30 weken zwanger en nu al aftellen..!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Friesland90, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Hoi dames,

Even vlug een korte reactie. Ik ga zo boodschappen doen en moet om 13.00 uur weer voor een CTG en echo naar het ZH.

Friesland, ze laten me inderdaad niet tot 40 weken lopen. Heb gisteren heel duidelijk aangegeven dat het niet meer gaat.
    Nu gaan ze de kleine meid a.s. dinsdag halen met een inleiding. Dit doen ze met gel of het breken van de vliezen omdat mijn BMM zo goed als rijp is.

Groetjes.
    Krissa

2. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Blike
    Hier ook een groot en zwaar kindje, maar die krijgen we er heus ook wel uit hoor! Het gaat hem toch vooral over de grote van het hoofde + schouders .. de rest floept er 2 seconden later gewoon uit ;)

Krissa
    Spannend zeg, dinsdag al! De eerste baby in dit topic wordt weldra geboren .. wat komt het dichterbij!
    Met welke termijn wordt je dan ingeleid? Allesinds véél succes!

Heb hier net even een vraagje gesteld, willen jullie eens even kijken! Misschien weet iemand hier wat het is:

http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/298261-pijn-lies.html

3. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    @Rica, ik zie wel dat je het lijstje neergezet hebt, maar ik zie jezelf er nog niet tussen staan.. is er iets mis gegaan?
    hahaha jij droomt leuk zeg:D Gelukkig heb ik niet meer zo last van rare dromen. Dat was voor en rond de 20 weken wel zo, maar nu helemaal niet meer. Gelukkig:)

@Krissa, A.S. Dinsdag al???? Ohh wat snel..!! Nou komt het dus echt dichtbij.. De eerste baby van dit topic gaat geboren worden.. jippie..!! Wat spannend. Heel veel succes alvast.. Het einde is in zicht meid:)

@Lisa, Ik heb zelfs wel eens gehoord dat een bevalling met een klein kindje soms wel zwaarder kan zijn dan met een groot kindje. Het hoeft niks te zeggen.. Tenzij het natuurlijk wel een heeeel groot kind is, denk dat het dan wel verschil zal maken.

Die pijn in de lies ken ik niet.. Soms heb ik wel even een scherpe stekende pijn in de lies, maar ik weet zeker dat dat van de banden komt. Misschien drukt de kleine wel ergens tegen aan ofzo??

4. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Krissa, wow dat is al snel! Spannend en suc6 alvast.

Lisa, zijn het geen indalingsww?

Blike, zal wel meevallen toch? ;)
    Onze meid was ruim 3700 gram (dus ook niet zo'n kleintje) en die is er zonder problemen binnen 3 persww uitgefloept terwijl zoonlief met 3332 gram klem zat en met de vacuum is gehaald ;)

5. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    niet? ow naja kies maar 30 sept of 3 oktober hahaha ;)

6. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    @lisa, het komt inderdaad dichter bij. Het termijn is dinsdag 38+3 dus dat is netjes.

@friesland, het einde is inderdaad gelukkig in zicht. Ik ben echt de nachten aan het aftellend dat ik niet weet hoe ik moet liggen. Hoop wel dat ik gauw naar huis mag.

@chantalk, spannend is het wel omdat ik bij de vorige ben ingeleid met gel en ze nu het willen doen door het breken van de vliezen. Ik lees steeds dat alleen bij het breken vaker een infuus nodig is en daar zie ik wel tegenop. Wat het wordt merk ik dinsdag wel.

Verder bleek dat ij vrijdag al 2 cm ontsluiting had. Ben dus ook benieuwd waarmee ik dinsdag begin en hoe snel het gaat. Hopelijk niet te snel maar die kans is wel aanwezig.

groetjes en tot morgen.

7. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Hier even een berichtje vanuit het ziekenhuis.

Gister avond hebben we de verloskundige gebeld, want ik had al een paar uur harde buiken die niet pijnlijk waren maar om precies om de 7 minuten kwamen. Op de seconden af te tellen. De verloskundige was er in een kwartiertje en heeft getoucheerd. De baarmoeder mond was half verstreken, maar nog geen ontsluiting. Toch moest ik wel even naar het ziekenhuis om een ctg te laten maken.

