Morgen allemaal, Net bij de VK geweest, en moet helaas toch echt beneden bevallen, vind ik wel echt een domper. Had het me heel anders voorgesteld... Dus nu maar even kijken wat voor bed ik zal neerzetten. Hoe doen jullie dat trouwens? al neerzetten? of pas doen als de bevalling begint? Zie het eigenlijk niet zo zitten om nou een paar weken een bed in mijn woonkamer te hebben staan... Lisa: Mijlpalen heb ik ook wel, vooral als ik 37 weken ben, dan mag ik thuis bevallen en kan het dus ook ieder moment gaan komen Klossen: Hoef ik dus niet, aangezien ik beneden moet bevallen... Zal wel een bed moeten gaan regelen... Vluchttas: Zal ik binnenkort ook maar eens gaan klaarzetten, je weet maar nooit Wonder: Ik heb ook van die geurzakjes in de babykamer gehangen, echt lekker hé? loop er af en toe gewoon even naar binnen om de geur op te snuiven
Goedemorgen, Benedenbevalling Wij gaan morgen een kraambed reserveren bij de thuiszorg in Heerenveen. Ze brengen het bed 3 weken van te voren bij je thuis en zetten het eventueel voor je in elkaar. Als je dat liever zelf doet kan dat ook. Ik wil hem zelf wel graag meteen hebben staan, omdat het vast en zeker lekkerder ligt dan onze bank en ik graag af en toe even lig i.v.m. me rug pijn. Wij doen onze eettafel + stoelen eruit en dan moet het wel passen. Het jammer, maar is niet anders (blike, ben je ook bij de voorlichtingsavond over het bevallen geweest van de verloskundigepraktijk?? Daar hebben ze het ook gezegd) Klossen Klossen moeten wij sowieso, ik beval beneden, maar wil het bed na de bevalling zo snel mogelijk uit huis. Dus de controles voor eventuele hechtingen moeten wel boven. De klossen halen we ook vrijdag meteen op. Maar als ze niet passen, dan gaan we denk ik inderdaad maar kratjes bier gebruiken. Vluchttas Wij wilden volgend weekend een begin gaan maken. Jullie zijn allemaal al wat verder al mij. Volgens mij ga ik als laatste bevallen haha Dus ik doe nog ff rustig aan hoor.. Geurzakjes Heerlijk zijn die. Die van mij liggen er alleen al zo lang dat de geur er al helemaal vanaf is hahaha. Ik spaar trouwens ook van alles van zwitsal (hopen dat de kleine straks niet allergisch is ofzo) Jippie, vandaag 33 weken behaald
ohja, nooit aan gedacht, dus dan moet het bed boven zowiezo wel op klossen. Want wil dat kraambed ook zsm weer het huis uit hebben na de bevalling! Onze eetkamertafel en stoelen zullen er dan ook uit moeten...
Hoi Dames, Was even aan het speuren en zag dit topic voorbij komen. Mag ik ook meedoen? Ik las van alles over geurbuiltjes, dus ja... ook meteen gehaald haha Heerlijk, ze hangen in alle kasten nu Vervelend Friensland dat je zo'n last van je rug hebt. Is wel fijn dat je dan beneden een bed hebt staan strakjes. ik ga in het ziekenhuis bevallen, dus is hier niet nodig. Vandaag weer naar de vk geweest. Zat er gisteren ook al, maar bleek toch echt een afspraak voor vandaag te hebben Zwangerschapsdementie denk ik dan maar... Alles was gelukkig goed. 'Alles volgens het boekje' kreeg ik te horen. De beeb is ook al begonnen met indalen. Vind het toch wel een beetje spannend dat het nu echt dichtbij begint te komen. Mijn mijlpaal is de 36 weken. Dan ga ik met verlof! 