30 weken zwanger en nu al aftellen..!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Friesland90, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantalk

chantalk Fanatiek lid

haha ik wilde al zeggen...of met een beetje pech nog 12 :p

Wat fijn dat je zo'n goede hulp hebt van je stiefkinderen.
    En maagzuur...heh bah ja daar heb ik nu ook last van.
    Verder geniet ik ook we van mijn zwangerschap...idd juist omdat het de laatste is ;)

2. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Hoi Dames,

Ik heb alles gelezen maar we zijn met zo velen al dat ik het niet eens allemaal op een rijtje kan krijgen om op iedereen te reageren.

Hier hebben we het kaartje al uitgezocht en de tekst is klaar. We moeten het alleen nog gaan bestellen via internet. Maar we zijn eerder dan bij Max. Bij hem hebben we de kaartjes op zondag besteld, hij werd op dinsdag geboren en kregen de proefdruk op woensdag. Dus nu maar eerder doen.

Het kamertje is nog niet klaar. De kamer voor Max is hopelijk dit weekend klaar. Hij heeft een echte junglekamer gekregen. papa heeft zelf een bed met boomhut gemaakt. Dit was veel werk maar ziet er geweldig uit. Morgen ga ik de kleren etc. samen met mijn moeder omleggen en kan papa zaterdag de verwarmingsombouw en de gordijnen doen.

Voor de babykamer wel al een lamp en muurstickers besteld. Hopelijk zijn die gauw binnen en dan denk ik dat die kamer zo klaar is. Al gaat het allemaal wel langzamer als je zelf niets mag en je man geen vakantie meer heeft tot eind oktober. (op de dagen van de bevalling na)

Morgen heb ik weer een controlle afspraak en ben benieuwd wat de gyn gaat zeggen. Ik ga wel voor andere pijnstiller vragen voor mijn bekken. Ik kan bijna geen kant meer op en paracetamol helpt echt niet.

Ik hoop bijna dat onze kleine meid wat weg heeft van haar broer en zelfs geen zin heeft voor 37 weken maar ik probeer me toch echt te richten op 40 weken, anders valt het helemaal tegen.

Groetjes, en ik ga proberen beter bij te houden om persoonlijker te kunnen reageren. In ieder geval iedereen veel succes met de babykamer en kaartjes, hier moeten we van proberen te genieten want dit zijn de leuke dingen en zorgen voor afleiding.

Misschien een idee om een bevallingslijst te maken? Dan kunnen we zien hoelang iedereen nog te gaan heeft.

Krissa

3. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Waaaah ik ook!! Hahaha die mensen van Rennies verdienen goed aan mij! Ben bezig met supergroot doosje nr 4.... Die smaak... In het begin viel het nog mee, maar het begint me steeds meer tegen te staan!

Net mijn dochtertje van 4 voor haar eerste schooldagje naar school gebracht... Wat wordt ze groot!! Was even slikken :)

Kamertje hier is klaar... We hebben hier maar 2 slaapkamers dus de meisjes moeten delen. Wat dat betreft vind ik het wel handig dat het twee meisjes zijn. Kan alles lekker roze blijven :p We staan wel op de wachtlijst voor een groter huis, maar dat zal nog zeker een jaar duren. Mijn dochtertje sliep het eerste jaar bij ons op de kamer, dus misschien hoeven ze niet eens echt veel te delen.

kaartje hebben we al 'af'. Ik maak het kaartje zelf en moet de naam er nog inzetten. Dit omdat ik het anders misschien per ongeluk aan iemand laat zien ofzo... Ik wacht daar nog even mee :p Dan moet er nog een tekstje op (heb ik nog niet) en dan nog een proefdrukje. Wat ik ook een goed idee van 1 van jullie vond: adresstickers!! Die moet ik ook maken! Handig! En niet vergeten dat er enveloppen omheen moeten natuurlijk...

En dames? Er is weer een dagje voorbij!!! :D :D :D

Over die bevallijst: ik ben uitgerekend op 6 oktober, maar ik ga voor september ;)

Liefs, Janneke

4. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Goedemorgen,

Wat betreft de maagzuur, ook ik had hier heel veel last van. Al vanaf 7 weken zwangerschap, waardoor ik ook erg moest spugen. Ben naar de huisarts geweest en heb daar Omeprazol voorgeschreven gekregen. Dit is een wondermiddel wat je maar 1 keer per dag hoeft te nemen, en je hebt helemaal geen maagzuur meer..!!! Het zijn ook meteen maagbeschermers en kunnen gerust tijdens de gehele zwangerschap gebruikt worden. Daarnaast worden ze vergoed! En hoef je dus niet klauwen vol met geld aan rennies uit te geven.
    Ik zal het zeker eens proberen om met je huis arts te overleggen, want maagzuur kun je ook een maagzweer van krijgen en andere problemen..!!

Krissa, dan zijn jullie de vorige keer zeker laat begonnen, zal ik nu maar niet doen nee.. Hahaha Ik zou dat niet eens kunnen, dan wordt ik helemaal gestrest. Vandaar ook dat wij de kamer en het kaartje al af hebben. Hebben ook al een leuke naamsticker voor het raam uitgekozen. Die gaan we van de week bestellen.

Voor de adresstickers heb ik publisher gebruikt om ze in te maken. En dan gewoon sticker vellen in de printer en voila, ideaal!! Hoef je niet zoveel te schrijven en het ziet er netjes en strak uit:) haha

Een bevallingslijst vind ik wel een goed idee, zal ik vast een begin maken??

5. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Bevallingslijst

Friesland90: 29 september
    Janneke000: 6 oktober

6. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Krissa, wat gaaf een jungelkamer. Heb je ook zo'n jungelbehang?
    Mijn zoontje heeft onderwaterwereld behang. Echt supergaaf.
    Balen dat je man geen vakantie meer heeft tot eind oktober. Mijn man krijgt wrs ook geen vakantie als de baby geboren is :(

Janneke, moeilijk heh zo'n eerste schooldag ;)
    Wanneer krijgen ze bij jullie vakantie dan?

Friesland, publisher is dat iets wat je kunt downloaden? :)sorry heb er echt geen verstand van.

7. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Owja kaartjes ben ik gisteren voor bij de drukker geweest en hopelijk krijg ik vandaag proefdrukje.

8. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Bevallingslijst

Chantalk: 15 september

9. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Publisher is een onderdeel van microsoft office.

Dus net als:
    Word
    Excel
    Powerpoint
    Outlook

Als het goed is staat dat wel op je pc. Je kunt ook via start zoeken naar programma's en het daar in typen.

10. chantalk

chantalk Fanatiek lid

thanx ik heb het gevonden :D
    Nu de printer nog instaleren op onze nieuwe laptop en nieuwe inktpatronen kopen haha....ohja en etiketten natuurlijk :p

11. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Owja dan meteen maar nog een vraagje :D
    Moet ik ieder adres opnieuw uitprinten of kan ik ook een etiket selecteren en daar het adres optypen ;)

12. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Hoi Friesland,

Heel erg herkenbaar jou berichtje! Ook ik geniet van alle het mooie van de zwangerschap maar had al vanaf 6 mnd rugpijn wat steeds meer is geworden. Weken kan ik enkel nog maar op mijn linkerzij liggen en ook dat lukt niet altijd even goed. En nu vind onze kleine meid het ook heerlijk om juist in die zij te gaan liggen schoppen en doen dus slapen is gewoon zacht uitgedrukt een DRAMA. Hier dus ook al aan het aftellen. En hoop na de bevalling in ieder geval weer een beetje nachtrust te hebben.

Zo grappig dat de verloskundige dat nu al steeds zegt ''pak je rust'' etc... tja ik zou wel willen weet alleen niet hoe :(

suc-6 met aftellen ;)

liefs Genesis

13. Moonflower

Moonflower Actief lid

16 nov 2010
    109
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook aan het aftellen. Bijna 33 weken zwanger en we zijn zo nieuwsgierig naar haar. En ik wordt erook zenuwachtig van omdat je zoveel vervelende verhalen leest en hoort dat ik gewoon duim dat alles goed mag blijven gaan.

Ik heb zoiets van nog een weekje of 5 en dan mag ze wel komen! Ik vind 38 weken wel een mooie termijn. De oudste twee zijn met 36 en met 38 weken geboren dus hopelijk hoef ik geen 7 weken meer hahahaa

succes allemaal met de laatste loodjes!

14. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    @ChantalK, je kunt gewoon alle adressen die op het a4tje passen erop zitten en in 1 keer printen. Als het goed is zitten er zo'n 18 stickers op een vel ofzo, je hebt ze in verschillende maten.

@ Genesis, ik weet hoe vervelend het is inderdaad. Zoveel rust krijg je uit eindelijk niet. Ik kan vooral lastig nog op m'n linkerzij liggen omdat m'n heup zo zeer begint te doen. Ik heb nu een kussen gekregen van mensendieck, wat erg goed lijkt te helpen. Zit al een redelijke tijd in dezelfde stoel zonder pijn! Het kussen is van defa.

@MoonFlower, Precies, ik ben ook erg benieuwd naar de kleine, en verlang er zo ontzettend naar. Ik voel iedere dag meer moedergevoel naar boven komen hihihi.
    Ohh met 36 en 38 weken? Dat is aardig op tijd zeg..!! Moest je zoontje met 36 weken nog in een couveuse? of mocht je al snel naar huis?

Jullie ook succes met de laatste loodjes..!!

15. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    hoi...
    ik moet vanaf morgen nog 8 weken tot de uitreken datum en ben het nog niet echt zat.... zou het wel lekker vinden als ik over twee weken verlof heb (maar het zijn nog maar 6 daagjes werken in totaal) ook ben ik nog maar zo 2.7 kilo aangekomen en is me buik netjes dus zit nog niet giga in de weg...

maar leuk om het hier te volgen...

16. Moonflower

Moonflower Actief lid

16 nov 2010
    109
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee die van 36 weken heeft 1 nachtje in de couveuse gelegen puur en alleen omdat hij zich niet goed op tempratuur kon houden en wat daling had daarin. na 4 dagen waren we alweer thuis! En inderdaad lekker optijd :d

17. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Bevallingslijst

Brenda1987: 24 september

Heb mezelf ook toegevoegd:D

18. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    Bevallingslijst

momhairy 16 september

19. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

ik voeg mij ook ff toe in het lijstje:D

Bevallingslijst

Ukkie2: 22 september

20. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Vanmiddag weer controle bij de VK. Ben benieuwd hoeveel ik ben aangekomen. Mag wel een kilo of 2 zijn hoor !!

Bevallingslijst

Ukkie2: 22 september
    Cos : 28 September
    nneJake000: 6 oktober

Deel Deze Pagina