In het ziekenhuis moest ik een half uur aan de ctg. De hardebuiken kwamen nu om de 5 minuten en de gynacoloog vond het noodzakelijk dat ik wel de nacht zou blijven. Weer getoucheerd, maar nog geen ontsluiting. Ook getest op blaasontsteking, maar dat is het niet. Nog een echo gehad, om te zien of het vruchtwater voldoende was, en alles was goed, ook de placenta. De kleine is alleen niet zo klein!! Want de meting kwam uit op 3300 gram, dus bijna 7 pond!!!!
    Voor de nacht kreeg ik een slaappilletje.

Vanmorgen om 9 uur weer aan de ctg en de harde buiken komen nog steeds om de 5 minuten, maar nog steeds niet pijnlijk, geen vochtverlies of bloed. Vanacht moet ik weer blijven hier. En vanavond weer een ctg en toucheren. Het is nu maar afwachten of het doorzet of afzakt. Geen idee wat er gebeurd als beide niet gebeurd, dat zal ik dan vanavond of morgen ochtend wel horen.

8. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Friesland, jeetje dat is schrikken! Doe lekker rustig aan. Gelukkig hebben de harde buiken tot nu toch nog weinig gedaan.
    Weet er helaas alles van...lag bij de eerste rond zelfde termijn ook in het zh met harde buiken die om de 3 min kwamen...ook 3 cm ontsl. maar gelukkig afgezakt. Hoop dat het bij jou ook nog afzakt.

9. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Krissa, maar waarom infuus dan? Normaal komen de ww toch spontaan als de vliezen worden gebroken?

10. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    hoi meiden

sorry sorry dat ik al een tijd nix heb laten horen
    maar zit weining achter de pc
    ben nu echt de laatste paar dagen futloos
    ben het zat en ook weer tegen op te kijken naar de bevalling hoor (beetje toch bang )
    waarom weet ik niet gek he
    mijn ouders zijn nu sinds gisternacht voor 2 weken op vakantie naar Turkije
    en mijn dochtertje gaat a.s woensdag ook voor het eerst naar de peuterspeelzaal waar ik ook nerveus van bent
    warom weet ik ook niet
    2 weken geleden nog langs de huisarst geweest omdat ik erg last heb van tussen me schouderbladeren en brandend bovenin me buik
    de huisarts vertelde dat het allemaal hormonen zijn
    en dat ik geen blaasontsteking heb
    en dat brandend gevoel ken maagzuur wezen en moest melk drinken
    nou ik drink alleen maar nu melk en water en let op eten
    maar het blijf gewoon zo
    word er echt gek van
    maarja ik hoop dat ons kleine wondertje nog 2 weken blijft zitten
    want ik wil dolgraag dat mijn moeder weer en natuurlijk mijn man bij de bevallen zijn
    ja het is echt pittig nu de laatste loodjes wegen nu echt zwaar
    en dan heb ik ook nog een kindje van 2,5jaar rond lopen die graag aandacht van mij wilt hebben
    en ik ben dan nog eens futloosc en voel me eigen schuldig erdoor ook

maar ach niet klachten maar dragen he zeggen ze

meiden die bevallen zijn van harte gefeliciteerd met jullie kleine wondertje
    en geniet er heerlijk van

en meiden die niet zijn bevallen HOU VOL!!!!!!
    we kunnen het

gtz Citta

11. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Friesland
    Maar bandenpijn is het zeker niet, dat herken ik uit de duizend! De pijn is blijvend, heb er de hele dag last van! Heb er even wat van opgezocht en het zou door de indaling komen dat het hoofdje op/in je bekken begint te duwen en dat zou goed mogelijk kunnen zijn!

Chantal
    Indalingsweeën zijn het ook niet, maar de pijn heb ik een hele dag! Maar het komt volgens mij wel door een indaling!

Friesland
    Wat jij beschrijft herken ik héél erg (zowel van bij mijn dochter als nu)! Harde buiken die om de zoveel minuten komen maar pijnloos.
    Toen ik dat bij mijn dochter had, zei de gynaecoloog gewoon dat het afwachten is en dat ik gewoon flinke voorweeën had!