37 weken, dan mag het komen. Daarnaast heb ik altijd geroepen dat ik met 38 weken beval (al zegt mijn gevoel ruim 41 weken haha) Ben benieuwd! Lisa zal wel de eerste zijn denk ik zo maar. Of jij moet ingeleid worden ivm je rugklachten Friesland? Ik ga volgende week mijn vluchttas(je) klaar zetten. Ik heb eigenlijk al alle spullen gekocht zoals shampoo en een fatsoenlijke pyjama en een 'schattig' en erg luchtig bevallingsshirt. Moet het alleen nog in de tas stoppen. Ik krijg nu wel een beetje poetsdrang. Jullie last van? Gisteren heb ik nog onze slaapkamer geverfd, want een kleurtje op de muur leek me wel wat Het is mooi geworden hoor, maar dat afplakken met een dikke buik zag er volgens mij wat minder charmant uit En oh ja, de klossen hebben wij gisteren geleverd gekregen. Wat een service vanuit de kraamzorg hier he? Hoef ik er niet mee te leuren in ieder geval. Wij zetten ze volgende week denk ik onder he bed. Vind het een eng idee om zo hoog te liggen, maar na een paar nachtjes ben ik het misschien al gewend. ik ga het topic wel een beetje bijhouden nu hoor! Groetjesss
Ja echt balen he blike? Ik had het me ook heel anders voorgesteld. Tenminste niet in de woonkamer hahaha. Maar het is niet anders en ik heb me er maar bij neergelegd. Liever in de woonkamer dan in het ziekenhuis vooralsnog. Al zou ik het niet erg vinden om naar het ziekenhuis te moeten hoor, maar het lijkt me het fijnst en lekkerst als het allemaal thuis kan. Daarna lekker onder je eigen douch en in je eigen bedje Seentje, natuurlijk, gezellig hoor haha. We tellen met z'n alle af tot de laatste weekjes. Voor jou begint het ook al mooi op te schieten zie ik, al 35 weken en 1 dag zwanger. Pff daar ben ik nog lang niet hahaha. Zo jij bent dus behoorlijk fanatiek nog?? Ik ben al lang blij dat ik niet de hele dag meer hoef te liggen en mijn kussen wat helpt tegen de rugpijn. Gaat het werken je nog goed af? Nog maar een klein weekje dus en dan heb je verlof.. heerlijk Ik bedenk me trouwens iets stoms. Ik heb al weken geurbuideltjes in het babykamertje liggen, maar nou moeten we nog verven We zijn een stukje boven de deur vergeten te behangen..!! En hebben geen behang meer over. Dus wilde het maar wit verven. Is dat wel verstandig om nu nog te doen? Het is wel maar een klein stukje...??
Ja dat verven kan wel hoor Friesland ! Oh dames jammer hoor toch beneden .. Ik snap jullie baal gevoel. Klossen passen hier niet onder het bed dus wij doen gewoon een balkje of stoeptegels. Dat was wel goed zei de VK.
Seentjuh Nee nee, ik wil niet als eerste bevallen zeg haha .. ben pas 19 september uitgerekend! Maar ik denk dat ik rond de 37 weken zal bevallen aangezien ik bij de eerste al rond 38 weken ben bevallen! Poetsdrang Die is hier ook al aanwezig, maar vind het best vervelend! Ik wil zoveel poetsen maar heb er gewoon de puf niet voor. Friesland Je mag zeker nog verven hoor! Ik heb de kinderkamer met 32 weken nog geschilderd en ben nu ook nog volop bezig met wat kleine dingen te verven! Het allereerste wasje hangt hier buiten! Zalig!
Zouden we hier misschien ook geen lijstje maken met wanneer iedereen moet bevallen? In het september is er wel één, maar daar wordt er nog nauwelijks geschreven: lisa123 - 19 september 2011 - geslacht: Geheim Ohja, als er iemand de indeling van de lijst wil aanpassen/duidelijker maken: ga gerust je gang! Ben daar namelijk geen krak in!
