moeten plaatsen. Zou wel leuk wezen haha. Het slapen wil bij mij ook steeds minder. Naast het feit dat ik gewoon bijna geen oog dicht doe omdat ik niet moe ben, heb ik best een pijn 's avonds en begin van de nacht aan me rug. Als ik zo min mogelijk pijn wil hebben, moet ik om het half uur omdraaien, want langer hou ik op 1 kant niet vol. Maar dat is zo vermoeiend en wil ook niet echt. Ik merk dat ik steeds vaker wakker wordt op m'n rug. VK zei dat dat niet erg was, als ik maar wel meteen omdraai zodra ik wakker ben. Dus dat doe ik ook. ChantalK Fijn dat het wat beter gaat met het handje van je dochtertje en dat ze er niet zo last meer van heeft. Nou hopen dat het goed en snel geneest.. Want blaren vind ik zelf altijd wel erg pijnlijk!! Lekker een weekendje naar Landal. Wij waren de eerste week van deze zomer naar Centerparks, Kempervennen. Maar ik was niet zo heel tevreden over de bungalow. Ik vond het maar een smerige boel daar. Verder het park was wel heel netjes en leuk voor kids. Joy Ja hier goot het gisteren ook..!! Echt niet normaal zeg. Hopelijk vandaag wat minder, want de hond wil absoluut niet naar buiten als het zo regent. hahaha Blike Ik denk dat ik inderdaad voor de plasluiertjes maar gewoon een pedaalemmer doe, net als bij ons in de wc staat. En de poepluiers meteen in de container. Denk dat dat veel handiger is dan zo'n dure luieremmer die je vervolgens amper gebruikt. Je moet toch je handigheid er wat in gaan krijgen denk ik. Veel plezier met het intake gesprek.. Zit je ook bij Isis Kraamzorg? Ik vond dat wij een hele leuke vrouw hadden met het gesprek. Alleen had ik een beetje gehoopt dat ze het babykamertje ook even wilde zien, Maar dat was niet zo
Zo even kijken hoever ik kom...dochterlief is behoorlijk vervelend vandaag :x Krissa, wij zijn naar het vennenbos in Hapert geweest. Was een erg leuk park. De kids hebben zich super geamuseerd. Ik moet zeggen dat ik het nu de laatste week erg snel vind gaan. Schrok er gister een beetje van dat ik al bijna 35 wkn ben Balen dat je zo'n pijn hebt. Ik begin nu langzaam wel een beetje te stressen....er moet nog zoveel en de tijd begint nu toch wel te dringen Blike1987, We hebben heerlijk weer gehad. We hebben zaterdag en zondag heerlijk op het terras in het zonnetje gezeten terwijl de kids zich vermaakten in het speeltuintje. Was echt genieten, want normaal moeten we steeds achter de kids aan blijven rennen haha. Ze heft gelukkig geen last meer van haar handje. Tenminste..ze klaagt niet van pijn en doet weer alles met het handje. Hoe was de intake? Friesland, Kempervennen zijn we 2 jaar geleden geweest. Dat is ons ook tegen gevallen. Ik vond er juist erg weinig voor de kids. We hadden toen slecht weer en konden nergens anders naartoe dan het zwembad. De Market Dome vond ik ook niks met al dat water. Zoonlief was toen nog net te klein en bleef maar naar het water lopen. Dus rustig daar zitten zat er ook niet in Daarom dit jaar Vennenbos (ligt dicht bij elkaar) van Landal. Dit park is ons beter bevallen. Hier was ook wel wat water maar niet veel en ondiep. ook was hier een binnenspeeltuin en subtropisch zwembad. Ze konden hun energie echt kwijt daar haha.
Ohh sorry mensen, ik moet even mijn irritatie kwijt.. Ik erger mij dood aan mensen die continue vragen hoe het gaat, terwijl ze weten dat ik zo'n ontzettende rugpijn heb. Een vriendin en een nichtje van me vragen elke keer als ik zeg: Het gaat wel; oh wat dan? SJONGE JONGE, je weet nou toch wel dat ik last van me rug heb? Denk je nou echt dat dat van de een op de andere dag over is?? Vraagt ze ook nog: wat ga jij vandaag doen? Heb je anders ff zin om een bakkie te komen doen???? Ik sta echt werkelijk met mn mond vol tanden..!!! Denk je nou echt dat ik met deze rug nog een half uur kan rijden en dan lekker een bakkie koffie kan gaan doen?? Ik ben al blij dat ik de hele dag kan zitten en niet meer de hele dag hoef te liggen..!!! Begrijpen ze het dan echt niet?? Ik ga toch niet voor niks 3 weken eerder in de ziektewet i.p.v 3 weken later met verlof. Het gaat gewoon niet meer. En elke keer vragen ze weer hoe het gaat en als ik zeg: het gaat. Vragen ze waarom?? Zijn ze nou echt zo dom?? Pff sorry maar ik voel me soms zo'n aansteller daardoor en soms ook zo verschrikkelijk onbegrepen
Zoo net de kraamzorg weer weg. Zit ook bij Isis. Hier ook een hele leuke vrouw, ze hoefde alleen het kamertje ook niet te zien (en ik had het net zo netjes gemaakt boven ) Krijg 49 uur kraamzorg, gewoon standaard dus... Moet donderdag alleen nog even met de VK gaan overleggen waar ik moet bevallen, boven of beneden. Ik hoop trouwens boven, beneden zie ik niet zo zitten. DAn moet ik de boel zo verbouwen... Hoe gaat dat bij jullie?