Wil jammer genoeg niet zeggen dat je veel vroeger zal bevallen, maar de kans zit er wel in dat je vroeger bevalt maar dat kan wel nog een paar weekjes aanhouden hoor!
    Raar dat ze jouw daar lieten zeg, als ik dat aanhaal bij mijn gynaecoloog zegt ie gewoon: 'dat hoort erbij'!

Sinds vrijdag is er hier een hele boel veranderd, ik merk duidelijk dat er wat gaande is! Zoals mijn gevoel al een paar weken zegt, denk ik nog steeds dat ik in week 37 zal bevallen en dat is deze week want vandaag ben ik 37 weken!!!

Gisteren harde buiken gekregen om de 4 minuten, pijnloos kon ik ze niet noemen maar echt pijn doen deed het ook niet! Wel had ik ze gepaard met rugweeën (duidelijk herkent van bij dochter) en soms trok het door naar mijn benen!

12. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Lisa, spannend!
    Hier ook al flink voorwerk.

Citta, balen dat je je zo voelt.
    Die pijn in de buik herken ik ook. Ik heb Rennies gehaald en moet zeggen dat dat wel werkt.

Ik ben gisteren gevallen met de fiets :$
    Mijn dochtertje zat achterop dus die wilde ik ook opvangen. Gelukkig lukte dat me redelijk en is zij alleen maar geschrokken. Ik viel op mijn zij en kon de klap opvangen met mijn heup. Mijn buik wedr meteen keihard, maar gelukkig voelde ik even later wel nog leven in mijn buik dus daar zat ook alles goed.
    Alleen ik zit nu met mijn voet in een spalk ;) Zometeen naar de gipskamer en dan krijg ik wrs loopgips. Is gelukkig niet gebroken, maar banden of gescheurd of flink uitgerekt.
    Erg handig bi en dan op krukken omdat ik niet op die voet kan staan.

13. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    @friesland. dat zal wel schrikken zijn, Iedereen wil toch de 37 weken halen lijkt me. Hopelijk zwakt het af en heeft het geen effect, In ieder geval veel succes en ik probeer je de komende dagen te volgen.

@chantalk, een infuus als de weeën niet snel genoeg komen/vorderen. Ik hoop echt dat het breken voldoende is want ik wil toch het liefst de weeën onder de douche opvangen. In bad/warm water zorgt dat ik zo min mogelijk pijn aan mijn bekken heb. Het wordt afwachten, overmorgen weten we meer.

@citta, ik kan me voorstellen dat je opziet tegen de peuterspeelzaal en je schuldig voelt naar de ander. Dat heb ik ook. Max is afgelopen donderdag voor het eerst naar de peuterspeelzaal gegaan. Gelukkig is mijn man mee gegaan. Stond daar met voorweeën, kon niet door mijn knieen om met hem te spelen toen hij het nodig had. Ben dus ook met tranen in mijn ogen naar buiten gelopen. Hij heeft er gelukkig niets van gemerkt maar ik baal er ook van dat hij dingen moet missen. Hopelijk is het na de bevalling gauw beter en kan ik weer met hem spelen en naar de speeltuin wandelen.

@chantalk, vallen is schrikken. Ben blij dat alles met de beide kids goed is en je gauw leven hebt gevoeld. Wel balen van het gips, ik moet er met mijn BI niet aan denken. Hopelijk ben je het voor de bevalling kwijt, lijkt me erg lastig anders. In ieder geval veel sterkte en beterschap.

Dames, als ik jullie niet meer spreek voor morgen. Zo gauw het gaat laat ik iets van me horen, weet alleen niet hoe lang dat duurt. Vergeten doe ik jullie niet en allemaal veel succes met de laatste loodjes.

Groetjes,
    Krissa

14. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Hier weer even een update.

De harde buiken beginnen wat te zakken gelukkig. Er zit nu telkens 10 minuten tussen, soms iets langer, dus het komt minder consequent. Kan ik even een beetje bijkomen.
    VK gaat met de gyn overleggen of ik naar huis kan. Hoop het maar.

15. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Krissa, nee erg fijn is het niet met bi. Ik heb nu ook behoorlijk pijn in mijn bekken omdat ik deze nu verkeerd belast :(
    Ik heb gips gekregen en deze moet 2 weken blijven zitten...grote kans dus dat ik ga bevallen met gips ;)
    Jij heel veel suc6 morgen...hopelijk gaat het allemaal voorspoedig en krijgen we snel goed nieuws van je.