Hier is de poetsdrang eigenlijk al een tijdje.. alleen kan ik niet zoveel doen, dus ik zet mijn vriend aan het poetsen.. is ie heel blij mee hahaha Vorige week heeft ie de hele keuken leeg gehaald en de plinten geschrobt.. Hij is wel goed bezig hoor.!!! hihihi Er was al een lijstje gestart.. maar veel die er op staan, heb ik al een tijdje niet meer in dit topic gezien. Maar hier is ie in ieder geval: Badeendje11: 1 september (geplande KS) Moonflower: 5 september w0nder: 9 september Krissa: 10 september Chantalk: 15 september momhairy 16 september Citta: 22 september Ukkie2: 22 september Blike1987: 23 september Brenda1987: 24 september Cos : 28 September Friesland90: 29 september Joy2111: 30 sept Janneke000: 6 oktober
Badeendje11: 1 september (geplande KS) Moonflower: 5 september w0nder: 9 september Krissa: 10 september Chantalk: 15 september momhairy 16 september Lisa123: 19 september Citta: 22 september Ukkie2: 22 september Blike1987: 23 september Brenda1987: 24 september Cos : 28 September Friesland90: 29 september Joy2111: 30 sept Janneke000: 6 oktober * Lisa er bij gezet
Badeendje11: 1 september (geplande KS) Moonflower: 5 september w0nder: 9 september Krissa: 10 september Seentjuh: 14 september Chantalk: 15 september momhairy 16 september Lisa123: 19 september Citta: 22 september Ukkie2: 22 september Blike1987: 23 september Brenda1987: 24 september Cos : 28 September Friesland90: 29 september Joy2111: 30 sept Janneke000: 6 oktober Heb mezelf er ook even bij gezet Maar ik heb gelukkig helemaal geen klachten. Ik moet maandag nog 1 dienstje werken en dan gaat mijn verlof in. Het is super goed gegaan op mijn werk, maar heb wel gemerkt dat het de afgelopen week wel erg vermoeiend werd. Meestal kon ik lopen, staan, zitten wel goed afwisselen op de job, maar de afgelopen week leek het wel een gekkenhuis. Ben dus blij dat ik straks met verlof ga en thuis lekker op mijn eigen tempo een beetje kan aanrommelen. Ik heb gisteren ook nog latex op de muur gesmeerd hoor! Ik vind muurverf best meevallen als je goed de ramen open hebt staan. Echt hout verven/lakken zou ik niet meer doen. Daar hangt wel een hele penetrante geur aan.
hey meiden! ik zal ook weer eens wat van mij laten horen. alles lijkt weer lekker soepel te lopen. moet nog wel heel veel doen voor de baby komt, maar denk zelf dat hij nog wel een laaaange tijd zal blijven zitten. de klossen en de po krijgen we gelukkig thuis bezorgd en wordt ook weer opgehaald hih...dus das makkelijk. moet nog wel zelf een kraampakket regelen, want die wordt niet vergoed. vanaf afgelopen dinsdag kan ik tante worden schoonzus is eind va de maand uitgerekend...dus zo voor mij ook lekker tijd dodend haha. @friesland: hoe gaat het met jou? heb je al passende hulp ofzo kunnen krijgen? @Lisa wat grappig dat je zo veel mijlpalen hebt. Die van mij zijn 1 september en 22 september haha. (37 en 40 weken) en ja....de 34 weken is toch ook wel weer een mijlpaal. nou heb niet alles onthouden wat iedereen geschreven heeft, maar zal proberen het weer wat beter bij te houden!
hoi Dames even een krabbeltje van mij vandaag bij de vk geweest en de kleine was goed ingedaalt eergisteren had ik een beetje bloed bij me urine maar de vk denkt dat het komt door indalen dat de kleine een bloedvaatje heeft geraakt maar moet het wel in de gaten houden maar ik heb verder nergens last van sinds het bloed was 1 kilo afgevallen weeg nu totaal 9 kilo ze verwacht dat ons kindje 6 a 7 pond weegt verder ja ben ik het gewoon zat voor mij mag die 6 weken heel snel voorbij gaan het word steeds zwaarder nu met die klote bekkeninstabiliteit en hoop echt na de bevalling de ouwe weer te zijn verder heel vaak opvliegers pfffff word er gek van en erg moe ben niet vooruit te branden tas is al ingepakt en het babykamertje is helemaal af alleen nog klossen halen maar die ken ik pas met 37 weken hier halen bij de dokter heb ik pillen gehaalt voor me borsten afteremmen na de bevaling want ik geef weer de fles en wil geen last van mijn borsten hebben wat ik nu wel af en toe last van hem meer me tepels lijkt net of er een wasknijper aan vast zit en zo is het weer weg echt stom de vk zegt dat zijn allemaal hormionen oke maar verder niet klagen maar dragen 31 aug moet ik weer terug komen voor controle bij de vk en daarna 3x elke week gtz Citta
ow wat fijn dat de baby al zo mooi is ingedaald. heb je daar ook pijn vangehad? ik had afgelopen maandag namelijk zo'n last van pijnlijke harde buiken (pijn zat in de onderbuik/benen) vermoed zelf dat dan nu EINDELIJK de kleine aan het indalen is. Ik neem aan dat je geen 9 kilo weegt, maar 9 kilo bent aangekomen haha! maar goed zeg! bij mij valt het ook nog wel mee, ben nu 11 kilo aangekomen. Wat irritant dat je vk zo flauw reageerde. hebben jullie ook zulke rustloze benenen armen? ik kon er gewoon niet van slapen. HEb nu een kussen onder mijn matras gelegd, zodat mijn benen wat hoger liggen en heb een paar paracetamolletjes genomen. zijn er nog dames met tips?? ik hou ook vocht vast nu trouwens. de zebra'tjes komen langszaam weer te voorschijn op de benen.
