30 weken zwanger en nu al aftellen..!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Friesland90, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    @wonder, geen kraamhulp? Moet je dan langer in het ziekenhuis blijven? Zonder kraamhulp thuis lijkt me toch wel erg zwaar de eerste week.

@seentjuh, welkom bij de club.

@friesland, het is inderdaad niet leuk om je kleine in het ziekenhuis achter te moeten laten. We hebben dat bij Max gehad en hopen dat het dit keer niet zover komt. Achteraf waren al die infusen in zijn hoofdje, de ruggenmergpunctie en de opname niet nodig.

@nesteldrang, hier begint het ook echt erg te worden. Heb zelfs mijn man verweten dat hij het maar laat lopen en dat dan alles op het laatst moet en het dan niet gaat lukken. Erg zielig voor hem want hij moet naast zijn werk al het huishouden doen en nu ook nog de extra dingen die ik nodig vindt. Gelukkig is het kamertje bijna klaar, alleen de gordijnen moeten nog worden opgehangen maar die maakt mijn schoonmoeder nu op maat dus ook bijna klaar.

@gewicht, tot nu toe ongeveer 11.5 aangekomen. Bij Max ben ik bijna 30 aangekomen en die zou komende vrijdag geboren worden. Ben nu dus wel heel erg blij ermee al herken ik de trek in hartige zoute dingen heel erg. Maar tja, wel toegeven omdat ik een lage bloeddruk heb.

Woensdag wordt het spannend, dan heb ik weer een controlle in het ziekenhuis, samen met een groeiecho. Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen want met de BI kan ik bijna niets meer. En dat is zo sneu voor Max, die wil spelen en wandelen de hele dag.

Veder valt het me op dat steeds meer mensen hun oudste bij de bevalling laten zijn. Ik vind dit zo raar en vraag me ook af wat dit voor een gevoel bij de kinderen geeft. Is toch vaak niet het leukste om te zien als je het niet begrijpt. Max gaat in ieder geval naar een oppas toe, maar hoe denken jullie hierover?

In ieder geval, geniet van het zonnetje wat een beetje doorkomt vandaag ( in ieder geval hier).

Groetjes,
    Krissa

2. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Lisa, Waarom vermoedt je eigenlijk dat die kleine eerder gaat komen? Was je met de 1e ook vroeg bevallen? Of heeft het een speciale reden? Een weekje wachten nog zou zeker wel mooi zijn denk ik. Rond de 37 weken bevallen is het beste denk ik.

Krissa, ja dat lijkt me heel moeilijk inderdaad. Hadden ze dat infuus etc. zeker gewoon voor de zekerheid gedaan? Beetje stom, als dat niet nodig is, hoeft het ook niet.. Is voor zo'n kleintje ook niet leuk lijkt me.

Wij hebben zelf geen kinderen, maar ik zou ze nooit bij een bevalling laten zijn. Ook al zijn ze 10 of 12 of al 16, ik vind het niet iets waar ze bij hoeven te zijn. Niet vanuit hunzelf, maar ook niet vanuit mij. Waarom zouden ze dat moeten zien? Om voorbereid te zijn als ze zelf kinderen willen? Ik ben ook nog nooit bij een bevalling geweest, maar weet echt wel hoe het gaat:D
    Ik denk dat het vooral belangrijk is dat de kinderen zo snel mogelijk ná de bevalling contact maken. Maar ouders eerst, dat is veel belangrijker. En daarna zijn er nog zeeën van tijd dat ze aan elkaar kunnen wennen lijkt mij.

Vanmiddag om 16.00 naar de verloskundige toe. Ben benieuwd of ie al helemaal is ingedaald:)

3. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Suc6 bij de VK Friesland !

Ik moet morgen weer naar de VK.

Kilo's ik ben 19 kilo afgevallen vanaf de start van de zwangerschap daarvan zijn er nu 9 week aangekomen.

Hier gaat het verder mooi K*t ik heb BI en nu ook nog eens Ischias er bij. Het is er zaterdag in geschoten en nog niets minder geworden. Zolang ik stil lig of zit is het prima ben ik in beweging dan schiet het er in dan kan ik amper lopen, Overeind komen heb ik hulp bij nodig net zoals traplopen .. Bah hoop dat het wel iets minder word voor de bevalling.

Maar gelukkig is het iets tijdelijks zei de dokter veroorzaakt door de zwangerschap en vaak over na de bevalling. We zullen zien.

4. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    @Friesland Aangezien ik op 30 weken aan de weeënremmers heb gelegen is de kans erg groot dat kindje te vroeg komt. Velen van mijn omgeving dachten zelfs niet dat ik zover zou geraken!

Bij mijn dochter spontaan op 38.4 weken bevallen en aangezien de meeste vrouwen bij een eerste kindje overtijd gaan is de kans groot dat ik nu sowieso te vroeg beval!

5. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    @Cos, och jeetje..!! Erger kan het ook niet lijkt het wel:( Doe maar goed rustig aan. Mijn neef had ook ischias, maar die mocht haast niks doen, moet echt over gaat met rust.. En denk dat het bij zwangerschapsischias wel het zelfde zal zijn.
    Ik hoop ook voor je dat het voor de bevalling nog wat af zakt en je er tijdens de bevalling niet zo last van hebt. Ik bedoel, dan heb je wel wat anders aan je hoofd.
    Wat gewicht betreft, ik ga vanmiddag pas weer naar de vk, en weeg thuis niet..:D maar denk dat ik nu op +12 kilo zit.. Vind het nog wel netjes..

@Lisa, Oh ja dat is ook zo. Ik had het gelezen in het andere topic. September buiken topic werd toen nog veel in gekletst:D haha. Nou ik hoop voor je dat het mee zal vallen en dat de kleine nog een paar weekjes blijft zitten..

6. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    @friesland.
    Ze hadden wel hun redenen om het allemaal te doen maar het was vooral gebasseerd op een gevoel van de kinderarts. Hij is er niet slechter van geworden maar het voelt gewoon als een koude douche. Hopelijk dus niet nog een keer.

Succes bij de VK vandaag.

Verder ga ik nu even lekker rusten. Ik slaap net zoveel/rust net zoveel als Max. Raar. En vooral rusten want slapen gaat door de BI bijna niet meer. Ik moet bijna elk half uur van zij wisselen wil de pijn niet al te erg worden. Het aftellen is nu echt wel begonnen dus.

Groetjes,
    Krissa

7. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes bij de VK vandaag en morgen!
    Vandaag mijn laatste dienstje gedraaid, dus nu officieel met verlof! Raar hoor, laatste keer gewerkt voor dit jaar :D
    BI en dat soort pijn lijkt me echt verschrikkelijk! Ik heb alleen last van mijn rug en bekken als ik echt superdruk ben geweest heel de dag, maar dat is dus niet zo gauw ;)
    Ik zit op de +15 kilo. Hmm, had wat mij betreft wat minder gekund, maar de vk vindt het niet zo erg.
    Lisa: gefeliciteerd met je dochtertje!

8. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Friesland:
    Ja die steken heb ik hier ook, afgelopen donderdag bij de VK zij hij ook dat de kleine al aan het indalen is.
    succes bij de VK!

Lisa:
    Fijn dat je weer een mijlpaal voorbij bent!

Krissa:
    brrr, kan me niet voorstellen dat je een kind bij de bevalling aanwezig zou willen hebben... zowel voor jou niet, als het kind...

seentjuh:
    Lekker verlof!! geniet ervan!!

9. w0nder

w0nder Niet meer actief

Nee hoor! ik moet niet iemand om mij heen die mij zegt wat ik moet doen en dat ik moet slapen, rusten als ik dat niet wil, dus bewust geweigerd :D
    Ik heb nu een gewone bevalling en ks-bevalling meegemaakt zonder kraamhulp ;) mijn man blijft dan wel enkele weken thuis ;)

10. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    @seentjuh, geniet van je verlof.

@blike, ik kan het me ook echt niet voorstellen maar je hoort en leest het steeds vaker. Je oudste kan toch komen/ gehaald worden op het moment dat je al wat opgeknapt bent en ook aandacht voor hem hebt. Lijkt me belangrijker dan die minuten eerder bij de baby te zijn.

@wonder, ok, ik kan me er niets bij voorstellen. Heb bij de eerste geen kraamzorg gehad omdat ik in het ziekenhuis lag met de kleine. Wel fijn dat je man dan vrij kan krijgen. Mijn man moet weer gaan werken en hoopt vrij te kunnen krijgen als de kraamzorg weg is, maar dat is ook nog de vraag. Lukt het niet dan heeft hij pas eind oktober/begin november 2 weken vrij.