Friesland: Begrijp je irritatie, sommige mensen weten ook echt niet wat ze moeten zeggen en snappen er ook niets van...
Blike, Ik moet beneden bevallen.. En zei al dat dat een heel gedoe wordt, want we hebben maar een klein huisje.. Ze zei leuk dat het dan maar op de achtertafel moest. Dus heb inmiddels al een kraambed via de thuiszorg aangevraagd.. Echt balen, maar het is niet anders Ja ik ben echt zo super geïrriteerd en ik begrijp er niks van.. Snappen mensen het gewoon niet? Denken ze nou dat ik me aanstel? Zegt ze ook nog leuk: ja, maar je moet wel blijven bewegen. Ze moest eens weten hoe zeer mijn rug doet als ik een half uurtje sta te koken..!!!
ohhh dus jij moet ook wel beneden bevallen? shit man, dan zal ik het ook wel moeten... vind ik best wel waardeloos, maarja. Het is niet anders, zal donderdag even met Tjibbe overleggen, beide buurvrouwen zijn ook boven bevallen (februari en juni) dus dat zal ik als troef gaan gebruiken... we shall see. Ik zal nu naar mijn werk. Fijne dag allemaal vandaag!
Even off-topic maar laat hier toch even weten dat mijn dochter vandaag 1 jaar geworden is! Joehoe! Wat is het snel gegaan zeg! Vorig jaar lag ik op dit moment te persen want om 13u52 is ze geboren
Gefeliciteerd Lisa ! Friesland .. Pff mensen hebben gewoon geen inlevingsvermogen hoor dat is het gewoon. Ik heb zelf dan BI en rugklachten door een ongeluk. Heb het best zwaar maar ze verwachten gewoon dat je rustig even half uur heen en weer terug rijd hoor. Beetje jammer. Bevallen ... Ik zou echt niet beneden willen bevallen. Hier mag het gelukkig boven dat scheelt wel. Ik heb vandaag samen met Mich alle laatste spulletjes opgehaald we zijn nu helemaal compleet. Ik ben trouwens aan het breien omdat ik me zo verveelde en ik niet zo mobiel meer ben en rustig moet doen. Hele leuke trappelzak moet het worden. Zal wel ff foto maken als het klaar is.
Cos, ik ben benieuwd naar je breiwerkje ga je de binnenkant dan voeren met stof? lijkt me kriebellig alleen wol Welke kleuren gebruik je? Lisa, wauw 1 jaar al, GEFELICITEERD Ik zag trouwens een mooie foto van je buik in het buikentopic van vorige en deze zwangerschap je groeit nu veel harder vind ik, heeeeeel mooi!!
Wonder Inderdaad, ik heb eens 2 foto's naast elkaar gelegd van beide zwangerschappen rond de 34 weken! Vond het wel eens leuk om het verschil te zien Ik ben zo blij dat ik de verjaardag van mijn dochter zwanger gepasseerd ben. Nadat ik in het ziekenhuis lag op 30 weken kreeg ik plots voor bepaalde datums echt schrik dat ik ervoor zou bevallen! 9 augustus: verjaardag dochter: missie volbracht 14 augustus: verjaardagsfeestje 36 weken: dan hoeft ons kleintje de couveuze niet meer in 1 september: maar ik betwijfel dat ik die zal halen Denken er nog mensen in 'mijnpalen', er was hier overlaatst een topic over en vond het wel leuk om te zien dat iedereen wel zijn eigen mijlpalen heeft!