Hey ukkie2, Ik heb ook ontzettend veel last van rusteloze benen. Wat bij mij meestal helpt is voordat ik naar bed ga, even de douchekop met heet water op mijn onderbenen richten (minuutje of 2 per been)zodat de warmte goed je benen in trekt. Dat scheelt enorm!
Goedemorgen, Nou het stukje op de babykamer is geverfd hoor Het was toch wel nodig,en we dachten; liever nu dan nog een week later.. En de geur valt inderdaad erg mee. Gister de hele dag het raam open gehad en vanacht het kleine raampje. Straks weer even het grote raam open zetten, dan kan het goed doorluchten. En dan van de week maar weer zwitsal geurzakjes halen.. hihihi Wij zouden gister klossen ophalen bij de groene kruis winkel, maar ze had ze niet meer op voorraad, dus we moesten ze bestellen. Nu afwachten wanneer ze binnen komen, ze zou bellen. Het kraambed hebben we al besteld, dat wordt rond 37 weken bezorgd. Ukkie De laatste dagen gaat het wel goed met me rug moet ik zeggen.. Het knapt echt behoorlijk op. En heb het idee dat het echt komt door het kussentje wat ik gebruik voor in de rug. Ik zit nu met een extra holle rug, waardoor het minder beknelt denk ik. Ik had vanacht en vanmorgen wel behoorlijk pijn aan me heupen. Zodra ik te lang op 1 kant bleef liggen ging het heel zeer doen en na het uitrekken nog veel erger (rek me altijd uit als ik om draai). Sinds ik uit bed ben gaat het weer beter. Maar goed, niet klagen, ben allang blij dat me rug niet meer zo zeer doet Heerlijk, echt even van genieten.. haha Citta Ik hoop dat het niet te lang hoeft te duren voor jou en dat de kleine met 37 weken toch wel bedenkt dat het een mooie tijd is om te komen.. En hopen natuurlijk dat je de komende weken zo min mogelijk last hebt van je BI.. Ukkie Ja ik heb ook vaak rusteloze benen. En soms ook hele warme benen, dan gloeien ze helemaal. Daarvoor slaap ik met een icepack in bed. Maar als ze niet zo warm zijn en rusteloos, weet ik ook niet wat ik eraan kan doen Alle tips zijn welkom hihihi. Warme douche lijkt mij niet zo goed idee, dan heb ik wéér warme benen..
UKKIE2: ja soort mes steken in mijn vagina zo voelde ik het als indalen ja schreef het inderdaad verkeerd totaal 9 kilo nu aangekomen ja ik vind het wel goed me gewicht vooral met die klote BI van de 1e zwangerschap was ik totaal 30 kilo aangekomen en echt een flinke buik maar nu heb ik echt een mooi klein buikje vreemde mensen op straat die vragen ook van hoe lang moet je nog en als ik dan zeg ik moet nog maar 6 weken dan zeggen ze van zooo u heeft wel een beschaaft buikje dan hoor FRIESLAND90:van mij mag de baby met 38 a 39 weken wel komen tussen 37 a 38 is mijn ouders op vakantie en ik zou heel graag weer willen hebben dat mijn moeder bij de bevalling is omdat ze bij de 1e er ook was en na de geboorte hoop mis ging met mij 1500ml bloed verloren enz dus wil ik haar nu ook weer bij hebben en hoop zeker inderdaad na de bevalling van me BI af te zijn moet ook van de fysio 1e week plat in bed liggen 2e week rustig naar beneden zitten ,lopen ( GEEN HUISHOUDELIJKE werkzaamheden doen)en niet tillen ,en trappenlopen ,dus moet proberen alles wat ik nodig moet hebben voor de baby beneden te hebben zodat ik minder de trap op hoeft 3e mag ik pas naar buiten maar ook maar alleen de einde van de straat en weer terug naar huis pffffffffffffffffffff wat zal dit voor mij tegenvallen zijn want bij me 1e zwangerschap na 6 dagen dat mijn dochtertje de hielprik kreeg ben ik naar buiten gegaan en liep ik samen met mijn moeder even door het winkelcentrum zuidplein en weer naar huis tuurlijk was weer blij dat ik thuis was maar ook wel dat ik er even eruit was lekker frisselucht en dat word nu heel anders maar ik moet wel luisteren anders heb ik me eigen alleen maar ermee en wil toch in januari weer gaan werken want ik word nu al gek van thuis zitten vanaf mei gtz Citta