Hebben jullie het eigenlijk ook zo warm en het idee dat je opstijgt?
    Ik heb het al de hele middag warm en voel me zweverig. Zelfs zoute chips helpen niet. Toen ik net de macaroni saus aan het maken was werd ik ook misselijk en draaide mijn maag zich om. Bah, is er iemand die dit herkend. of tips heeft want mijn twee mannetjes moeten natuurlijk eten. En zelf eigenlijk ook wel denk ik zo.

Groetjes,
    Krissa

11. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik kan me er wel iets bij voorstellen omdat ik me ook niet altijd heel gemakkelijk voel als er een vreemde bij mij is, aan mijn spullen zit en mij verteld wat te doen maar ach misschien valt het mee :D....het is de eerste en kan ws nog een hoop van haar leren.

laatste werkweek joehoeeeeeeeeeeee...nog 4 dagen!

12. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Goedemorgen,

Krissa, als je slecht slaapt is het inderdaad wel belangrijk om ook goed je rust te nemen.. Ik bedoel niet alleen voor jezelf maar ook voor je kleintje natuurlijk;) En je moet wel uitgerust de bevalling tegemoet gaan straks.

Momenteel heb ik niet zo last van warmte moet ik zeggen, maar ik heb wel last van opvliegers. Dan stijgt het mij ook opeens naar m'n hoofd en duurt dan ook wel een tijdje voordat ik weer wat afkoel. Heb het vooral vaak als ik in bed ga liggen.

Gister bij de verloskundige geweest. Alles was weer goed gelukkig:) De kleine ligt al heel diep zei ze. Dus ik ga er vanuit dat ie nog maar een klein stukje hoeft tot volledig ingedaald? Heb het niet gevraagd eigenlijk.. Ze drukte heel laag, en vroeg of dat m'n schaambot nog was of niet, maar dat wist ik eigenlijk niet..!! hahaha wat erg..!!

13. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    @friesland, ik rust zoveel als onze kleine man het toelaat. En dat zijn natuurlijk de momenten dat het dametje aan haar gymastoek oefeningen wil beginnen. Ze heeft me zelfs een paar gekneusde ribben bezorgd met haar gespartel.

Vandaag valt het met de warmte tot nu toe wel weer mee. Hopelijk blijft het zo want het is echt een misselijk gevoel. Of de kleine is ingedaald weet ik niet, ze ligt wel met haar hoofd omlaag al een hele tijd maar bij de vorige controlle lag het hoofdje nog los in de bekken. Morgen zullen we wel meer horen.

Maar het is ook nog niet erg want het is de tweede en die kunnen zelfs tijdens de bevalling nog gaan indalen.

Het wordt hier echt aftellen nu, ben zo benieuwd wat de gyn morgen zegt. Het is een andere die ik nog nooit heb gehad maar ik denk niet dat dat zoveel uit moet maken. Geen enkele houding is nog prettig op dit moment. Morgen aan het eind van de dag weten we meer.

Groetjes en een fijne dag allemaal, ik ga zo de kleertjes maar eens goed op maat hangen in de kast.

Krissa

14. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Misschien kun je wel wat eerder ingeleid worden? Zodat je een datum hebt om naar toe te kijken en niet tot de 40 weken hoeft te wachten?
    Ik weet niet of je dat zelf zou willen en of ze dat ook doen bij ernstige BI klachten, maar je kunt het altijd eens vragen..

15. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    @Friesland Zoals jij het omschrijft denk ik dat je kleintje zo goed als volledig is ingedaald! Super toch! Dat scheelt weer een pak voor bij de bevalling, mijn dochter was nog niet ingedaald (net bezig) waardoor de bevalling langer en pijnlijker was aangezien ze nog een heel stuk naar onderen moest zakken!

@rusten Dat gaat hier ook nauwelijks tot niet met een dochter van 1 jaar! Vandaag is ze een dagje naar de creche maar dat maakt het voor mij net een drukke dag aangezien ik nu boodschappen,... kan doen.
    Deze morgen belt mijn vriend me om 7 uur wakker (hij was net vertrokken naar zijn werk), normaal heeft me dat niet aangezien dochterlief rond dat uur wakker wordt.
    Je kan het natuurlijk al raden: deze morgen heeft ze tot 8u45 geslapen! Pff .. daar ging mijn mogelijkheid om eens uit te slapen haha!