@lisa, gefeliciteerd met de verjaardag van je dochtertje. En de mijlpalen, ik heb er ook wel een paar. Als eerste de 37 weken, die heb ik met Max nooit gehaald. Daarnaast liever niet op 24-8 (peetoom Max jarig) 25-8 (a.s. peetoom van deze hummel jarig, MAx voor de eerste keer naar de peuterspeelzaal) en 7-9 (zelf jarig). Verder zien we het wel. De aller eerste mijlpaal is de volgende groeiecho en controlle omdat er dan verder gekeken gaat worden hoe we verder gaan. Ik hoop met deze data rekening te kunnen houden. @friesland. heerlijk die opmerkingen. De meest irritante vind ik nog wel dat ik maar had moeten werken dan was ik in de ziektewet en max op de creche dan kon ik tenminste genoeg rust nemen. Alsof ik dat zou willen. We hebben er bewust voor gekozen de eerste jaren van de kids een van de ouders thuis. Dus bemoei je er niet mee. En ik denk ook dat veel mensen het niet begrijpen, als je het zelf niet hebt/hebt gehad krijg men toch al gauw het idee dat het een van de zoveel kwaaltjes is die je er maar bij moet nemen. Dat is vervelend want je kunt echt niets. Ben benieuwd hoe lang ze jou laten lopen als het nog erger wordt. @cos fijn dat je alles al in huis hebt. Ik heb nog een lijste met 16 punten die gedaan moeten worden. Vanavond maar een volgorde van belangrijkheid erin zetten. MIjn man is vrachtwagenchauffeur en heeft door de week geen tijd om het te doen en ik kan en mag het allemaal niet meer. Zo frustrerend als je weet dat het nog moet en de tijd begint te dringen. Dames geniet van het zonnetje vandaag (voor zolang als het duurt), Groetjes, Krissa
@Cos, ik zou ook liever niet beneden willen bevallen. Maar ik heb geen keus. Het is óf ziekenhuis, of beneden bevallen. Nou dan maar beneden. Is niet anders. Wil graag als het kan thuis bevallen, lijkt me heerlijk. Kan altijd nog naar het ziekenhuis als er iets niet goed is. Het is nog geen 10 minuten rijden en de ambulancepost staat naast ons huis. @ Lisa, ik vond dat inderdaad ook een leuk topic..!! Ik heb ook een aantal mijlpalen: 1 september, 36 weken, geen couveuse 8 september, vanaf die datum mag ik thuis bevallen 21 september, niet bevallen want dan is mijn vader jarig!! 29 september, 40 weken behaald!!! @Krissa, ja kan me voorstellen dat dat ook niet leuk is inderdaad als mensen dat tegen je zeggen. Mensen weten het altijd beter en hebben altijd een mening over je klaar staan. Dat is altijd zo geweest en dat zal ook altijd zo blijven. Hoe moeilijk het soms ook is te begrijpen
Oh ja, wat ik nog wilde vragen.. wanneer gaan jullie het bed op klossen zetten, vluchttas klaar maken?? Wij gaan aankomend weekend al klossen op halen, omdat we niet zeker weten of deze onder ons bed passen en we dan iets anders moeten bedenken En het weekend erna gaan we alvast wat spulletjes bij elkaar zoeken voor de vluchttas zoals; 2e tandenborstel halen, borstel, haarlak, pyama etc.
@friesland De klossen ga ik volgende week woensdag halen als ik ook controlle heb. Hier kan het niet in het weekend en zal ik het zelf op een of andere manier moeten zien te doen. Gelukkig heb ik dan hulp van mijn moeder want die gaat mee naar de controlle voor onze kleine man. Mochten de klossen niet passen, dan kun je altijd kratjes halen bij de supermarkt. Je betaald dan het stasiegeld maar krijdt dat ook weer terug als je ze inleverd. Ik heb gehoord dat die altijd werken. Zelf geen ervaring mee. @ziekenhuistas. Die ga ik komend weekend in orde maken. Heb wel al een lijstje gemaakt wat erin/mee moet. Op een of andere manier is het zo definitief als ik hem klaarmaak. Bij Max pas gedaan de avond van tevoren. Maar toen waren we met alles pas bezig met een week of 36. Groetjes, Krissa
@friesland Mijn vluchtkoffer wil ik morgen al een stukje klaarzetten want zou hem graag tegen 35 weken klaar hebben. Aangezien ik sowieso in het ziekenhuis beval, wil ik er wel op tijd mee zijn!
Klossen, heb ik niet nodig want ik ga in het ziekenhuis bevallen en heb ook geen kraamhulp er na Koffer/tas, Ik heb mijn tas vandaag in de wasmachine gestopt, zodat die lekker fris ruikt, dan kan de schone pyjama ed er in en zo'n lekker zwitsal geurzakje er bij Geurzakje, heerlijk zijn die van zwitsal, ik heb ze op de babykamer in de lade en kast gelegd