Goeiemorgen allemaal, seentjuh: welkom Poetsdrang: Mijn huis schreeuwt erom, maar hier nog niet echt aangebroken... wacht er nog steeds op Ukkie: Moet ook nog een kraampakket regelen, maar zit eraan te denken om gewoon alles los te kopen. Volgens mij is dat haast goedkoper. Citta: Vervelend dat je zon last hebt van BI, wordt dat nu ook erger, nu de baby aan het indalen is? Vocht vasthouden: Poeh ja, begint hier ook echt te komen... heb nu ook een kussen onder mijn voeteneind gelegd.. Gewicht: Ik prijs mezelf echt supergelukkig, was deze controle ook niets aangekomen sinds de vorige controle en zit nog steeds op +7 kg! Zal heus nog wel wat bijkomen, vooral in mijn verlof, maar dit heb ik in ieder geval alvast
Goedemiddag, bijna avond. Citta, wel goed dat je zo rustig aan moet doen na de bevalling. Ik bedoel, waarschijnlijk kun je ook niet anders, want je zal zeker wel goed moeten herstellen. Echt vervelend dat je zo ontzettend last er van hebt.. Het indalen is bij mij ook goed aan de gang. Gister een paar flinke steken gehad in de buurt bij m'n schaambot. Denk dat dit ook met de indaling te maken heeft. Verder nog steeds af en toe menstruatiekrampen, maar dat wordt wel wat minder nu gelukkig. Ben benieuwd, ik moet morgen weer naar de verloskundige. Ik hoop dat de kleine helemaal is ingedaald nu. Mijn rugklachten gaan gelukkig steeds beter, alleen begin ik nu last te krijgen van me heupen. Voornamelijk in de nacht. Heel vervelend want daardoor slaap ik een stuk minder. Overdag gaat het wel goed. Alleen moet ik niet te snel op staan, dan gaat het goed haha. Een collega van mijn vriend is bevallen vorige week met 34 weken. De kleine maakt het goed. Bij de bevalling woog hij 1825 gram en moest een paar dagen in de couveuse. Inmiddels zijn ze weer thuis en gaat alles goed, hij kan zich ook al goed zelf warm houden nu. Ik zag de foto's op hyves en schrok toch wel even. Ik hoop niet dat wij voor de 36 weken bevallen hoor dames...!!! Dat infuus, zo zielig bij zo'n kleintje.. En hij had plakkers om zn gezicht, geen idee waarvoor. Het zag er wel zielig uit. Het lijkt me ook helemaal niet fijn om naar huis te moeten zonder je kindje.. Dat je m later pas op kunt halen. Bah. Gewicht, ik ben tot nu toe 11 kilo aangekomen. En ik denk dat er wel meer bij zal komen. Het lijkt wel of ik momenteel een eetverslavind heb ontwikkeld ofzo Ik heb vooral zin in zoutige en vettige dingen (niet echt goed voor de maagzuur ook) Vochtvasthouden, daar heb ik gelukkig niet zo last vast Ik heb wel begrepen trouwens, voor de dames die er wel last van hebben, dat het het beste is om zoveel mogelijk te blijven drinken.
Vandaag alweer 35 weken en het begint echt wel te korten nu! Ik hoop dat ons kleintje nog een weekje blijft zitten, maar ik zou er niet van verschieten als hij/zij elke moment kan komen! Mijn gevoel zegt wel meer 37 weken en dat zou ideaal zijn voor ons! Deze week zijn mijn schoonouders en schoonzus (meter van ons kindje) op reis dus ik hoop het nog 1 weekje uit te stellen! Ukkie is flink aan het indalen, krijg een enorme druk op mijn onderkant en voelt net aan als spierspijn .. gisteren had ik het gevoel dat hij/zij er elke moment kon uitvallen hihi! Vrijdag mogen we terug naar de gynaecoloog, dus dat wordt nog een spannend weekje! Ook ben ik voorbij mijn volgende mijlpaal *vreugdedansje* hihi. Gisteren was het verjaardagsfeestje van dochterlief en dat zijn we met glans gepasseerd .. best vermoeiend maar een prachtige dag om nooit meer te vergeten!