Friesland, fijn dat het aan het afzwakken is. Wel rustig aan doen heh als je naar huis mag!

16. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    @Krissa, wat spannend.. Alvast heel veel succes morgen..!! Hopelijk heb je een vlotte bevalling en mag alles goed gaan met jou en de kleine.. We wachten op bericht:) Kom op, je kunt het..!!

@Lisa, Het waren ook geen gewone harde buiken.. Het waren duidelijk weeën, maar dan zonder pijn. Heb even een fototje van de ctg gemaakt.
    Bekijk bijlage 179181

@Chantal, ohh dat is even schrikken zeg..!!! Gelukkig is alles goed met de kleine en met je dochtertje. Wel erg balen inderdaad dat je nu in het gips zit. Ik heb zelf mijn enkelbanden ook een keer gescheurd gehad en ik weet dat dat erg zeer doet.. Hopelijk hersteld het snel.
    Handig is het zeker niet met de BI, maar met een bevalling lijkt het me ook niet prettig!! hopelijk valt de pijn in ieder geval wat mee nu..

Ik ben inmiddels weer thuis en de harde buiken zijn afgenomen. De kleine maakt het ook goed gelukkig. Ze hebben niet meer getoucheerd, aangezien dan de baarmoeder weer wordt geprikkeld en het weer op gang kan komen. Het is nu afwachten, maar mijn eigen vk vermoedt dat ik de 40 weken niet zal halen, en hoopt dat het nog blijft zitten tot 37 weken. Aangezien het kindje er al helemaal klaar voor is, is het nu afwachten. Zodra ik het weer begint met regelmaat en ik weer weg moet puffen, moet ik weer bellen en niet te lang mee wachten. Maar gelukkig ben ik nu weer thuis:)

17. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Friesland
    Ja, dat bedoelde ik ook! Maar zolang weeen geen pijn doen wordt dat harde buiken genoemd hé ;)
    Goed dat je terug thuis bent zeg en dat het uiteindelijk toch niks is! Laat dat kleintje maar nog even zitten!

Zo was mijn ctg ook op 30 weken, maar de weeen kwamen wel al veel korter opeen bij mij!

18. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Nou wat raar dat ze jou zo naar huis gestuurd hebben dan zeg..!! Mijn VK zei net tegen me.. meteen weer bellen als het weer gebeurd, dan ga je weer naar het ziekenhuis. Anders zou het niet uit maken, maar ik ben nog geen 37 weken, dus valt het onder een vroeggeboorte als het zou komen.

Harde buiken die zo regelmatig komen en geen pijn doen, zijn ook weeën. Weeën zonder pijn zijn inderdaad harde buiken, komt op het zelfde neer. Het gaat erom dat het wel iets doet, want mijn baarmoedermond was al verstreken.

Ben in ieder geval blij dat het nu minder is, en hoop dat het ook zo blijft de eerste tijd. Ben er echt moe van. Slaappilletje hielp ook niet viel en in het ziekenhuis slapen is ook geen pretje..

19. wrsh

wrsh Lid

10 mrt 2011
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grote schrik vandaag.. Kom net van de VK. aangegeven dat k heel vaak harde buiken heb en alles heel gevoelig is. Meteen is er aan me buik gevoeld en getoucheerd.. Baby is helemaal ingedaald, en is nu met zijn hoofdje aan duwen....op mijn gesloten baarmoedermond.. Vandaar zo'n pijn..... Wie heeft hier ook ervaring mee?

20. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Tjonge Friesland wij hebben echt dezelfde klachten ik heb ook afgelopen week vanaf dinsdagnacht hardebuiken / Voorween gehad die ook de boel hebben open gezet.

Hier is het ook afwachten. Het kan doorzetten of afnemen. Tot nu toe neemt het niet af en ben ik elke dag in het ziekenhuis geweest voor een CTG en gisteren hebben ze nogmaals inwendig gevoeld.. De boel was weer veranderd ten opzichte van drie dagen ervoor. 2Cm ontsluiting.

Ik heb nu ontzettend beenweeen ga dus ook ff in bad zitten !

Sterkte meis !

Deel Deze Pagina