@controle Wij mogen vrijdag terug op controle, ben zo benieuwd of ons kindje al veel is ingedaald of niet (ik vermoed van wel). Maar ook al is het mijn tweede zwangerschap, door de indaling kom ik weer op onbekend terrein want dat heb ik bij mijn dochter nooit gehad!

16. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik ben benieuwd wanneer hij/zij hier gaat indalen...!!
    Ik voel het nog steeds onder mn ribben erg duidelijk!

17. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    @Lisa, ik denk inderdaad dat ie helemaal ingedaald is.. Jippie!!! Dan weten we dat in ieder geval. Ben benieuwd wat jou vk zal zeggen.. en of de kleine van jou ook al aan het indalen is.. Dat zou wel fijn zijn natuurlijk:)

Ik heb onbewust wel een beetje hoop daardoor dat de bevalling niet tot 40 weken op zich zal laten wachten. Maar ja, dat hoeft helemaal niks te zeggen..!! Vriendinnetje van mij was ook met 34 weken al volledig ingedaald, maar moest uit eindelijk ingeleid worden en heeft ook nog een keizersnee gehad, omdat de kleine wel goed zat en er echt niet uit wilde komen. Maar het wachten duurt zo verschrikkelijk lang:( Wou dat ik wat meer om handen had om te doen als afleiding etc.

@Rica, Ik voel het ook nog onder me ribben hoor..!!! Er word ook regelmatig tegen aan gedrukt. Ook merk ik niks van dat de benauwdheid zakt. Dat zeggen ze ook, dat als ie is ingedaald dat je dan minder benauwd bent. Nou als ik ga liggen, linker of rechterzij, ik wordt meteen benauwd. En dat zakt na een paar minuutjes weer. En dat gaat op en aan. Daar merk ik dus ook niet aan dat ie is ingedaald.
    Ik merk het wel aan het aantal keren dat ik moet plassen, dat word alleen maar meer..!!! Ook wat steken in me schaambot af en toe en gevoelige liezen bij het gaan staan (denk banden pijn).

18. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja friesland die benauwdheid is echt vreselijk!
    het komt elke keer opzetten en idd als ik lig is het helemaal erg!
    Gister naar de haptonoom geweest maar denk dat dat niks voor me is, ik moet dan ergens anders op concentreren maar dat is zo lastig...en zij gaat je dan helpen doormiddel van aanrakingen (been strelen, knijpen in je sleutelbeen etc...) maar beetje ehh zweverig?
    ze zei dat veel er baat bij hebben maar ik moest maar aankijken of het was voor mij was of niet....dus zit in twijfel!
    mij was ook verteld dat het bij het indalen wel minder zou worden...niet dus :( jammer

19. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    @friesland Hier is het een gynaecoloog, België remember ;)

20. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    @friesland, ik wacht eerst het advies van de gyn af. Met 33 weken zei de gyn die ik toen had dat het wat te vroeg was om het op gang te gaan brengen. Hij zach de 40 weken toen al niet zitten vermoed ik.

Morgen doen te ook een groeiecho en dat zal denk ik niet voor niets zijn. Ben dan ook benieuwd wat ze dan zeggen.
    Of ik zelf zou vragen voor inleiden weet ik niet. De eerste is ingeleid en dat is een bevalling geweest van 4,5 uur (waarvan bijna 30 min persweeën tegen houden) Ik vond dit niet prettig want het overviel je. En dat nog eens zonder infuus.

Het zal dus ook van het advies van de gyn en de fysio afhangen. Al ziet de laatste 40 weken niet echt zitten gelet op de mogelijke lange termijn gevolgen en herstel.

Twijfel, spanning en afwachten dus tot morgen 15.30 uur.

Enne, ik wil je hoop niet wegnemen maar Max lag met 28 weken al ingedaald en is et 36+6 gehaald vanwege gebroken vliezen. Anders was het denk ik ook later geweest. Denk dus niet dat indalen iets zegt al hoop ik voor jou dat het anders is.

@Rica, een haptonoom? Ik dacht die er waren om spanningen uit je lijf te halen en de benauwdheid komt vermoedelijk door je kleine die veel ruimte inneemt, ook nog na het indalen. Ik zou net als jij twijfelen. Zeker als het zo zweverig is als jij omschrijft.

Succes met je keuze en als je gaat ben ik wel benieuwd naar het feit of het echt zin heeft.

Groetjes, ik ga nu even rusten.
    Krissa

Deel Deze Pagina